Урок "Поняття про речення"

Про матеріал

Клас: 2 клас

Предмет: українська мова

Тема: Поняття про речення.

Задачі: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає за­кінчену думку; вчити визначати речення в усному мовленні, тексті; розвивати увагу, мовлення, вміння спостерігати і зіставляти мовні явища, робити висновки, а також навички самооцінки; стимулювати творчу активність, мотивувати мовленнєву діяльність, розвивати і збагачувати словниковий запас, вміння вірно підбирати необхідні слова виражаючи свою думку; корегувати загальну, артикуляційну моторику, просторову орієнтацію;прищеплювати любов до навколишнього світу, виховувати дбайливе ставлення до хліба; формувати спостережливість, працювати в парах, старанність, інтерес до вивчення української мови, охайність, культуру записів.

Обладнання: презентація, сигнальні картки, зерно пшениці, колоски, коровай, рушник, підручник, комп'ютер.

Тип уроку: повторення .

Перегляд файлу

 

Вчитель - дефектолог: МариконьС.І.

Клас: 2 клас

Предмет:  українська мова

Тема: Поняття про речення.

Задачі: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає за­кінчену думку; вчити визначати речення в усному мовленні, тексті;  розвивати увагу, мовлення, вміння спостерігати і зіставляти мовні явища, робити висновки, а також навички самооцінки; стимулювати творчу активність, мотивувати мовленнєву діяльність, розвивати і збагачувати словниковий запас, вміння вірно підбирати необхідні слова виражаючи свою думку; корегувати загальну, артикуляційну моторику, просторову орієнтацію;прищеплювати любов до навколишнього світу, виховувати дбайливе ставлення до хліба; формувати спостережливість, працювати в парах, старанність, інтерес до вивчення української мови, охайність, культуру записів.

Обладнання: презентація, сигнальні картки, зерно пшениці, колоски, коровай, рушник, підручник, комп’ютер.

Тип уроку: повторення .

Хід уроку

 

І. Загальнокорекційний етап

1. Організаційна частина учнів до уроку

Гостинно просимо на урок рідної мови!

Вона, як ніжна пісня колискова

Заходить серцем в нашу душу з ранніх літ.

Це мова, наче пташка світанкова,

Що гордо лине в свій стрімкий політ.

Велична, щедра і прекрасна мова! (Слайд 2)

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку з метою активізації уваги, сприймання та мислення.

1)Вправа «Комплімент»

2)Девіз уроку

На уроці рідну мову,

Дружно будемо вивчати.

Розберемо кожне слово,

Щоб знавцями мови стати.

Тож починаємо урок рідної, світанкової, величної, щедрої і прекрасної української мови.

  • А чи потрібно нам вивчати українську мову?
  • Навіщо потрібне навчання?

ІІ. Основний етап.

1.Пропедевтична частина

1). Перевірка домашнього завдання

Вправу ви приготували

Що додому задавали

Почнемо перевіряти

Її голосно читати

Вправа 4

  •    Скільки в вправі речень?
  •    Прочитайте друге речення.

2). Актуалізація опорних знань

 Діти, на нас сьогодні чекають незвичайні пригоди і завдання в чарівній країні слів. А мандрувати ми будемо перегортаючи сторінки диво-книжки, яка називається «Хочу, вмію, знаю!».

Чому така дивна назва – запитаєте ви. А все дуже просто: спочатку потрібно дуже-дуже чогось захотіти, потім показати свої знання, і нарешті, наприкінці уроку відчути, що ви всі зрозуміли і всі добре знаєте.

Перша сторінка писати навчає

І каже, хто в гості до нас завітає

Нумо, спробуйте вгадати,

Яку букву нам писати:

Вона є в коті і киці,

В кошеняті і криниці,

В курки, качки і бичка –

Це звичайно, буква «Ка».

3).  Хвилинка каліграфії (Слайд 3)

Зошит свій я відкриваю,

Правильно його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

Буду я писати вправно,

До роботи я берусь.

Але, щоб гарно і каліграфічно ми могли писати, нам необхідно пригадати правила каліграфічного письма.

 Записуємо каліграфічно:

Вісімнадцяте лютого

Класна робота

К к ко сок ло

  • Складіть і запишіть слово зі складів: Колосок
  • Хто ж завітав до нас на урок? (Колосок)
  • Так, вірно. Ось він.

 

4). Відгадування загадки (Слайд 4)

Золотистий і вусатий

В ста кишеньках –

сто маляток.

А малятка не прості –

Це зернятка золоті(Колосок.)

 5). Звуко-буквений аналіз слова       Колосок.

6). Бесіда

Від пшеничного колоска до смачного короваю прокладений довгий і нелегкий шлях. Ще з давніх-давен наші земляки знають ціну хліба. Він ніколи не діставався легко. Шматок хліба для бідної людини був дорогоцінним скарбом. Рі­зали хлібину ниткою, щоб не кришилась. Недаремно кажуть: «Найсмачніший хліб од свого мозоля».

Читання вірша

Ми живемо в Україні,

Де в степу із краю в край

На добро усій країні

Визріває урожай.

Де пшениця достигає

Колосиста, золота,

Де, неначе море, грають

І шумлять густі жита.

7). Складання речень з поданих слів (Слайд 5)

Для початку колосок  попросив скласти і записати речення з поданих слів:

  • З, коровай, колоска, маленького, виростає

   («З маленького колоска коровай виростає»)

  8). Словникова робота (Слайд 6)

Коровай – велика кругла хлібина. Зазвичай випікають на свята, виконує святкові та обрядові функції.

9). Фізкультхвилинка з метою розвантаження та відпочинку дітей.(Слайд 7)

Ми всі  добре відпочили,
Гарно вправи поробили,
Колосок ми відшукаєм,
Швидше завдання прочитаєм. (Слайд 8)

 2.Формуюча частина.

  1)   Повідомлення теми і задач уроку. (Слайд 9)

Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати тему «Поняття про речення». Будемо вчити визначати речення в усному мовленні, тексті. Навчимось розрізняти на слух завершене і незавершене речення.

2). Робота над темою уроку.

     - Що ж це ми записали? (Речення.) 

 3). Складання асоціативного куща. (Слайд 10 )

Давайте пригадаємо, що ми вже знаємо про речення і складемо асоціативний кущ.

 (Речення складається із слів. Перше слово пишеться з великої букви. В кінці речення ставиться крапка, знак питання, знак оклику.)


Ви вже довели, що багато чого знаєте з даної теми, але переконаєтеся сьогодні, що є ще над чим працювати, щоб досконало вивчити речення, і наш «кущ» постійно буде рости.

  1. Пальчикова гімнастика

Ось рука і ось рука,

На долоні є ріка,

А на річці плавав гусак.

Гусак великий, молодий.

Вказівний його зловив.

А середній общипав,

Безіменний суп зварив,

А мізинчик піч топив.

Полетів гусак у ротик,

А із ротика в животик.

От тобі — на!

А гусака нема.

2). Робота за підручником. (Слайд 11)

 Вправа 2.с. 102

  Прочитайте. В яких рядках написано окремі слова, а в яких – речення? Спишіть речення.

3). Індивідуальна робота (Бєлоконєва Д.) написання слів за зразком.

4) Гімнастика для очей.

Заспокоїлися, подивились на мене, у вікно, на дошку, заплющили очі, зробили видих і працюємо далі.

 5). Вправа 3.

Прочитайте речення. Спишіть.

Про що повідомляє кожне речення?

  •                       Висновок: у реченні слова повязані між собою.

6). Гра «Так – ні» (Слайд 12)

- Зіграти хочеться мені

Із вами, друзі, в «Так» чи «Ні».

Я вам питання задаю.

Готуйте відповідь свою.

(Учні за допомогою сигнальних карток показують відповіді: зелений – «так», червоний – «ні»)

  •                   В кінці речення ставиться кома.(Ні)
  •                   Речення починають писати з великої букви.(Так)
  •                   Наше мовлення складається із складів.(Ні)
  •                   Наше мовлення складається із речень.(Так)
  •                   Речення виражає закінчену думку.(Так)
  •                   Слова у реченні пишуться разом.(Ні).

ІІІ. Заключний  етап

1. Підведення підсумків та оцінювання.

Ось і закінчився наш урок.

  • Чим займалися сьогодні на уроці?
  • Яке завдання сподобалось найбільше?

 

 

  • Яке здалось найскладнішим?

(Слайд 13)

Перед вами три умовні «оцінки»:

  •    Відмінно.
  •    Добре.
  • Не все добре.

Підніміть руку, хто вважає, що його робота на уроці відповідає першому малюнку? Другому малюнку? Третьому малюнку?

2.  Домашнє завдання.   (Слайд 14)

Колосок приготував вам домашнє завдання.
І група: Вивчити правило (с. 102), виконати вправу 4.

ІІ група: написати слова по зразку.

3. Створення установки на відпочинок

Дякую вам за роботу! Ростіть добрими і мудрими! Любіть і вивчайте рідну мову! (Слайд 15)

 

 

docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
2416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку