Урок "Прикметники близькі за значенням"

Про матеріал

Мета: поглиблювати знання учнів про прикметник; вчити добирати до прикметників близькі за значенням слова; формувати вміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати зв'язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.

Перегляд файлу

Тема. Прикметники, близькі за значенням

Мета: поглиблювати знання учнів про прикметник; вчити добирати до прикметників близькі за значенням слова; формувати вміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні; розвивати зв'язне мовлення; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.     Перевірка домашнього завдання

  Прочитайте підкреслені прикметники. На які питання вони відповідають?

2.     Хвилинка каліграфії

— З перших букв поданих слів утворіть нове слово. Пісня, огірок, ніч, ему, дерево, Ірина, листок, осінь, крига (Понеділок)

— Запишіть каліграфічно. Пп он іл ок понеділок 

Четвер — четвертий день тижня.

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.    Робота за підручником (с. 93)

Вправа 1

— З'єднайте частини прислів'їв. Спишіть. Як ви розумієте їх зміст? Як називаємо підкреслені слова?

Попрацюємо разом!

  Слова — назви ознак у поданих словосполученнях замініть словами, близькими за значенням.

чиста вода... (прозора вода); прудка білочка... (метка білочка); сонячний день... (ясний день); безстрашний льотчик... (хоробрий льотчик); холодна зима... (люта зима); ясне небо... (безхмарне небо).

  Слова, близькі за значенням, допомагають образно і точно висловити думку.

Вправа 2

2.    Гра «Хто більше впіймає слів — назв ознак»

Учитель читає вірш, учні мають запам'ятати якомога більше слів — назв ознак.

У мами доня з рожевим личком.                   А працьовита, як та мурашка.

В білявих кісках — дві сині стрічки.            Танцює доня — легка пір'їнка.

Співає доня, неначе пташка.                       Каже всім доня: «Я — Українка»!

С. Кузьменко

3.     Фізкультхвилинка

4.     Продовження роботи за підручником (с. 94)

Вправа З

  Прочитайте текст. Доберіть із довідки пропущені слова, близькі за значенням.

Робота в парах

— Доберіть ознаку до назви предмета.

Клас (який?)...                                               Річка (яка?)...

Цукерка (яка?)...                                           Море (яке?)...

Учні зачитують слова, які вони дібрали, обирають найбільш удалі.

5.     Самостійна робота

— Доберіть відповідні назви істот або неістот. Сірий, косий, вухатий — ...

Кругле, кислувате, смачне — ... Великий, зубастий, сірий — ... Білокора, струнка, кучерява — ...

На дошці — малюнки-відповіді. Учні знаходять малюнок, зачитують слова-ознаки, які дібрали до нього.

6.     Вибірковий диктант

— Запишіть слова — назви ознак.

Чудовий ліс, коли весна квітує, Та інший він, коли прийшла зима: Ведмідь в барлозі десь зимує. Птахів співочих вже нема. Дерева голі задубіли. Дрімають мовчки у снігу.

Від інею пухнасті, білі... Мов одежину дорогу Накинув лісові на плечі Зимовий добрий чародій. Тут казка теж живе, до речі. Ти тільки придивитись вмій,

— Зачитайте слова — назви ознак, які ви виписали. Хто не помилився, молодець!

7.    Гра-естафета «Який? яка? яке?»

На дошці — предметні малюнки: диня, яблуко, огірок.

Діти з кожного ряду по черзі виходять до дошки і під малюнком записують слова — назви ознаки. Виграє команда, яка швидше впорається із завданням.

8.    Пограємо в протилежності!

Крейда біла, а вугілля... (чорне). Редька гірка, а диня... (солодка). Орел великий, а синичка... (маленька). Дерево високе, а кущ... (низький). Дорога широка, а стежка... (вузька). Річка глибока, а потічок... (мілкий).

V.    ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?

— Що найбільше сподобалося?

— Про що хотіли б дізнатися на наступному уроці?

VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 94., Ваза

Завантаження...
docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
7877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку