Тема:Поняття про комп’ютерну мережу. Інтернет .
Мета :
Обладнання: комп’ютери,презентація , наочність.
Хід уроку
I. Організаційна частина
В.Добрий день, хлоп’ята!
Добрий день, дівчата!
Щоб в інформатику
Зробити новий крок
Ви прийшли на цей урок.
З Вами разом буду я.
Рада Вас усіх вітати
Інформатиці навчати.
Перевірка домашнього завдання
В.Яке завдання вам потрібно було виконати в дома ?
У.Знайти ребуси та розкодувати їх.
В.Діти назвіть відповіді своїх ребусів .
У.(Відповіді дітей )
ІІ Актуалізація опорних знань
Гра «Так – ні»
В.Діти а зараз ми пограємо у гру «Та-ні ». Якщо правило вірне піднімаєте зелений колір ,невірне червоний .
- До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.
- Коли зайшли до комп’ютерного класу, то швидко включаємо комп’ютер.
- Біля комп’ютера сидимо рівно.
- Відстань від очей до монітора повинна бути 50 см .
- Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.
- Під час роботи в класі їмо і п’ємо воду.
- Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.
- Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди.
- Рукавом сорочки протираємо монітор комп’ютера;
- При роботі з мишкою використовуємо вказівний і середній пальці.
- Під час роботи за комп’ютером руки мають бути.
- На клавіатуру нічого не клади.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
В.Діти чи можна передавати будь-яку інформацію з одного комп’ютера на інший. Якщо ви прочитаєте зашифровані слова, то дізнаєтесь, що для цього потрібно.
1 к |
9 н |
4 п’ |
15 ж |
11 м |
5 ю |
13 р |
8 р |
7 е |
14 е |
2 о |
12 е |
3 м |
10 а |
16 а |
6 т |
(комп’ютерна мережа)
В.Отже, сьогодні на уроці ми з вами будемо говорити про комп’ютерні мережі, дізнаємось, із чого вони складаються та для чого призначені.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь вчителя
В.Перші ЕОМ(електроні обчислювальні машини ) були призначені лише для швидкої обробки числових даних. Згодом обчислювальна техніка стала широко використовуватися в наукових дослідженнях, виробництві, освіті, побуті тощо. У користувачів віддалених один від одного комп'ютерів з'явилася потреба у швидкому обміні даними. Для цього було запропоновано об'єднати комп'ютери в єдину систему і таким чином передавати дані від одного комп'ютера до іншого за допомогою різних засобів зв’язку. Це спеціальні дроти, телефонні лінії, радіо та супутниковий зв’язок.
Сукупність комп’ютерів та інших пристроїв , з’єднані між собою для обміну даними і спільного використання пристроїв утворюють комп’ютерну мережу.
В. Що таке комп ’ютерна мережа ?
У. З’єднані між собою комп’ютери.
В.Мережі бувають локальні і глобальні.
Локальна мережа це – компютерна мережа , що об’єднує комп’ютери та інші пристрої , розміщені на порівняно невеликій відстані один від одного .
У шкільному комп’ютерному класі комп’ютери об’єднані в локальну мережу. Вона обмежена територією класу або школи.
Глобальна мережа – мережа,що об’єднує комп’ютерні мережі та окремі комп’ютери , розіщені в різних частинах світу.
Глобальні мережі охоплюють великі території. До них можуть під’єднуватись як окремі комп’ютери, так і локальні мережі.
Найвідомішою глобальною мережею є Інтернет.
Це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у різних куточках земної кулі, з’єднаних між собою. Слово “Інтернет” походить від англійського “International Network”, що означає “Міжнародна мережа”.
В. Яку інформацію можна знайти в Інтернеті?
(картинки ,тексти ,звуки ,мультфільми ,фільми )
В.Яку інформацію можна передавати в Інтернеті
(тексти, зображення, звуки).
Створення комп'ютерних мереж відкрило нові можливості для електронного зв'язку. Сьогодні люди, що мають комп'ютери, можуть спілкуватися між собою, незважаючи на віддаль і час. З появою комп'ютерних мереж комп'ютер став своєрідним вікном у величезний світ інформації.
Основне призначення всіх комп'ютерних мереж — це спільний доступ до мережних ресурсів, спільне використання даних та швидкий обмін ними, спільне використання програмного забезпечення. В Інтернеті комп’ютери між собою є рівноправними.
Для забезпечення роботи мережі використовується спеціальне обладнання та програми. Один з таких пристроїв, який дозволяє підключити комп’ютер до мережі, - модем.
V Узагальнення і систематизація знань
Робота з карточками
1.Утворіть істинні висловлення, з’єднавши овал із відповідними
прямокутниками.
2.Тестування
1. Сукупність комп’ютерів та інших пристроїв , з’єднані між собою для обміну даними і спільного використання пристроїв утворюють… а)комп’ютерну мережу
б)інтернет
в)браузер
2. Локальна мережа це…
а)комп’ютерна мережа , що об’єднує комп’ютери та інші пристрої , розміщені на порівняно невеликій відстані один від одного
б) комп’ютерна мережа
в) обмежена територієя класу або школи.
3. Яку тереторію охоплює локальна мережа ?
а)вона обмежена територією класу або школи
б) вона обмежена територією сусідніх будинків
в) вона обмежена територією на великій відстані
4.мережа,що об’єднує комп’ютерні мережі та окремі комп’ютери , розіщені в різних частинах світу.
а)глобальна мережа
б)локальна мережа
в)інтернет
5.Яку тереторію охоплює глобальна мережа ?
а)Глобальні мережі охоплюють великі території
б)Глобальні мережі охоплюють середню тереторію
в)Глобальні мережі охоплюють малу територію
3.Розгадай загадку
І комп’ютери порою
Розмовляють між собою
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім
До ПК ти підключай
Повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через …
(Модем )
Фізкультхвилинка
VІ.Формування практичних вмінь та навичок
Практична робота на ПК
Інструктаж з БЖД
У.Щоб з комп’ютером дружити,
Треба правила завчити.
Не торкатись проводів,
Ні розеток, ні дротів.
Екран руками не чіпати,
Довго на комп’ютері не грати.
На клавіші легенько натискай,
З мокрими руками не сідай.
А з чистими руками працювати,
Носика в екрана не «встромляти».
Ознайомлення із програмою «Поштовий голуб: Україна»
В.Пригадайте, які способи передавання повідомлень на великі відстані використовувались у давні часи, коли не було телефонів та комп’ютерів. Одним із таких способів було використання поштових голубів. Їх брали із собою, коли вирушали у подорож, а якщо потрібно було відправити повідомлення, лист прикріплювали до лапки птаха і випускали у небо. Голуб повертався додому, приносячи повідомлення. Сьогодні ви будете допомагати голубу доставити листи у потрібні міста. На екрані ви бачите карту України, на якій позначені обласні центри. Поштовий голуб тримає конверт, на якому зазначено адресу – назву того міста, куди потрібно відправити лист. Знайдіть це місто на карті та клацніть на назві лівою кнопкою миші – і голуб доставить лист за адресою.
Вправи для очей
Сплять маленькі совенята
(Очі заплющені).
Раз — розкрили оченята,
Подивилися навколо
(Кругові рухи очима),
Потім вгору і додолу.
(Лише очима, головою не рухати.)
Оченята — блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будем працювати.
VІІ. Підсумки уроку
Метод «Мікрофон»
В.Діти ви молоці гарно старались і за сьогоднішній урок отримуєте винагороди .
Домашнє завдання
Переставте літери в кожному слові й прочитайте прислів’я та поясніть його .
ДЕЛЮЙ ТАЙПИ, А ВІЙС МУРОЗ ЙАМ.