Урок "Поняття файлової системи"

Про матеріал

Поняття файлової системи. Об'єкти файлової системи: файли, папки, ярлики. Властивості об'єктів файлової системи: ім'я об'єкта, шлях до об'єкта, повне ім'я об'єкта, розширення імені, розмір файлів та ємність носіїв даних. Поняття типу файлу.

Перегляд файлу

     6 клас                          

Урок 9.                                                                 

Тема. Поняття файлової системи. Об’єкти файлової системи: файли, папки, ярлики.  Властивості об’єктів файлової системи: ім’я об’єкта, шлях до об’єкта, повне ім’я об’єкта, розширення імені, розмір файлів та ємність носіїв даних. Поняття типу файлу.

Мета:

  • навчальна: сформувати такі поняття: файлова система, об'єкт файлової системи, ім’я  файла, тип файла; ознайомити учнів з властивостями об'єктів файлової системи (ім'я об'єкта, шлях до об'єкта, розширення об'єкта);
  • розвивальна: розвивати інформаційну культуру, логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
  • виховна: виховувати творче ставлення до справи. 

Тип уроку:  засвоєння знань, умінь, навичок.

Обладнання: комп'ютери, підручники,   картки із завданнями.

 

Хід уроку


I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ   ЕТАП.  ПРИВІТАННЯ УЧНІВ.

Бажаю вам бути на уроці 

 

  • У   - усміхненими
  • С  - спокійними
  • П - продуктивними
  • І  -  ініціативними
  • Х -  хоробрими

 


II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ  

Розгадування кросворду.

 

 

III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Проблемна ситуація

- Ой, діти подивіться, а що це трапилось? Що за безлад на

вашому столі? Хто це розкидав мої документи? Ви допоможете мені їх

зібрати?

 

Дидактична гра " Розклади файли"

Діти повинні розкласти документи у файли, файли у папки.

Запитання до дітей :

  Чи однаковий розмір документів?

  Навіщо ви розкладали їх у файли?

  Для чого ми поклали файли у папку?

 

 

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Тема нашого уроку «Поняття файлової системи. Об’єкти файлової системи: файли, папки, ярлики».   Записати на дошці та у зошиті тему уроку.


V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
— Як ви вже знаєте,  у пам’яті  комп’ютера зберігається дуже великий обсяг інформації.  Для того, щоб можна було швидко знайти потрібний об’єкт, він отримує своє унікальне  ім’я і місце розташування. Саме  цим і  займається файлова система.  Що таке файлова система — ви дізнаєтесь під час вивчення теми уроку.   
        Файлова система — частина будь-якої операційної системи, що відповідає за організацію зберігання та доступу до інформації на будь-яких її носіях.

 
 

 

http://pidruchnik.in.ua/foto/s92018230%D0%B0.jpg

 

Об'єкти файлової системи та їх властивості.  
Об'єктами файлової системи є файли і папки, у яких файли розміщуються, а також пристрої зберігання даних (жорсткі диски, флеш-накопичувачі тощо).

          Файл — це ділянка пам'яті, яка містить певну інформацію   і має конкретне ім'я.

 
 Властивості файлів:
- назва (ім'я.розширення);
-  тип; (розширення)
-  розмір;(байт,Кбайт,Мбайт)
-  дата створення.
        Файли  можуть об'єднуватися в групи, які називають папками. Папки ще називають каталогами.
        Файли та каталоги розташовуються на пристроях зберігання даних, наприклад на жорстких дисках. 

Робочий стіл є головною системною папкою, що містить усі інші папки комп'ютера.      

 

У вікнах також відображаються ярлики — значки, які пов'язані з іншими об'єктами операційної системи та спрощують їх запуск.
          На ярликах у лівому нижньому куті є квадратик зі стрілкою.

http://pidruchnik.in.ua/foto/40694370%D0%B0.png

А тепер подивіться приклади значків файлів різних типів та розширень (на робочому столі).

 

Файли можна копіювати та переміщувати до створених вами папок із різних джерел, наприклад інших папок, іншого комп'ютера або Інтернету.
       

 Файли та папки зберігаються  на дисках, які позначаються  великою літерою англійського алфавіту   А,  В,  С, D, Е.  

Структуру файлів та папок можна зобразити як дерево, де диск є коренем, папки — гілками, а файли — листками.   (показати на прикладі папки Мій комп’ютер)
           Наприклад, запис D:\Інформатика\6 клас означає, що папка «6 клас» розміщена в папці «Інформатика» на диску D.  
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комплекс вправ для очей   

 

 

 

«Олівець».

Візьміть олівець в праву руку і витягніть її, піднявши олівець на рівні очей.  Дивіться на кінчик олівця і повільно відводите руку вправо, потім вліво, проводжаючи пишучий предмет очима, але не рухаючи головою.

 

 

            Логічна хвилинка.  Головоломка (з поясненням)

 

VI. УСВІДОМЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
 

1. Робота в парах « Встановіть відповідність».  

2. Знайди правильний запис .

3. РОБОТА ЗА КОМП’ЮТЕРОМ.

 

Повторення правил техніки безпеки.  

Гра «Світлофор»

Зараз я буду зачитувати речення, а ви повинні підняти зелену картку, якщо згодні, червону - якщо не згодні.

 

  •  Водимо пальцем по монітору.
  •  До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.
  •  Біля комп’ютера сидимо рівно.
  •  Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.
  •  Під час роботи в класі їмо фрукти.
  •  Ліпимо використану жуйку до столу.
  •  Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.
  •  Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди;
  •  На клавіші натискаємо плавно, без різких ударів;
  •  Не торкаємось роз’ємів, проводів, кабелів;
  •  Включаємо і виключати апаратуру без дозволу вчителя коли заманеться.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота   «Робота з об’єктами файлової системи»

( Вчитель  пояснює та демонструє  виконання завдань)

 

 1. Створіть на  Робочому столі  папку «6 клас» . Відкрийте її (двічі клацніть її значок). 

2. Створіть у створеній вами папці папку «Перша» (меню Файл  Створити  Папку → введіть ім’я «Перша»).

3. У папці «Перша» створіть текстовий документ « Файл» (Контекстне меню робочої області папки «Перша»  Створити  Текстовий документ  введіть ім’я документа « Файл»). Закрийте всі папки.

4. Створіть на робочому столі ярлик   папки «6 клас» (контекстне меню    Створити ярлик).

5.   За допомогою контекстного меню  видаліть  цей ярлик (Контекстне меню ярлика → Видалити). Та відновіть його з Кошика. (Кошик →  Відновити).

 6. Перейменуйте папку «6 клас» на «Основна» (контекстне меню папки «6 клас» → Перейменувати  введіть із клавіатури ім’я «Основна», натисніть Enter).

 

VIIІ.  ПІДСУМКИ УРОКУ

Усне опитування

  • Які дані містяться у файлах?
  • Для чого файлам необхідні імена?
  • Навіщо файли зберігають у папках?
  • Чи можна змінювати імена файлів і папок?
  •  На що вказує розширення файлу?
  • Як переглянути вміст файлу?
  • Вкажи відмінності між подвійним клацанням на значку об’єкта та клацанням правою кнопкою миші. Чи може виконання кожної з цих операцій привести до однакового результату?


Рефлексія


1.  Під час уроку я...
  дізнався...
  зрозумів...
  навчився...
2.  Найбільше мені сподобалося...
3.  На уроках найкраще в мене виходило...
4.  Я мав(-ла) труднощі з...
5.  Я хотів би ще дізнатися про...
 

ІX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.    

Опрацювати    § 2.2 підручника, конспект уроку, відповісти на питання на ст.58, № 2 ст.59 (письмово).

 

     Х.  ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ УЧНІВ. (виділити найбільш активних учнів)

 

 

 

docx
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
3966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку