Урок з теми "Розв'язування задач на збільшення і зменшення числа у декілька разів"

Про матеріал
Вправляти учнів у застосуванні таблиці множення числа 5, розв’язу- ванні задач на збільшення і зменшення числа у декілька разів; розви-вати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати почуття взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Урок 86. Закріплення таблиці множення числа 5.

Розв’язування задач на збільшення і зменшення числа у декілька разів

Мета: вправляти учнів у застосуванні таблиці множення числа 5, розв’язу-
ванні задач на збільшення і зменшення числа у декілька разів; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати почуття взаємодопомоги.

Хід уроку

i. Організаційний момент

ii. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання

Завдання № 665

– Скільки дівчаток у шаховому гуртку?

2. Усна лічба

1) Гра «Хто швидший?»

На дошці прикріплений круг з цифрами. Завдання: збільшити (чи змен-
шити) ці числа у декілька разів. Діти записують відповіді в зошиті. Проводиться перевірка (учень, що впорався із завданням першим, читає відповіді, решта перевіряють свої записи).

2) Гра «Склади приклад»

Даються числа, наприклад: 5; 8; 12; 18; 24. Завдання: скласти різні приклади на табличне множення і ділення з цими відповідями.

3) Обчислення значень виразів.

3∙4

4∙5

12÷3

12÷4

3∙5

5∙3

15÷3

15÷5

3∙6

6∙3

18÷3

20÷5

3∙7

7∙3

21÷3

25÷5

3∙8

8∙3

24÷3

32÷4

3∙9

9∙3

27÷3

28÷4

3. Хвилинка каліграфії

– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

10; 8; 6; 4; 2; ….

25; 20; 15; 10; …; 0.

10; 13; 16; …; 22; ….

iii. повідомлення теми і мети уроку

– Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 5.

iv. повторення вивченого матеріалу

  1.     Робота з підручником

 Усне виконання завдання:

– Учні добирають потрібні числа.

           Задача.

– Учні складають план розв’язання задачі:

  1. Скільки йоржів упіймав рибалка?

  1. Скільки всього рибин упіймав рибалка?

Завдання № 670*

– Сума двох чисел 18. Якщо одне з них збільшити на 4, а друге зменшити на 4, то дістанемо рівні між собою числа. Знайди вихідні доданки.
(4 + 4 = 8; 18 – 8 = 10; 10 : 2 = 5; 18 – 5 = 13; числа 5 і 13)

Завдання № 671. Колективне опрацювання матеріалу

Учні читають висловлення, складені за малюнками і відповідають на запитання:

– Скільки жовтих черешень на кожному малюнку? Скільки всього черешень на кожному малюнку?

  1.     Фізкультхвилинка

 

v. Узагальнення й систематизація знань

  1.     Порівняння задач

Задача. Зошит коштує 6 грн, а альбом – у 4 рази дорожчий. Скільки коштує альбом?

Короткий запис: 6 грн, в 4 рази дорожче, ? грн..

– Яка ціна зошита?

– Ціна альбому?

– Що це означає? (Замість 1 альбому можна купити 4 зошити.)

– Як знайти вартість 4-х зошитів?

6 ∙ 4 = 24 (грн)

Обернена задача. Якщо альбом у 4 рази дорожче, то зошит – ? (У 4 рази дешевше.

– У скільки разів зошит дешевший за альбом?

– 24 грн – що означає це число? (Ціна альбому.)

– Що потрібно дізнатися? (Ціну зошита.)

– За що заплатили менше?

– У попередній задачі ми виконали множення і знайшли ціну альбому, оскільки за нього заплатили більше, ніж за зошит. А за зошит сплатили в 4 рази менше.

– Якою дією знайдемо ціну зошита?

24 : 4 = 6 (грн)

– Порівняємо умови розв’язання задач. У прямій задачі була дана ціна зошита. Що треба було знайти? (Ціну альбому.)

– А в оберненій задачі? (Навпаки.)

– Яке число входило в умову обох задач? (У 4 рази.)

– У чому різниця між задачами? (У 4 рази дорожче – заплатили більше – дія множення; в 4 рази дешевше – заплатили менше – дія ділення.)

– Яка із задач на збільшення числа, яка – на зменшення?

Висновок: дорожче в а разів → помножити на а, дешевше в а разів → поділити на а.

vi. підбиття підсумків. рефлексія

vii. домашнє завдання

С. 103, завдання № 672; № 673, 2 група № 670.

doc
Додав(-ла)
Большак Надія
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку