Урок "Порівняльна характеристика жіночих образів (леді Ровена і Реббека)"

Про матеріал
Поглибити навички порівняльного аналізу художніх образів; розвивати усне й писемне мовлення учнів, уміння узагальнювати вивчений матеріал; формувати культуру зв`язного мовлення: логічність, послідовність, доказовість, емоційність.
Перегляд файлу

Тема. Порівняльна характеристика жіночих образів (леді Ровена і Реббека),

Мета: поглибити навички порівняльного аналізу художніх образів; розвивати усне й писемне мовлення учнів, уміння узагальнювати вивчений матеріал; формувати культуру зв`язного мовлення: логічність, послідовність, доказовість, емоційність.

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор.

Тип уроку:

                                             Перебіг уроку.

                                                 У серці жінки зосереджені її душа та розум.

                                                                                                 Ремі Гурмон.

I.Організаційний момент.

II.Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми й мети уроку.

 Слово вчителя.

    Якою б силою та мужністю не відзначалися чоловіки, однак нічого, очевидно, не були б вони варті без жінок. Адже жінка не просто дає їм життя, вона надихає їх на подвиги, чекає з походів, омиває рани, вміє розрадити в скрутну хвилину, дає розумні поради.

В усі часи жінок оспівували, їм поклонялися, їх просто кохали. Мабуть, немає жодного літературного твору, в якому були б відсутні жіночі образи.

Звичайно, є вони й у романі В. Скотта «Айвенго». Це – Ровена і Реббека. Великий шотландець створив їх надзвичайно привабливими. Відомо, що О. С. Пушкін, прочитавши роман «Айвенго», в одному з листів так писав про цих героїнь: «…У душі Ровени горить чистий вогонь святості  й шляхетності. А Ребекку відрізняє палка віра й високе почуття власної гідності».                                                                         

  III.Актуалізація опорних знань.

1.Завдання учням. Робота в групах.

- Розкажіть, що ви знаєте про героїнь роману «Айвенго»?

Очікувані відповіді.`

I група.    Ровена була онукою саксонського короля Альфреда Великого, і їй належали великі багатства й землеволодіння. Виховувалася у сім`ї Седріка Роттервудського, де до неї ставилися, як до рідної доньки.

    Леді Ровена красива, знає собі ціну, але не пихата, має почуття власної гідності, добра, розумна, вміє себе поводити у товаристві. Седрік хотів видати її заміж за Ательстана з метою відродження саксонської династії на англійському троні. Вона дуже цього не хотіла, але не могла противитися волі опікуна. Віддано кохає Айвенго, і не вірить , що він є зрадником.

 II група.   Реббека була єврейкою, тому зазнавала переслідувань. Взяла до себе пораненого Айвенго і взялася вилікувати його, бо зналася на лікуванні. Палко покохала Айвенго. Та разом з тим дівчина розуміла, що вони ніколи не будуть разом, адже вони люди різної віри, різних світів. Для Реббеки головне те, що вона покохала. Тому здатна все зробити для свого коханого. Була справжньою іудейкою. Віра – її глибоке переконання.

2 завдання. Робота з текстом.  Знайдіть помилку.

-  Не бери на душу такого гріха, - благала Ровена, - візьми викуп і зглянься над нами. Золото може дати тобі різні переваги, а коли скривдиш нас, тебе терзатимуть муки сумління. Усе, чого ти зажадаєш, мій батько дасть тобі. (Це сказала Реббека).

- Отже, і Седрік! – повторила за ним Ровена. – Мій шляхетний, великодушний батько! (Ровена була сиротою. Седрік був її опікуном).

- Скоритися долі! – вигукнула Реббека. – Прийняти твою пропозицію! А що ж це за пропозиція, котра терпить такого ось негідника? Отакої! То ти найхоробріший серед храмовників? Ти підлий лицар, чернець-кривоприсяхник і боягуз! Гребую тобою, зневажаю тебе! (Прийняти віру).

- Опинившись знову біля ліжка Айвенго, Ровена сама була здивована тій шаленій радості, яка охопила її, хоча їхнє становище було вкрай небезпечне, ба навіть безнадійне. Мацаючи його пульс і запитуючи про самопочуття, вона доторкнулася до Айвенго так ніжно й говорила так ласкаво, що мимохіть виявляла набагато палкіше співчуття, ніж їй самій хотілося. (Пораненого Айвенго лікувала Реббека, і мала до нього ніжні почуття та палке співчуття).

- Під час цього лицемірного судилища Ровена поводилася надзвичайно мужньо, на відміну від Буагільбера, який так і не наважився сказати правду. Не визнавши свою провину, Ровена скористалася останньою можливістю врятуватися – правом Божого суду. (Судили Реббеку за чаклунство).

3 завдання. Компаративний аналіз. Знайти спільне та відмінне героїнь.

I група. Спільне. (Обидві красиві, привабливі, мужні, вдячні, милосердні, забезпечені матеріально, кохають Айвенго, кожна вірна своєму народові, мають високі моральні якості).

II група. Відмінне. (Ровена: онука короля, католичка, королева турніру, леді, тиха, сором`язлива, вірна, одружується з Айвенго. Реббека: донька єврея-лихваря, іудейка, звичайна гостя, стійка, мужня, рішуча, гордовита, справедлива, самовпевнена, смілива, має вроджену силу волі, стала черницею).

4 завдання. Скласти діалог Ровени та Реббеки.

5 завдання.  Створення сенкану до образу героїнь роману.

  • Хто? Ровена.

Яка? Ніжна, вірна.

Що робить? Любить, чекає, вірить.

Ровена вірить і кохає Айвенго.

  • Хто? Реббека.

 Яка? Смілива,  справедлива.

      Що робить? Лікує, любить, терпить.

     Ребекка добре знається у лікуванні.

Проблемне питання: чому Реббека не боролася за своє кохання?

IV.Закріплення знань, умінь та навичок.

  1. Робота над епіграфом.
  • Як ви розумієте слова епіграфа?
  • Чи можна сказати, що розум і душа Ровени і Реббеки – у їхніх серцях?

V. Підбиття підсумків уроку.

- Чи згодні ви з оцінкою героїнь роману, якудав їм О. С. Пушкін?

- Хто більше сподобався з жінок? Чому?

- Чи хотіли б, щоб доля жінок була іншою? Чому?

VI Домашнє завдання. Дібрати приклади гумору в романі В. Скотта «Айвенго».

 Розробка уроків із зарубіжної літератури вчителя Новозбур`ївського ЗБДО Голопристанської районної ради Херсонської області  Єфімової Валентини Василівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
16216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку