Новоосотська філія кз «Олександрівське НВО №1»
МАТЕМАТИКА 2 КЛАС
Поняття «половина»,
«третина», «чверть».
Дії з іменованими числами.
Складання задач за
схемами виразів.
Підготувала : МакухаО.П.
УРОК: МАТЕМАТИКА ДАТА:________
ТЕМА: Поняття «половина», «третина», «чверть». Дії з іменованими числами.
Складання задач за схемами виразів.
Мета:
навчальна: ознайомити учнів з діленням на рівні частини; дати уявлення про половину, третину і чверть числа; вправляти у виконанні дій з іменованими числами; формувати вміння складати задачі за схемами виразів;
розвивальна: розвивати математичне мовлення, обчислювальні навички, увагу, спостережливість, пам'ять, мислення;
виховна: виховувати дружелюбність, щедрість, подільчивість.
Обладнання : чарівна квітка мудрості, компʼютерна презентація, роздатковий матеріал для практичної роботи, опорні таблиці, печиво.
Тип уроку: комбінований
На урок ми візьмемо з собою (слайд 1)
У – увагу
Р – розум
О – організованість
К – кмітливість
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Запишіть відповіді таблиці множення на 4. (слайд 2)
2. Усні обчислення
2 ∙ 7 3 ∙ 5 4 ∙8 12 : 3
2 ∙ 9 3 ∙ 8 4 ∙ 7 16 : 4
2 ∙ 2 3 ∙ 3 4 ∙ 9 18 : 2
4 ∙ 6 = 24 4 ∙ 7 = 29 4 ∙ 9 = 35 4 ∙ 10 = 40
20 : 4 = 4 12 : 4 = 3 32 : 4 = 7 16 : 4 = 4
57 + 4 – 6 + 13 – 42 + 38 (64)
100 – 7 + 5 – 63 + 47 – 18 (64)
1дм = … см 2 дм = … см 4 дм = … см
5 дм 3 см - … см 8 дм 4 см = … см 95 см = … дм … см
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Федько й Миколка прийшли до бабусі в гості. Вона живе на другому кінці села, то й онуки не часто в неї бувають.
Бабуся зраділа онукам. Поставила на столі тарілку з медом і три великі пиріжки з сиром.
Взяли хлопці по пиріжку та й їдять. Смачні пиріжечки! І мед смачний. Вмочають Федько й Миколка у мед і поглядають на третій пиріжок.
Федько думає: «Я з’їв би ще один пиріжок... Та хіба ж можна так, щоб я з’їв два пиріжки, а Миколка — один? Ой, лихо, що ж його робити?»
Миколка думає: «Я з’їв би ще один пиріжок... Та хіба ж можна так, щоб я з’їв два пиріжки, а Федько — один? Ой, лихо, що ж його робити?»
З’їли хлопці по пиріжку, сидять перед тарілкою, дивляться на третій.
Підійшла бабуся, глянула на онуків, що сидять мовчазні, насуплені, та й питає:
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
1. Практична робота учнів
Висновок: половина – це одна із двох частин цілого. Щоб її знайти треба ціле число : 2.
Висновок: третина – це одна із трьох частин цілого. Щоб її знайти треба ціле число : 3.
Висновок: чверть – це одна із чотирьох частин цілого. Щоб її знайти треба ціле число : 4.
Фізкультхвилинка. Релаксація.
(Звучить спокійна фонова мелодія)
2.Робота в парах . Завдання 640
Учні коментують, як знайшли половину числа 12, третину числа 15 і чверть числа 8.
Учні «ланцюжком» виконують дії з іменованими числами.
Вправи для очей.
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
1. Тестові завдання
2. Зворотній звʼязок. Повернення до оповідання В.О. Сухомлинського
- Послухайте чим закінчилося оповідання «Три пиріжки»
- А хлопці тільки поглядають спідлоба на пиріжок. Взяла бабуся третій, розломила пополам і каже:
Від сорому внуки ще нижче похилили голови. Але таки взяли по половинці та й їдять собі мовчки.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 99, завдання 645; 646.