Урок: "Порівняння чисел 2 десятка. Вимірювання і порівняння довжин відрізків. Творча робота над задачею."

Про матеріал
У своїй розробці використала форми та методи НУШ, це --- робота з цеглинками Lego, робота в парах, групах, вправи "Незакінчене речення" ,гра "Кубик Блума".
Перегляд файлу

 

Тема. Порівняння чисел другого десятка . Вимірювання і порівняння довжин відрізків.

Творча робота над задачею.

Мета: навчити учнів  порівнювати числа другого десятка, вимірювати і порівнювати довжину відрізка за допомогою лінійки; формувати  вміння розв’язувати  задачі на знаходження різниці та суми, порівнювати числа, розвивати творче мислення; виховувати  уважність, наполегливість.

Обладнання: малюнки сніжинок, малюнок Зими, картки для роботи в групі, підручник математика, кубик для гри, цеглинки Лего, картка самооцінювання, палички Кюїзенера.

Хід уроку

       І. Організаційний момент.

             Встали діти всі рівненько,

              посміхнулися гарненько,

              Подивились ви на себе,

              подивились ви на мене,

              І за парти сіли гарненько.

     --- Діти, чи любите ви зимову пору року? ( відповіді дітей)

    ---  Сьогодні ми будемо вивчати математику разом із нашою гостею . (малюнок на дошці)      

       --- Так  до нас завітала чарівниця «Зима». Діти, за правильне виконання завдань ви будете отримувати сніжинки. Настрій усіх  пречудовий. Отже, до роботи час.

      1)  Гра » Кубик Блума» (  назви зимові місяці; придумай речення про зиму; поясни, яка зима ?)

        II. Актуалізація знань учнів.

     2) Вправа «Незакінчене речення» Скласти вежу із цеглинок. (на дошці числа з відповідними кольорами цеглинок).

«14 — це 10 і...».

«16 — це 10 і...».

«18 — це 10 і...».

«19 — це 10 і...».

«15 — це 10 і...».

 «17— це 10 і …».

2) Гра «Впізнай число»

— Яке число складається з: 1 десятка 5 одиниць; 1 десятка 3 одиниць; 1 десятка 7 одиниць; 1 десятка 8 одиниць. Запис у зошит. Взаємоперевірка робіт.

3) Цікаві задачі.

• Оленка  поклала у корзину 1 десяток груш і ще 7. Скільки всього груш поклала Оленка?

• На столі лежить 1 десяток яєць, а в холодильнику— на 3 яйця менше. Скільки яєць  лежить в холодильнику?

III. Ознайомлення з новим матеріалом

1) Робота з лічильним матеріалом. Палички Кюїзенера.

— Візьмемо 10 більших паличок і складемо їх у пучок.

— Скільки паличок у пучку? (10, або 1 десяток)

— До 10 паличок додаємо 2 палички.

— Скільки стало паличок? (12, або 1 десяток і 2 одиниця)

--- Порівнюємо числа 10 і 12 (знак менше)

 ---Читаємо 10 менше 12.

— До 10 паличок додамо 3 палички.

— Скільки стало паличок? (13, або 1 десяток і 3 одиниці)

— Візьмемо 2 пучки по 10 паличок.

— Скільки всього паличок? (20, або 2 десятки).

--- Порівнюємо числа 20 і 13.( знак більше)

— Число 20 більше 13.

--- Порівняйте числа  14 і 5 .( Діти, запам’ятайте двоцифрове число більше за одноцифрове.)

   ІV.Розвиток умінь та навичок.

     1) Робота в парах. (картки) Технологія «Щоденні три». Робота з другом.

              Порівняти числа .

              17 і 18;  15 і 12;  16 і 19; 13 і 5 ;

    2) Самостійна робота. Технологія « Щоденні три».

              №3 с.78 підручник

                          Фізкульхвилинка

Задивились котики

На вербові котики.

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Час прийшов їм спочивать.

Відпочине і наш клас.

Всі піднесли руки — раз!

Два! — присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! — і вгору,

Два! — і вниз.

На сусіда не дивись.

Ще присіли, піднялись,

Головою похитали

Й працювати знов почали.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1) Робота в групах.

Вимірювання і порівняння довжин відрізків.

 7 см і 8 см, 8 см і 12 см, 12 см і 13 см ; Запис у зошиті.

(7 см<  8 см; 8 см <12 см;

12 см <  13см )

  •                Пальчикова гімнастика. Вправа «Стіл».
  •                Вихідна позиція: ліву руку стиснути у кулак—це «ніжка» столу. Зверху накрити «ніжку» виправленою долонею правої руки – це кришка «столу».
  •                Кулачок --- це буде ніжка,
  •                а долонька буде кришка.
  •                Поміняли ручки враз –
  •                буде інший стіл у нас.

3) Творча робота над  задачею. с. 78 №4

      Пригадайте діти, що означає слова у задачах »менше», »більше».

      Складаємо короткий запис до задачі. ( Колективна робота)

           Із ковбасою – 5 б.                                                     Із ковбасою – 5 б.                                         

 

           Із сиром -- ? на 2 б. менше                                     Із сиром -- ? на 2 б. більше

       

            Розв’язання 5-2 = 3(б.)                                                  Розв’язання 5+2=7(б.          Відповідь: 3 бутерброд із сиром приготували на обід.       В: 7 бутербродів із ковбасою      приготували на обід.

V. Підсумок уроку.

      Рефлексія.

 --- Які завдання виконували на уроці?

--- Які труднощі виникали у виконанні завдань?

— Як називається число, записане цифрами 1 і 8; 1 і 5; 2 і 0?

— Молодці, ви добре попрацювали на уроці!

  Картка самооцінювання.     Діти, оцініть свою роботу смайликом .

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 січня 2023
Переглядів
524
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку