Урок "Поняття про комп’ютерну мережу. Інтернет "

Про матеріал
Розробка уроку з інформатики для 3 класу Тема:Поняття про комп’ютерну мережу. Інтернет .
Перегляд файлу

 

Тема:Поняття про комп’ютерну мережу. Інтернет .

Мета :

  • Ознайомити  учнів із поняттям «комп’ютерна мережа», із складовими частинами та призначенням комп’ютерних мереж.
  • Ознайомити з комп’ютерною програмою «Поштовий голуб: Україна» та сформувати навички роботи з нею.
  • Розвивати логічне мислення , увагу, пам’ять, уяву, зв’язне мовлення, потребу в розумовій роботі, інтелектуальній та творчій активності.
  • Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, виховувати інтерес до правил поводження в комп’ютерному кабінеті , бережливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Обладнання: комп’ютери,презентація , наочність.

Хід уроку

I. Організаційна частина

 В.Добрий день, хлоп’ята!

Добрий день, дівчата!

Щоб в інформатику

Зробити новий крок

Ви прийшли на цей урок.

З Вами разом буду я.

Рада Вас усіх вітати

Інформатиці навчати.

Перевірка домашнього завдання

В.Яке завдання вам потрібно було виконати в дома ?

У.Знайти ребуси та розкодувати їх.

В.Діти назвіть відповіді своїх ребусів .

У.(Відповіді дітей )

ІІ Актуалізація опорних знань

Гра «Так – ні»

В.Діти а зараз ми пограємо у гру «Та-ні ». Якщо правило вірне піднімаєте зелений колір ,невірне червоний .

- До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.

- Коли зайшли до комп’ютерного класу, то швидко включаємо комп’ютер.

- Біля комп’ютера сидимо рівно.

- Відстань від очей до монітора повинна бути  50 см .

- Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.

- Під час роботи в класі їмо і п’ємо воду.

- Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером.

- Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди.

- Рукавом сорочки протираємо монітор комп’ютера;

- При роботі з мишкою використовуємо вказівний і середній пальці.

- Під час роботи за комп’ютером руки мають бути.

- На клавіатуру нічого не клади.

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

В.Діти чи можна передавати будь-яку інформацію з одного комп’ютера на інший. Якщо ви прочитаєте зашифровані слова, то дізнаєтесь, що для цього потрібно.

 

1

к

9

н

4

п’

15

ж

11

м

5

ю

13

р

8

р

7

е

14

е

2

о

12

е

3

м

10

а

16

а

6

т

                                  (комп’ютерна мережа)

                             

В.Отже, сьогодні на уроці ми з вами будемо говорити про комп’ютерні мережі, дізнаємось, із чого вони складаються та для чого призначені.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя

В.Перші ЕОМ(електроні обчислювальні машини ) були призначені лише для швидкої обробки числових даних. Згодом обчислювальна техніка стала широко використовуватися в наукових дослідженнях, виробництві, освіті, побуті тощо. У користувачів віддалених один від одного комп'ютерів з'явилася потреба у швидкому обміні даними. Для цього було запропоновано об'єднати комп'ютери в єдину систему і таким чином передавати дані від одного комп'ютера до іншого за допомогою різних засобів  зв’язку.  Це спеціальні дроти, телефонні лінії, радіо та супутниковий зв’язок.

   Сукупність комп’ютерів та інших пристроїв , з’єднані між собою для обміну даними і спільного використання пристроїв утворюють  комп’ютерну  мережу.

В. Що таке комп ’ютерна мережа ?

У. З’єднані  між  собою  комп’ютери. 

http://images.dailytech.com/nimage/7825_large_Grid-2.jpghttp://copypast.ru/foto7/1908/fotoprikol_081.jpg В.Мережі  бувають  локальні  і  глобальні.

Локальна мережа це – компютерна мережа , що об’єднує комп’ютери та інші пристрої , розміщені на порівняно невеликій відстані один від одного .

  У  шкільному  комп’ютерному  класі комп’ютери об’єднані в локальну мережу. Вона обмежена територією класу або  школи. 

Глобальна мережа – мережа,що об’єднує комп’ютерні мережі та окремі комп’ютери , розіщені в різних частинах світу.

Глобальні  мережі  охоплюють  великі  території.  До  них  можуть під’єднуватись як окремі комп’ютери, так і локальні мережі.

Найвідомішою  глобальною  мережею  є  Інтернет. 

Це  всесвітня інформаційна  мережа,  яка  складається  з  мільйонів  комп’ютерів  у  різних куточках земної кулі, з’єднаних між собою. Слово “Інтернет” походить від англійського “International Network”, що означає “Міжнародна мережа”.

В. Яку інформацію можна знайти в Інтернеті?

(картинки ,тексти ,звуки ,мультфільми ,фільми )

В.Яку  інформацію  можна  передавати  в  Інтернеті 

(тексти,  зображення, звуки). 

Створення комп'ютерних мереж відкрило нові можливості для електронного зв'язку. Сьогодні люди, що мають комп'ютери, можуть спілкуватися між собою, незважаючи на віддаль і час. З появою комп'ютерних мереж комп'ютер став своєрідним вікном у величезний світ інформації.
             Основне призначення всіх комп'ютерних мереж — це спільний доступ до мережних ресурсів, спільне використання даних та швидкий обмін ними, спільне використання програмного забезпечення. В Інтернеті комп’ютери між собою є рівноправними.

   Для  забезпечення  роботи  мережі  використовується  спеціальне обладнання та програми. Один з таких пристроїв, який дозволяє підключити комп’ютер до мережі, - модем.

 V Узагальнення і систематизація знань

Робота з карточками 

1.Утворіть  істинні  висловлення,  з’єднавши  овал  із  відповідними

прямокутниками.

2.Тестування

1. Сукупність комп’ютерів та інших пристроїв , з’єднані між собою для обміну даними і спільного використання пристроїв утворюють… а)комп’ютерну  мережу

б)інтернет

в)браузер

2. Локальна мережа це…

 а)комп’ютерна мережа , що об’єднує комп’ютери та інші пристрої , розміщені на порівняно невеликій відстані один від одного

б) комп’ютерна мережа

в) обмежена територієя класу або  школи.

3. Яку тереторію охоплює локальна  мережа ? 

а)вона обмежена територією класу або  школи

б) вона обмежена територією сусідніх будинків

в) вона обмежена територією на великій відстані

4.мережа,що об’єднує комп’ютерні мережі та окремі комп’ютери , розіщені в різних частинах світу.

а)глобальна мережа

б)локальна мережа

в)інтернет

5.Яку тереторію охоплює глобальна мережа ? 

а)Глобальні  мережі  охоплюють  великі  території

б)Глобальні  мережі  охоплюють  середню тереторію

в)Глобальні  мережі  охоплюють  малу територію

3.Розгадай загадку

І комп’ютери порою

Розмовляють між собою

А для цього їм потрібна

Річ відома не усім

До ПК ти підключай

Повідомлення приймай,

Адже мову ми ведем

Про зв'язок через …

(Модем )

Фізкультхвилинка

 VІ.Формування практичних вмінь та навичок

 Практична робота на ПК

Інструктаж з БЖД

У.Щоб з комп’ютером дружити,

 Треба правила завчити.

Не торкатись проводів,

Ні розеток, ні дротів.

Екран руками не чіпати,

Довго на комп’ютері не грати.

На клавіші легенько натискай,

З мокрими руками не сідай.

 А з чистими руками працювати,

Носика в екрана не «встромляти».

Ознайомлення із програмою «Поштовий голуб: Україна»

 В.Пригадайте, які способи передавання повідомлень на великі відстані використовувались у давні часи, коли не було телефонів та комп’ютерів. Одним із таких способів було використання поштових голубів. Їх брали із собою, коли вирушали у подорож, а якщо потрібно було відправити повідомлення, лист прикріплювали до лапки птаха і випускали у небо. Голуб повертався додому, приносячи повідомлення. Сьогодні ви будете допомагати голубу доставити листи у потрібні міста. На екрані ви бачите карту України, на якій позначені обласні центри. Поштовий голуб тримає конверт, на якому зазначено адресу – назву того міста, куди потрібно відправити лист. Знайдіть це місто на карті та клацніть на назві лівою кнопкою миші – і голуб доставить лист за адресою.

Вправи для очей

                                           Сплять маленькі совенята 

(Очі заплющені).

Раз — розкрили оченята,

Подивилися навколо

(Кругові рухи очима),

Потім вгору і додолу.

(Лише очима, головою не рухати.)

Оченята — блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будем працювати.

 

VІІ. Підсумки уроку

Метод «Мікрофон»

  • Що нового дізналися на уроці ?
  • Що навчилися робити?
  • Чи всі задоволені результатами, які отримали на уроці?
  • Чи виправдалися ваші очікування, які ви визначали на початку уроку?

В.Діти ви молоці гарно старались і за сьогоднішній урок отримуєте винагороди .

Домашнє завдання 

Переставте літери в кожному слові й прочитайте прислів’я та поясніть його .

ДЕЛЮЙ ТАЙПИ, А ВІЙС МУРОЗ ЙАМ.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шимечко Галина
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додав(-ла)
Пльонсак Інна
Додано
8 вересня 2021
Переглядів
3993
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку