Текстовий процесор Microsoft Word. Рисунки й написи в тексті.

Про матеріал
Розглянути: типи графічних зображень; особливості роботи з графічними об’єктами; навчити: вставляти в документ зображення; формувати вміння: використовувати інструменти для роботи з рисунками; використовувати набуті знання на практиці
Перегляд файлу

1

 

Тема:  Текстовий процесор  Microsoft Word. Рисунки й написи в тексті.  

Мета:

         Навчальна. Розглянути: типи графічних зображень; особливості роботи з графічними об’єктами; навчити:  вставляти в документ зображення; формувати вміння: використовувати інструменти для роботи з рисунками;   використовувати набуті знання на практиці

Розвиваюча. Розвивати:  креативність; образне мислення.

Виховна. Виховувати інтерес до творчої праці

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Методи та прийоми. Фронтальне опитування,прийом «Асоціації на дошці»,  міні – лекція в супроводі слайдової презентації, самостійна кооперативна робота на комп’ютерах, робота в парах.

Основні терміни і поняття. Автофігура, графічний об’єкт, діаграма, Word Art, художня рамка, формат зображення.

 Міжпредметні зв′язки. Усі предмети, вивчення яких потребує створення та оформлення рефератів, курсових, дипломних  робіт.

Наочність.  Міні – підручники з теми, інструкційна картка до практичного завдання, зображення кошика

Технічні засоби навчання. Комп’ютери, мультимедійний проектор, презентація  вчителя, зображення кошика на слайді.

План:

  1. Оргмомент.
  2. Мотивація навчальної діяльності.
  3. Підготовка учнів до засвоєння, актуалізація опорних знань.
  4. Вивчення нового матеріалу.
  5. Первинна перевірка засвоєння знань.
  6. Первинне закріплення знань.
  7. Контроль і самоперевірка знань.
  8. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
  9. Інформація – інструктаж домашнього завдання.

Хід уроку:

  1. Оргмомент

Оголошення теми та мети уроку, його ролі в даній темі та курсі інформатики в цілому.

 Постановка перед дітьми цілі та розкриття методів її досягнення на уроці

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Виконання практичного завдання

Використовуючи графічний редактор Paint, створити зобра­ження за зразком:

image2


 

Документ може містити не тільки фрагменти певного тексту, а й різноманітні графічні об’єкти. Важко перелічити всі можливі варіанти, особливо враховуючи різні версії редактора Word. Але серед найпоширеніших можна виділити такі: картинки, фотогра­фії, автофігури, діаграми різних типів, художній текст, художні рамки. Завдання цього уроку — навчитися створювати графічні зо­браження в текстовому документі.Важливість даної теми полягає в тому, що вона пригодиться в подальшому для підготовки рефератів, написання курсових та дипломних робіт .

  1.          Підготовка учнів до засвоєння, актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування

  1. Чому Word називаємо текстовим «процесором»?
  1. Що можна розмістити на сторінках документів? (З вивченого раніше)
  1. Що ще ми бачимо на сторінках книг, газет, журналів?
  2. Як можна пояснити термін «графічне зображення»?
  3. Чим можна «оздобити» текст?
  4. Перелічіть формати графічних зображень.
  5. Які види графіки ви знаєте?
  6. Поясніть різницю між растровим і векторним зображеннями.
  1. Чому, на вашу думку, більшість дитячих книг своїм оформлен­ням викликають позитивні емоції?

 

  1.          Вивчення нового матеріалу. Міні – лекція в супроводі  слайдової презентації

1. Робота з картинками та фотографіями

Класичний варіант додавання зображення:

Вставка Рисунок Картинки або Вставка Рисунок З файла. Картинки — це зображення, що інтегровані в редактор Word, їх кількість та відповідність тематиці залежить від налашту­вань (можна довстановити). У разі вибору пункту З файла нам на­дається можливість вибрати графічний файл, вказавши його місце розташування на дисках комп’ютера. Найчастіше це фотографії.

Робота з рисунками

Щоб виконати будь-які операції з рисунком, його необхідно ви­ділити, клацнувши по ньому лівою кнопкою миші. Навколо рисун­ка по периметру з’являться маркери, наявність яких вказує на ви­ділення об’єкта. Це дозволить виконувати над ним такі дії: y зміна розміру; y переміщення; y копіювання; y видалення.

Якщо викликати контекстне меню (за допомогою правої кноп­ки миші), можна вибрати пункт Формат рисунка і у вікні, що з’явиться, можна встановити найрізноманітніші параметри — об­рамлення, розмір, розташування тощо.

Відразу слід зауважити, що пункт контекстного меню Формат… може застосовуватися до більшості графічних об’єктів у редакторі Word, про які йдеться далі. Це найбільш універсальний спосіб фор­матування графічних зображень.

 

Робота з картинками та фотографіями

Картинки — це зображення, інтегровані в сам ре­дактор Word, їх кількість та тематика залежать від настроювань (можна до встановити).

Робота з рисунками

Щоб виконати будь-які операції з рисунком, його необхідно ви­ділити, клацнувши по ньому лівою кнопкою миші. Навколо рисун­ка по периметру з’являться маркери, наявність яких вказує на ви­ділення об’єкта. Це дозволить виконувати над ним такі дії:

  • зміна розміру;
  • переміщення;
  • копіювання;
  • видалення.


Якщо викликати контекстне меню (за допомогою правої кноп­ки миші), можна вибрати пункт Формат рисунка, і у вікні, що з’явиться, встановити найрізноманітніші параметри — обрамлен­ня, розмір, розташування тощо.

 

2. Автофігури

Для роботи з рисунками в текстовому редакторі Word викорис­товують панель інструментів Рисування, за допомогою якої можна створювати рисунки на основі прямих і кривих ліній, прямокутни­ків і еліпсів, замальовувати їх різними кольорами, робити написи тощо.

Для додавання автофігур також можна використовувати ко­манду Вставка Рисунок Автофігури та вибирати необхідний елемент.

Для редагування, автофігури мо жуть використовуватися мар­кери різних типів:

  1. Обертання фігури.
  2. Зміна розмірів фігури.
  3. Зміна форми контуру фігури.

Автофігури

  1.              Для роботи з рисунками в текстовому редакторі Word викорис­товують панель інструментів «Иллюстрации», за допомогою якої можна створювати рисунки на основі прямих і кривих ліній, прямокутни­ків та еліпсів, замальовувати їх.

 

3. Діаграми

Діаграма — це графічний спосіб вираження кількісної залеж­ності. Найчастіше вона використовується як ілюстрації до статис­тичних даних. Щоб вставити діаграму, можна скористатися коман­дою Вставка Рисунок Діаграма. Зазвичай використовують стовпчасті та кругові діаграми.

Невід’ємним атрибутом діаграми є таблиця значень, з якої діа­грама черпає інформацію. Сама таблиця у тексті зазвичай не відо­бражається, її видно тільки під час створення чи коригування.

Організаційні діаграми

За допомогою організаційної діаграми можна відобразити ієра-р хічні відносини, наприклад між керівниками відділів та співро­бітниками в організації.


Майбутня діаграма


Таблиця даних

Для створення організаційної діаграми використовується ко­манда Вставка Організаційна діаграма або відповідна кнопка панелі інструментів Рисування.

З’явиться можливість вибрати тип діаграми.

Для зміни параметрів використовується допоміжна панель ор­ганізаційної діаграми.

Діаграми

За допомогою організаційної діаграми можна відобразити ієрархічні відносини, наприклад, між керівниками відділів та спів­робітниками в організації.

 

4. Художній текст — об’єкт WordArt

Word у перекладі означає «слово», Art«мистецтво». Пода­ний об’єкт можна добавити за допомогою команди Вставка Ри­сунок Об’єкт WordArt або відповідної кнопки панелі інструмен­тів Рисування.

За допомогою цього інструмента можна створювати нахилений, повернений і розтягнутий текст, а також текст із тінню

Завдяки тому, що елементи оформлення тексту є графічними об’єктами, їх можна змінювати, використовуючи інші кнопки па­нелі інструментів Рисування. Наприклад, використати рисунок чи візерунок для заливки тексту.

За допомогою цього інструмента можна створювати нахилений, повернений і розтягнутий текст, а також текст із тінню

та у вигляді певної фігури

Завдяки тому, що елементи оформлення тексту є графічними об’єктами, їх можна змінювати, використовуючи інші кнопки па­нелі інструментів Рисування. Наприклад, використати рисунок чи візерунок для заливки тексту.

 

5. Художні рамки

Прикрасити документ можна, використавши рамку навколо тексту. Для цього необхідно виконати команду Формат Межі і заливка. У діалоговому вікні, що з’явиться, потрібно вибрати за­кладку Сторінка, а потім — рисунок, який буде створювати рамку навколо документа. Зазвичай — по периметру сторінки.

 

Виконання комплексу вправ для зняття м'язового напружен­ня. (Варіант 1)

Вихідне положення — сидячи па стільці.

Витягнути і розчепірити пальці так, щоб відчути напруження У такому положенні затриматися протягом 5 с. Розслабити а потім зігнути пальці. Повторити вправу 5 разів.

Повільно і плавно опустити підборіддя, залишатися у такому положенні 2-3 с і розслабитися.

Сидячи на стільці, піднести руки якомога вище, потім плавно опустити їх додолу, розслабити. Вправу повторити 5 разів.

Переплести пальці рук і покласти їх за голову. Звести лопатки залишатися у такому положенні 5 с, а потім розслабитися. Повторити вправу 5 разів.

 

  1.          Первинна перевірка засвоєння знань.

Робота в парах

  1. Як вставити графічне зображення в документ?
  2. Які ви знаєте види графічних зображень?
  3. Як змінити розміри зображення?
  4. Як перемістити зображення?
  5. Як скопіювати зображення?
  6. Які є методи розташування зображення в тексті?
  7. Які параметри зображення можна змінити?
  8. Якими способами це можна здійснити?

 

  1.          Первинне закріплення знань.
  2.          Контроль і самоперевірка знань. Учні отримують готові таблиці.

Виконання практичного завдання.

Інструктаж із техніки безпеки.

Інструкційна картка.

Тема. Графічні  зображення.

Виконання практичного завдання «Створення  новорічної листівки»

Інструктаж із техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (після завершення роботи). (Варіант 2)

Хід роботи

  1. Створити новий документ у текстовому процесорі Microsoft Word.
  2. Вставити в цей документ картинку на новорічну тему з ко­лекції Microsoft Office.
  3. Додати у документ рисунок на цю тему .
  4. Додати в текстовий документ художній текст «З Новим ро­ком! ».
  5. Використовуючи об’єкти Автофігури, створити зображення за зразком.

 

image5


 

  1. Зберегти створений документ.

Під час оцінювання роботи враховуватиметься правильність ви­конання та естетичне оформлення документа.

  1. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

Колективне формулювання висновку. Методичний прийом» Асоціації на дошці». На дошці записано поняття «Рисунки й написи в тексті». Учні називають асоціації, які в них виникають. Якщо будуть названі додаткові їх пропонують на самостійне вивчення.

Текстові редактори призначені для введення і редагування тек­сту. Однак потужні сучасні редактори, до яких відносять і Word, дають можливість розміщувати в документі графічні зображення різних типів та легко їх форматувати. Ілюстрації — необхідний атрибут більшості підручників, газет, журналів. Текст із графікою легко сприймається, стає зрозумілішим зміст.

  1. Домашнє завдання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сиротенко Валентина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
1876
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку