Урок ". Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху"

Про матеріал
Розробка урока математики для 4 класу за темою " Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху".
Перегляд файлу

Урок математики

Тема. Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху.

Цель: формувати уяву про нову величину “швидкість” та одиницях її вимірювання; практично застосувати поняття, бачити їх взаємозв’язок при розв’язуванні задач; навчити розв’язувати задачі на знаходження швидкості руху

Розвивати навички усних і письмових обчислень, математичне мовлення, уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки, уміння працювати у групі; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять;

Виховувати інтерес до вивчення математики, самостійність, самоконтроль, охайність, прививати інтерес до предмету.

 

Хід урока

  1. Самовизначення до діяльності.

Урок хочу розпочати словами французького філософа Ж.Ж. Руссо (1712-1778гг.):

 “Ви - талановиті діти! Коли-небудь ви самі приємно вразитеся, які ви розумні, як багато і добре вмієте, якщо постійно працюватимете над собою, ставитимете нові цілі і прагнете їх досягненню…”

Я бажаю вам вже сьогодні на уроці переконатися в цих словах, адже вас чекає відкриття нових знань під час вирішення завдань.

II. Хвилинка каліграфії

6   12   18 … … … … … 60

- У чому полягає закономірність? Продовжіть числовий ряд.

-Що повторили, записуючи числовий ланцюжок?

-Чому ланцюжок я почала з чисел 6 і 12? ( 6 грудня)

III. Усна лічба.

1. Фронтальна робота

-Що ми називаємо Величиною? (Що можна виміряти і порівняти)

- Які одиниці виміру ми знаємо? (довжина, об'єм, маса, час)

- Які числа з каліграфічної хвилинки пов'язані з величинами? ( 12 місяців, 24ч, 60 хв, c)

  1. Математичний диктант

а) Екскурсія по місту розпочалась о 10 годині ранку і закінчилась о 12 годині 30 хвилин. Скільки  часу тривала екскурсія? ( 2год 30мин)
б) Дівчинка Эллі, хоробрий Лев, мудрий Дроворуб і собачка Тотошка летіли на повітряній кулі 1 добу і ще 15 годин. Скільки часу вони витратили на політ?       ( 24 +15=39год)
в) Незнайко складав вірші про своїх друзів 3 години 17 хвилин. Скільки хвилин він займався цією "важкою" роботою? (60*3 +17=197 хв)
г) Якщо від стрічки завдовжки 5 м відрізати шматок завдовжки 2дм, то  скільки            залишиться …    ( 4м 8дм, 48дм, 480 см)
д) Висота польоту журавля може досягати 4 000 м, а орла на 1000 м менше, ніж журавля.  На  яку висоту може піднятися орел?

 Відповідь  запиши в кілометрах. (3км)

3. Перевірка

2год30хв   39год   197хв   4м8дм   3км

- Які величини зустрілися в м.д.? ( довжина і час)

4.Самооцінка

- Зафарбувати сектор на аркуші  М.д.

5.  Індивідуальна робота

На екрані ви бачите назви гір України та їх висоту. Завдання виразити висоту в м, записати в порядку зростання (слайд)

6. Перевірка

7. Самооцінка ( зафарбувати сектор)

IV. Актуализація опорних знань

1. Робота в групах

Згрупуйте одиниці вимірювання та розташуйте у порядку зменшення (у стовпчик)

Км, с, хв, дм, см, год, мм, м, місяць, день, км/год

Перевірка на дошці (зворотна сторона)

 Самооцінка (фарба сектора)

- Яка зайва мірка? Чому ми не можемо помістити його в будь-який з колон?

- Що означає ця мірка? Завдання допоможе нам у цій проблемі.

2. Проблема (слайд)

Уявіть, що нам потрібно судити про спір між двома друзями - Михайликом та Ігорем. Вони навчаються в різних школах і не можуть з'ясувати, хто з них швидше бігає на лижах. Михайло на змаганнях у своєму класі пробіг 60 м за 20 с, а Ігор - 45 м за 15 с. Кожен з них вважає себе найкращим спортсменом: Ігор каже, що проводив менше часу, а Михайло з ним не згоден - тому що пробіг більшу дистанцію. Хто, на вашу думку, бігав швидше. (висловлення думок)

Треба знати швидкість!

Чи можна сказати, що час є мірою швидкості? А відстань? (ні, вони не є характеристиками, але залежать від них)

V. Постановка мети і завдань уроку.

- Чи може хтось сформулювати тему уроку?

Ми будемо працювати над новою величиною – швидкістю. А також дізнаємося, як швидкість пов'язана з часом і відстанню. Як вимірюється швидкість.

VI. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда.

- Які асоціації у вас є, коли ми говоримо слово "швидкість"? ( автомобіль, дорога, йти, темп, рух, швидко, гонка ...)

- Де потрібна швидка швидкість? (на змаганнях, Олімпійських іграх)

- Прочитайте словник визначення (Інтернет) - учень

  2. Презентація (слайди 3-9)

3. Бесіда

- Як прийнято в математиці і фізиці позначати швидкість, час, відстань?

- Які значення ми будемо використовувати для визначення швидкості?

- Яка формула пошуку швидкості?

- Від яких одиниць виміру формується назва одиниць швидкості? (одиниці довжини і часу)

- Як називається прилад для вимірювання швидкості в автомобілі? (спідометр)

(слайд 10)

Яка найбільша і найменша швидкість?

3. Правильне читання швидкостей і пояснення значення речень.

Якщо літак пролітає кожну годину 600 км, кажуть, що він рухається зі швидкістю 600 км на годину.

Земля рухається по орбіті зі швидкістю 30 км/с

Черепаха повзає зі швидкістю 4 м / хв

Поїзд їде зі швидкістю км / год.

4. Фізхвилинка

 - Ми говоримо про швидкість тварин і швидкість їх руху:

Черепаха, гепард, слон, заєць, равлик, страус.

VI. Вивчення нового матеріалу (продовження)

1. Розмова

- Що таке швидкість? Як знайти швидкість?

2. Вирішення проблем

Ми записуємо тільки рішення.

У завданнях з руху ми будемо вважати, що швидкість не змінюється за весь час руху, а рух відбувається по прямій дорозі. Такий рух називається рівномірним прямолінійним.

 (слайд-таблиця)

3. Порівняйте швидкість (слайд)

Висновок: щоб порівняти швидкість, потрібно перевести в однакову мірку

4. Рішення завдання (слайд)

 За 2 години лось пробіг 144км, а гієна за 3 години 210км. Чия швидкість більше і на скільки?

 Аналіз завдання

- Припустімо, чия швидкість більше?

-Що потрібно знати, щоб порівняти швидкості?

- Як відповісти на питання завдання? (2 учні біля дошки)

1) 144: 2 = 72км / год-швидкість лося

2) 210: 3 = 70км / год - швидкість гієни

3) 72-70 = 2 км / год

Відповідь: на 2 км / год швидкість лося більше швидкості гієни.

VII. Повторення з включенням нових знань.

1. Слайд У кого яка швидкість?

2. Цікаві факти (слайд)

VIII. Закріплення матеріалу (картки 2 рівнів)

1 рівень.

1. Підкресли одиниці виміру швидкості

           км/год    см   хв   м/с    дм   год    м/хв

  1. Знайди швидкість

Відстань (S)

 Час (t)

Швидкість  (V)

450км

9год

 

320м

4хв

 

360м

60с

 

2  рівень.

  1. Знайди швидкість

Відстань (S)

 Час (t)

Швидкість (V)

200км

а  год

 

d м

7 хв

 

  1. Порівняй швидкості         7м/с     4200см/с            8дм/хв     8м/хв

Перевірка

Самооцінка

IX. Підсумок уроку

-З якою величиною познайомилися?

-Що таке швидкість? Як позначається?

-Які величини потрібно знати, щоб знайти швидкість?

-Формула швидкості? Прилад для вимірювання швидкості в автомобілі?

- Для чого потрібно вміти знаходити швидкість? (Правильно планувати час)

 

docx
Додав(-ла)
Смирнова Ольга
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
1037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку