Урок "Поняття «половина», «третина», «чверть». Дії з іменованими числами. Складання задач за схемами виразів."

Про матеріал
Даний матеріал уроку допоможе здобувачам освіти дізнатися про половину, третину і чверть числа на основі творчості В.О. Сухомлинського.
Перегляд файлу

 

 

Новоосотська філія кз «Олександрівське НВО №1»

 

 

 

 

 

МАТЕМАТИКА 2 КЛАС

 

 

 

Поняття «половина»,

«третина», «чверть».

Дії з іменованими числами.

Складання задач за

схемами виразів.

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала : МакухаО.П.

 

 

 

 

УРОК: МАТЕМАТИКА                                                            ДАТА:________

ТЕМА: Поняття «половина», «третина», «чверть». Дії з іменованими числами.

Складання задач за схемами виразів.

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з діленням на рівні частини; дати уявлення про половину, тре­тину і чверть числа; вправляти у виконанні дій з іменованими числами; формувати вміння складати задачі за схемами виразів;

розвивальна: розвивати математичне мовлення, об­числювальні навички, увагу, спостережливість, пам'ять, мислення;

виховна: виховувати дружелюбність, щедрість, подільчивість.

 

Обладнання : чарівна  квітка мудрості, компʼютерна презентація, роздатковий матеріал для практичної роботи, опорні таблиці,  печиво.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  1. Гармонізація простору. «Коло єднань»
  • Діти, обʼєднаємося у коло. Візьміться за руки, посміхніться. Побажаємо один одному гарного настрою та  чудової роботи на уроці.

На урок ми візьмемо з собою  (слайд 1)

У – увагу

Р – розум

О – організованість

К – кмітливість

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Хвилинка каліграфії

- Запишіть відповіді таблиці множення  на 4. (слайд 2)

 

2. Усні обчислення

  1. Гра «Мовчанка»  (слайд 3)

2 ∙ 7      3 ∙ 5       4 ∙8     12 : 3

2 ∙ 9      3 ∙ 8       4 ∙ 7    16 : 4

2 ∙ 2      3 ∙ 3       4 ∙ 9    18 : 2

  1. Гра «Знайди помилку» (слайд 4)

4 ∙ 6 = 24                4 ∙ 7 = 29              4 ∙ 9 = 35          4 ∙ 10 = 40

20 : 4 = 4               12 : 4 = 3              32 : 4 = 7          16 : 4 = 4

57 + 4 – 6 + 13 – 42 + 38 (64)

100 – 7 + 5 – 63 + 47 – 18 (64)


  1.   Гра «Ланцюжок» (слайд 5)
  2. Гра «Пригадай» (слайд 6) (на повторення)

1дм = … см                   2 дм = … см                    4 дм = … см

5 дм 3 см - … см          8 дм  4 см = … см           95 см = … дм … см

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1.   Читання оповідання В.О. Сухомлинського «Три пиріжки»

Федько й Миколка прийшли до бабусі в гості. Вона живе на другому кінці села, то й онуки не часто в неї бувають.

Бабуся зраділа онукам. Поставила на столі тарілку з ме­дом і три великі пиріжки з сиром.

Взяли хлопці по пиріжку та й їдять. Смачні пиріжечки! І мед смачний. Вмочають Федько й Миколка у мед і погля­дають на третій пиріжок.

Федько думає: «Я з’їв би ще один пиріжок... Та хіба ж можна так, щоб я з’їв два пиріжки, а Миколка — один? Ой, лихо, що ж його робити?»

Миколка думає: «Я з’їв би ще один пиріжок... Та хіба ж можна так, щоб я з’їв два пиріжки, а Федько — один? Ой, лихо, що ж його робити?»

З’їли хлопці по пиріжку, сидять перед тарілкою, див­ляться на третій.

Підійшла бабуся, глянула на онуків, що сидять мовчаз­ні, насуплені, та й питає:

  •  Чого ж ви не їсте, хлопці?
  1. Проблемне запитання.
  • А ви, як думаєте, чому хлопці не їли пиріжок?
  • Щоб ви їм порадили?

 

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке половина, третина і чверть. Відкриємо для себе цінну пораду від В.О. Сухомлинського , яка знадобиться кожному із вас у житті.

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Практична робота учнів   

  • Перед вами модель пиріжка. Покажіть, як би ви поділили пиріжок із своїм товаришем. Покажіть половину пиріжка.
  • Поділи в такий спосіб круг на дві рівні частини.

Висновок: половина – це одна із двох частин цілого. Щоб її знайти треба ціле число : 2.

  

  • Поділіть один банан   між трьома друзями

Висновок: третина  – це одна із трьох  частин цілого. Щоб її знайти треба ціле число : 3.

 

  • Поділіть тістечко між мамою, татом, сестричкою і вами.
  • Поділіть круг на 4 рівні частини

Висновок: чверть – це одна із чотирьох  частин цілого. Щоб її знайти треба ціле число : 4.

 

  1. Колективне опрацювання матеріалу за підручником №637, 638, 639

 

Фізкультхвилинка. Релаксація.

(Звучить спокійна фонова мелодія)

  •  Набудьте зручного положення. Заплющте очі. Розслабте обличчя, руки, шию, тіло. Відчуйте свою розслабленість. Усміхніться та уявіть, які ви гарні, коли усміхаєтеся. Уявіть, що ви знаходитеся  у лісі на галявині  Щедрості. Навколо вас — дерева, трава, у повітрі літають метелики, ростуть квіти. Ви насолоджуєтеся прекрасним краєвидом  і спостерігаєте навколо за тваринками..   На галявину збігаються звірята  і кожний із них  несе свій гостинець. Ось з дерева до своїх друзів  спускається білочка . Вона розрізала грибочок на дві половинки і хоче пригостити їх. А ось їжачок. Він приніс  грушку, яку розрізав на три рівні частини. А он із – за кущиків вистрибнув зайчик, який поділив морквинку на чотири шматочки. Комусь  дісталася половинка грибочка, комусь  третина грушки, а комусь чверть морквинки.  Всі тваринки радіють , адже вони щедрі і  вміють ділитися  із своїми друзями.  Подякуймо  країні Щедрості і   повертаймося до класу. Розплющте очі, потягніться. . Посміхніться сусідам, які сидять ліворуч, праворуч.
  • Де ви побували під час подорожі? Що побачили?

 

2.Робота в парах . Завдання 640

Учні коментують, як знайшли половину числа 12, третину числа 15 і чверть числа 8.

 

  1. Дії з іменованими числами. Завдання 641

Учні «ланцюжком» виконують дії з іменованими числами.

 

  1. Самостійна робота. (Завдання 642) взаємоперевірка.

 

  1.  Робота над задачею (Завдання 643) (слайд 7)
  1.          Колективне складання задачі за схемою виразу.
  2.          Самостійне розв’язування задачі.

 

Вправи для очей.

  1. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
  1.               Розв'язування задач (слайд 8)
  1.                 У класі 16 дівчаток і 12 хлопчиків. Для вивчення іноземної мови клас розподілили на 4 групи. Скільки учнів у кожній групі?
  2.          У чотирьох однакових каструлях міститься 16 л води. Скільки літрів вод міститься в п’яти таких каструлях?
  1.               Розв'язування логічних задач
  1. Як від стрічки, завдовжки 12 м, відрізати 9 м , не користуючись метром.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

1. Тестові завдання

  1.   Як називається одна з двох половинок?
  • Третина 
  • Половина
  • Чверть
  1.   Щоб знайти половину треба поділити на:
  • 2
  • 3
  • 4
  1.   Щоб знайти третину треба  поділити на:
  • 2
  • 3
  • 4
  1.   Щоб знайти чверть  треба  поділити на:
  • 2
  • 3
  • 4
  1.   Половина числа 16 дорівнює:
  • 8
  • 4
  • 9
  1.   Чверть числа 20 дорівнює:
  • 4
  • 3
  • 5

2. Зворотній звʼязок. Повернення до оповідання В.О. Сухомлинського

- Послухайте чим закінчилося оповідання «Три пиріжки»

- А хлопці тільки поглядають спідлоба на пиріжок. Взя­ла бабуся третій, розломила пополам і каже:

  •  Їжте, хлопці...

Від сорому внуки ще нижче похилили голови. Але таки взяли по половинці та й їдять собі мовчки.

  • Чому хлопцям стало соромно?

 

  1.               Життєва порада від В.О.Сухомлинського (слайд 9)
  • Шедрість – окраса людської душі.

 

  1.               Підкріплення смакової памʼяті печивом. (Учні ділять печиво на дві рівні частини та пригощають один одного)
  • З якими поняттями познайомились?
  • Чому важливому навчилися на уроці?

 

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 99, завдання 645; 646.

 

docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
6686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку