Урок: "Поняття про структуру веб-сайту. Фрейми, теги й атрибути фреймів. Використання посилань у фреймах."

Про матеріал

Мета уроку: ✔ познайомити учнів з видами гіперпосилань; формувати навички створення гіперпосилань між HTML-документами та в межах одного HTML-документа; ✔ розвивати логічне мислення, творчий підхід до роботи; ✔ виховувати культуру спілкування, культуру представлення інформації.

Перегляд файлу

Тема: Поняття про структуру веб-сайту. Фрейми, теги й атрибути фреймів. Використання посилань у фреймах. Використання посилань у фреймах

 

Мета:

  •           познайомити учнів з видами гіперпосилань; формувати навички створення гіперпосилань між HTML-документами та в межах одного HTML-документа;
  •           розвивати логічне мислення, творчий підхід до роботи;
  •           виховувати культуру спілкування, культуру представлення інформації.

 

Використане обладнання: комп’ютер; дошка;

 

Хід уроку.

1.Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування:

- Як створюється таблиця на веб-сторінках?

- Які використовуються атрибути для оформлення таблиці?

2. Мотивація навчальної діяльності.

Ви, мабуть, помітили, що користуватися створеним сайтом не дуже зручно, оскільки для переходу на сторінку з головним меню необхідно клацати кнопку Назад. Тому в мові HTML є засіб, за допомогою якого можна створити меню, що постійно відображатиметься під час перегляду сайту. Інформація, що відкривається за допомогою його посилань, буде розташована в іншому наперед визначеному місці.

Список усіх таких посилань, який фактично є змістом веб-сайту і постійно відображається на екрані, називають меню сайту або навігаційним меню. Типове меню складається з графічних зображень у вигляді кнопок або з текстових гіперпосилань, призначених для переходу в основні розділи сайту. Продумане навігаційне меню може легко провести відвідувача сайту всіма основними і додатковими розділами. Постійне відображення меню суттєво спрощує навігацію розділами, тому відвідувачі можуть більше часу присвячувати опрацюванню веб-сайту.

3. Повідомлення теми і завдань уроку.

На уроці ви повинні:

  •             познайомитись з тегами створення фреймів;
  •             вивчити теги створення фреймів;
  •             навчитися застосовувати теги створення посилань;
  •             зв’язати свої та HTML-документи, заготовлені вашими однокласниками  із вашою домашньою сторінкою.

4. Виклад навчального матеріалу, виконання практичних завдань.

Фрейми, їхні теги й атрибути

Веб-сторінка сайту може містити кілька блоків або вікон, які називають фреймами, або кадрами. У кожному з них відображається свій HTML-документ. В одному фреймі може міститися навігацій не меню, а в іншому - відкриватися веб-сторінки, на які вказують його пункти.

Для того, щоб створити веб-сторінку з фреймами, потрібно кілька HTML-документів. В одному з них задають розмітку екрана, тобто розташовують у вікні браузера фрейми, кожному з яких призначають свої документи.

Сторінка з розміткою, як і звичайна, починається з тегу <HTML> і закінчується тегом </HTML>. Для поділу екрана на кілька фреймів використовують теги <FRAMESET> і </FRAMESET>. Перший має бути розташований після тегу заголовка, але перед тегом <BODY>. Іноді в таких документах зовсім не використовують тег <BODY>. Два фрейми можна розташовувати поруч по горизонталі або один над одним. У першому випадку використовують атрибут COLS, а в другому — атрибут ROWS тегу <FRAMESET>. Для поділу вікна на фрейми через кому записують два числа, які визначають розміри фреймів. Для трьох фреймів потрібно три числа. Розміри фреймів вимірюють у пікселах або відсотках від розміру екрана. Якщо потрібно зазначити, що фрейм займає те місце, яке зали шилося, використовують символ.

Наприклад, тег <FRAMESET ROWS="150,   *"> задає поділ вікна на два горизонтальні фрейми, один з яких має висоту 150 пікселів, а другий займає те місце, що залишилося. Тег <FRAMESET COLS="20%, 55%, *"> задає поділ вікна на три вертикальні фрейми, один з яких займає 20 % від ширини екрана, другий — 55 %, а третій займає те місце, що залишилося. Можна використовувати одночасно і горизонтальний, і вертикальний поділ вікна на фрейми — це роблять за допомогою вкладення тегів <FRAMESET> один в один.

Після поділу екрана на вікна для кожного фрейму слід задати HTML-документ, який відображатиметься в ньому. Для цього використовують тег <FRAME> з атрибутами, що керують властивостями фреймів:

  •              SRC — задає ім'я файлу, що відображатиметься у фреймі;
  •              NAME — задає ім'я фрейму;
  •              SCROLLING — визначає наявність (значення yes) або відсутність (значення по) смуг прокручування у вікні фрейму (за замовчуванням — yes);
  •              NORESIZE — забороняє користувачу змінювати розміри фрейму;
  •              BORDER — визначає ширину розділювальної смуги між фреймами в пікселях;
  •              BORDERCOLOR — визначає колір розділювальної смуги між фреймами;
  •              MARGINHEIGHT — додає порожнє поле, висота якого визначена в пікселях, між верхньою межею фрейму і початком тексту або графіки;
  •              MARGINWIDTH — додає порожнє поле, ширина якого визначена в пікселах, між боковими межами фрейму і початком тексту або графіки.

Оскільки фрейми підтримують не всі браузери, необхідно помістити тег <NOFRAME> перед тегом <BODY>, а між <BODY> І </BODY> записати повідомлення, яке з'являтиметься у вікні, якщо браузер не підтримує фрейми. Після </B0DY> має йти </N0FRAME>.

 

Робота з підручником

Практичне завдання

Розмістимо на сторінці три документи про навчальні заклади (див. вправу 2.5). Як видно з таблиці, сторінку поділено спочатку на два рядки у спів відношенні приблизно 60 % та 40 %, перший рядок поділено на впіл на два стовпці, а в утворених комірках розташовано відповідні веб-сторінки про навчальні заклади. Документи 1.html, 2.html та 3.html лежать в папці ЗАГАЛЬНЕ/ВЕБ-ДИЗАЙН/

1. Створіть файл головної сторінки та збережіть його як main.html
у тій самій папці, що й решту документів.

<HTML>

<ТІТLЕ>Навчальні заклади</ТІТLЕ>

<FRAMESET ROWS="60%, 40%">

<FRAMESET COLS="50%, 50%">

<FRAME SRC="2.html">

<FRAME SRC="3.html">

</FRAMESET>

<FRAME SRC="l.html">

</FRAMESET>

</HTML>

2. Відкрийте файл main.html. Всі файли, відображені у вікні браузера одночасно, а оскільки документи не вмістилися у визначені для них області, то кадри мають смуги прокручування.

Використання посилань у фреймах

Якщо заплановано використовувати певний фрейм для відображення інформації, яка змінюватиметься після вибору відвідувачами іншого посилання, то йому надають ім'я. Наприклад, <FRAME NAME="framel". Веб-сторінка з гіперпосиланнями, що виконуватиме роль навігаційної панелі, складається із сукупності тегів <А>...</А>. У них крім адреси файлу, пов'язаного з гіперпосиланням, слід зазначити ім'я фрейму, в якому цей файл відображатиметься. Для цього використовують атрибут TARGET, значенням якого є ім'я відповідного фрейму. Наприклад:

<А HREF="2.html" TARGET="fгате1">Гімназія «Сихівська»</А>

3. Сформуємо веб-сторінку з навігаційною панеллю та областю відображення документів. Використайте файли з описами навчальних закладів із вправи 2.5, а сторінку np.html з навігаційною панеллю та поділену на фрейми сторінку index.html створіть самостійно. 1. Створіть HTML-документ, який розмітьте за допомогою фреймів і збережіть у файлі index.html.

<HTML>

<FRAMESET COLS="20%,*"> <FRAME SRC="np.html"> <FRAME NAME="framel"> </FRAMESET> </HTML>

4. Створіть HTML-документ, який міститиме навігаційну панель,
і збережіть його у файлі np.html.

<HTML>

<ТІТЬЕ>Школи, ліцеї, гімназії</ТІТЬЕ>

<BODY>

<Н2ХА HREF="l.html" TARGET="fгате1">Школа «Дивосвіт»

</АХ/Н2>

<Н2ХА  HREF="2.html"   TARGET="fгате1">Гімназія

«Сихівська»</АХ/Н2>

<Н2ХА  HREF="3.html"   TARGET="fгате1">Ліцей  «Оріяна»</А>

</Н2>

</BODY>

</HTML>

5. Відкрийте файл index.html у вікні браузера.

5. Підведення підсумків.

Ми завершили роботу по створенню найпростішого веб-сайту.

6. Домашнє завдання.

Запишіть вивчені теги до словника. Підготуйтеся до захисту своєї роботи. Продумайте план захисту, слова, якими ви розкажете про свою сторінку.

 

Для підготовки використайте таку літературу:

О.Г. Пасічник, О.В.Пасічник, І.В. Стеценко «Основи веб-дизайну»

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкція до виконання практичного завдання

Розмістимо на сторінці три документи про навчальні заклади (див. вправу 2.5). Як видно з таблиці, сторінку поділено спочатку на два рядки у спів відношенні приблизно 60 % та 40 %, перший рядок поділено на впіл на два стовпці, а в утворених комірках розташовано відповідні веб-сторінки про навчальні заклади. Документи 1.html, 2.html та 3.html лежать в папці ЗАГАЛЬНЕ/ВЕБ-ДИЗАЙН/

1. Створіть файл головної сторінки та збережіть його як main.html
у тій самій папці, що й решту документів.

<HTML>

<ТІТLЕ>Навчальні заклади</ТІТLЕ>

<FRAMESET ROWS="60%, 40%">

<FRAMESET COLS="50%, 50%">

<FRAME SRC="2.html">

<FRAME SRC="3.html">

</FRAMESET>

<FRAME SRC="l.html">

</FRAMESET>

</HTML>

2. Відкрийте файл main.html. Всі файли, відображені у вікні браузера одночасно, а оскільки документи не вмістилися у визначені для них області, то кадри мають смуги прокручування.

Використання посилань у фреймах

Якщо заплановано використовувати певний фрейм для відображення інформації, яка змінюватиметься після вибору відвідувачами іншого посилання, то йому надають ім'я. Наприклад, <FRAME NAME="framel". Веб-сторінка з гіперпосиланнями, що виконуватиме роль навігаційної панелі, складається із сукупності тегів <А>...</А>. У них крім адреси файлу, пов'язаного з гіперпосиланням, слід зазначити ім'я фрейму, в якому цей файл відображатиметься. Для цього використовують атрибут TARGET, значенням якого є ім'я відповідного фрейму. Наприклад:

<А HREF="2.html" TARGET="fгате1">Гімназія «Сихівська»</А>

3. Сформуємо веб-сторінку з навігаційною панеллю та областю відображення документів. Використайте файли з описами навчальних закладів із вправи 2.5, а сторінку np.html з навігаційною панеллю та поділену на фрейми сторінку index.html створіть самостійно. 1. Створіть HTML-документ, який розмітьте за допомогою фреймів і збережіть у файлі index.html.

<HTML>

<FRAMESET COLS="20%,*"> <FRAME SRC="np.html"> <FRAME NAME="framel"> </FRAMESET> </HTML>

4. Створіть HTML-документ, який міститиме навігаційну панель,
і збережіть його у файлі np.html.

<HTML>

<ТІТЬЕ>Школи, ліцеї, гімназії</ТІТЬЕ>

<BODY>

<Н2ХА HREF="l.html" TARGET="fгате1">Школа «Дивосвіт»

</АХ/Н2>

<Н2ХА  HREF="2.html"   TARGET="fгате1">Гімназія

«Сихівська»</АХ/Н2>

<Н2ХА  HREF="3.html"   TARGET="fгате1">Ліцей  «Оріяна»</А>

</Н2>

</BODY>

</HTML>

5. Відкрийте файл index.html у вікні браузера.

 

docx
До підручника
Інформатика (академічний, профільний рівень) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
1886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку