Конспект уроку "Поняття про гриби та особливості живлення грибів" 6 клас (Костіков), створений у відповідності до чинної програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням змін.
Урок 1. Тема : Гриби. Особливості живлення грибів
Епіграф уроку: Літо з дощами, осінь з грибами.
Мета уроку:
Освітня: розширити знання учнів про різноманітність органічного світу на прикладі царства гриби, вивчити особливості живлення грибів та встановити основні групи за їх способом живлення;
Розвивальна: учити висловлювати свою думку, виділяти основне з другорядного; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення учнів, відпрацьовувати навички пошукової діяльності на уроці;
Виховна: виховувати екологічну культуру, дбайливе ставлення до всього живого на Землі.
Очікувані результати: учні називають способи живлення грибів, характеризують сапротрофний та паразичний спосіб живлення , пояснюють, що таке грибниця, чітко вказують особливості процесів життєдіяльності грибів.
Базові поняття та терміни: гетеротрофні організми, паразитизм, симбіоз, , мікологія, ферменти, всмоктування, позаклітинне травлення.
Хід уроку
Розминка «Подарунок» . Учні стають у коло. За допомогою жестів, міміки показують, що б вони хотіли подарувати із природних тіл. Після показу жестів потрібно відгадати показане однокласником. Це можуть бути об'єкти живої та неживої природи.
Мотивація
Завдання 1. Відгадайте загадку: маленький, удаленький, крізь землю пройшов, шапку знайшов. (гриб)
Розповідь вчителя. Росте собі грибок в лісі і, здається, що не має в ньому нічого особливого: гриб та й гриб. Та якщо вдуматись як гриб піднявся із землі, як росте і живе, то багато чого в його короткому житті здається дивним. Тому ці організми об'єднано в окреме царство - Гриби, а наука, що їх вивчає називається мікологія.
Сир, лимонна кислота, алкоголь, миючі засоби. І це не всі дива до яких здатні гриби. Тому пропоную зробити подорож до цього дивного царства і всі ці дивовижі занести до книги рекордів Гінеса.
Поговоримо про гриби.
Оголошення теми та мети уроку.
Актуалізація опорних знань. ( на базі знань з природознавства 5 класу)
Бліц-опитування:
Сприйняття і засвоєння нового матеріалу
Робота із словником. Запис в зошит терміну – ферменти.
Робота з малюнком 207 підручника. Проаналізуйте схему.
Такий спосіб живлення позначився на будові тіла гриба, яке являє собою систему мікроскопічних розгалужених ниток – грибницю. Вона охоплює великі площі. Адже джерело води може бути далеко від їжі і її доводиться перекачувати
Вчитель: назвіть мені найбільші живі організми планети. (учні називають рослини – Секвойя гігантська, тварин – синій кит, слон). Мушу вас розчарувати. Найбільшими живими організмами на планеті є гриби. Так, саме гриби. (повідомлення про найбільшу грибницю, слайд).
От і зроблено перший запис у книзі рекордів – «найбільші організми планети».
Складання опорних схем. (див дод. до уроку)
Осмислення об’єктивних зв’язків.
Як епіграф уроку пов'язаний із його темою?
Прийом «Народна скарбничка». Пояснити прислів'я.
Узагальнення і систематизація знань
Вчитель. Гриби «дивні діти» нашої планети: і не рослини, і не тварини. Але чимось вони схожі і на тих, і на тих. Які характерні тільки їм ознаки мають представники царства Гриби?
Складання діаграми Вена: «Спільне та відмінне грибів із тваринами та рослинами.»
Бесіда. Які умови необхідні для росту та живлення грибів?
Тепло, волога, мінеральні речовини, органічні речовини, кисень.
Підсумки уроку
Домашнє завдання (диференційоване)
Додаток до уроку
Використана література