Урок: «Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії.»

Про матеріал
Урок для учнів 9-х класів з теми : «Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії.»
Перегляд файлу

Урок 7

 

Тема: «Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії.» 

 

Мета уроку: Ознайомити учнів зі складниками життєвого самовизначення, формулою вибору професії, формувати вміння у визначенні критеріїв та особистих мотивів для вибору професії; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; виховувати свідоме, розсудливе ставлення до вибору професій.

Обладнання: шкільний підручник (І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко), робочий зошит, презентація, відеоролик. 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, закріплення та застосування знань.

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

Привітання.  Перевірка присутності учнів.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Проблемна ситуація:

У книжці англійського письменника  Льюїса Керрола “Пригоди Аліси у Дивокраї” є такий діалог : “Гусінь і Аліса мовчки дивилися одна на одну. Нарешті Гусінь озвалася “ Ти хто?”. Гірше за це запитання для першого знайомства вона нічого б не могла придумати! Аліса відразу зніяковіла: “ Бачите… бачите, пані, я… просто не знаю, хто я зараз така ”.

Як ви вважаєте, чому так складно  відповісти на просте на перший погляд запитання – “ Хто ти?”     

Обговорення ситуації

(з'ясовується, що учні не так багато знають про життєве самовизначення)

Тож темою нашого уроку є «Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення. Критерії і мотиви для вибору професії.» 

 

ІІІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Життєве самовизначення є головним завданням підліткового віку, важливою умовою подальшого розвитку і самореалізації.

 

Робота з підручником ст. 95. 

Ця робота спрямована на формування інформаційної компетентності. Можна працювати з текстами підручника (с. 95 мал. 27). 

Робота в зошиті. 

Самовизначення охоплює кілька важливих компонентів.

Запишіть в кожному секторі відповідь на запитання:

• Якою людиною я хочу стати? (Про особистісне самовизначення.)

• Яку я хочу мати родину? (Про сімейне самовизначення.)

• Ким я хочу бути? (Про професійне самовизначення.)

• Якого соціального статусу я прагну? (Про соціальне  самовизначення.).

Примітка: прикладами соціального статусу є позиція керівника чи підлеглого, приватної чи публічної особи, лідера або члена команди.

Робота в парах

(учні 3 хвилини виконують завдання, поділитися тим, що вони записали, зі своїм сусідом).

Один або двоє бажаючих можуть озвучити написане.

 

У процесі самовизначення людина усвідомлює не лише те, чого вона хоче досягти у майбутньому, а й те, які кроки треба зробити на цьому шляху. Отже, це не лише мрії про майбутнє, а й формування стійких прагнень і щоденні зусилля для їх реалізації. У процесі самовизначення вам допоможуть такі поради (слайд).

 

Інформаційне повідомлення «Формула професійного самовизначення

Критерії: «Хочу», «Можу» і «Треба».

Коли всі компоненти формули збігаються, людина отримує задоволення від роботи, досягає високого рівня майстерності та отримує гідну винагороду за свою працю.

 

Розповідь про Григорія Сковороду і його думки щодо спорідненої праці: «Про “сродну” (споріднену) працю як запоруку людського щастя писав український філософ Григорій Сковорода. Він вважав, що важливо вчасно помітити природні нахили дитини і в жодному разі не створювати перешкод для її розвитку.

 

IV. ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ.

Вправа «Мотиви для вибору професії» (надати можливість визначити власні мотиви для вибору професій). 

Таблиця з переліком мотивів для вибору професій ст. 99 підручника. З запропонованих мотивів обрати - 5.  По завершенні запишіть професії, що відповідають обраним особистим мотивам,  і щодо яких ви не маєте медичних протипоказань. 

Професія може задовольняти усі 5 обраних мотивів або декілька з них. Бажаючі озвучують свої результати.

Запитання для обговорення:

• Чи вдалося вам визначити професії, які повністю відповідають вашим мотивам?

• Які були проблеми? (Наприклад, складно підібрати професію, яка одночасно є легкою та спокійною і забезпечує високий заробіток).

При виборі професії важливо визначити власні мотиви і керуватися ними.

 

V. КОНТРОЛЬ ТА САМОПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ.

 

Робота в групах «Професія і гендерні стереотипи» (об'єднайтеся у три групи )

Гендерні стереотипи — сформовані культурою узагальнені уявлення про те, як мають поводитися чоловіки і жінки, у що вони мають вдягатися, чим займатися тощо. Чимало гендерних стереотипів стосуються професій.

Роздати групам аркуші із завданням і запропонувати заповнити таблицю.

Запитання для обговорення:

- Чи мали ви розбіжності під час заповнення таблиці? Які саме?

-  Чи є у цьому переліку суто «чоловічі» або суто «жіночі» професії?

-  Чи знаєте ви жінок, які досягли успіху в так званих «чоловічих» професіях і навпаки? Наведіть приклади.

- Чи варто дозволяти гендерним стерео типам обмежувати можливості людей у їх бажаннях та мріях?

Демонстрація відео  для учнів «Майстерність не має статі».

Нині практично не існує суто «чоловічих» або «жіночих» професій, тому не варто обмежувати свій вибір гендерними стереотипами.

 

Інформаційне повідомлення «Класифікатор професій»

Розповідь про типи професій (слайд).

 

VІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

Чимало професій можна віднести до декількох типів одночасно, але основним показником є найголовніший об’єкт, з яким працює людина. Примітка: опитування учнів.

  • Які ще професії можна віднести до певного типу?

 

Щоб втілити у життя всі свої бажання та прагнення, необхідно спочатку з’ясувати, чого ми, насправді хочемо. А ще, крім усього, треба, щоб у житті нам поталанило.

 

VІІ. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ.

На вибір: 

  • Опрацювати підручник за &13.

 

  • Створити проект: «Моя майбутня професія» (презентація, малюнок,  текстове повідомлення).  

 

  • Дослідження за допомогою ЗМІ:  «Нинішня ситуація на ринку праці, які професії мають найбільший попит в Україні». 
docx
Додано
20 січня 2021
Переглядів
843
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку