Урок "Порівняння чисел в межах 10. Склад числа 10"

Про матеріал

Вправляти учнів у порівнянні чисел в межах 10 на основі знання послідовності чисел у натуральному ряді. Розглянути всі варіанти складу числа 10. Складати і розв'язувати приклади на додавання і віднімання на основі знання складу чисел. Розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, увагу, пам'ять, логічне мислення. Виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Добровеличківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1

Добровеличківської районної ради

Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Порівняння чисел в межах 10.

Склад числа 10.

 

 

 

 

         Підготувала

                                                                        вчитель початкових класів

         Баранчук В.Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добровеличківка

Тема: Порівняння чисел в межах 10. Склад числа 10.

Мета: Вправляти учнів у порівнянні чисел в межах 10 на основі знання послідовності чисел у натуральному ряді. Розглянути всі варіанти складу числа 10. Складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання на основі знання складу чисел. Розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, увагу, пам'ять, логічне мислення. Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: демонстраційний матеріал: цифрова каса, силуетні картинки, макети дерев, гнізда з пташками, зображення Червоної Шапочки, білочки, їжачка, вовка, зайця, магнітофон, касета«Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

- Діти, чи любите ви казки? Сьогодні у нас не просто урок, а урок-казка. З ким ми будемо подорожувати, ви скажете самі, коли відгадаєте загадку.

 Старенька бабуся край лісу жила,

 Гостинці для неї онука несла.

 Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

 Як казка ця називається? Хто відповість?

 Отже, ми з вами складемо математичну казку про «Червону Шапочку».

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1. Робота з геометричним матеріалом.

- Пригадайте, як починається казка? (Жили-були мама і донька…).

 Так. А де ж вони жили? (У будиночку).

- А будиночка у нас немає. Побудуймо разом математичний будинок для Червоної Шапочки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Назвіть скільки в будиночку трикутників, чотирикутників.

2. Усні вправи.

- Продовжіть казку.

(У неділю мама напекла пиріжків і попросила дівчинку, щоб вона понесла бабусі гостинця)

 Ось і пішла дівчинка. Доходить до лісу, а там напис. Дівчинка не вміла читати, бо ще не ходила до школи. Тож допоможемо їй:

 Багато лісу – не губи,

 Мало лісу – бережи,

 Нема лісу – посади.

- Діти, що ви зрозуміли з цього прислів’я? Червона Шапочка вам дуже вдячна, вона тепер знає, що ліс треба оберігати.

 Йде далі Червона Шапочка, сонечко яскраво світить та щось у лісі неспокійно. Дитяче серденько говорить: «Зупинись!». То пташки так стурбовано кричали. Уночі був сильний вітер, і гнізда попадали на землю. Пташки просять Червону Шапочку і нас із вами допомогти їм.

NA02407_NA02407_ Але як нам дізнатись, де місце кожного гніздечка? Є номери гніздечок на дереві, а на гніздечку записано приклад. Треба обчислити приклад і прикріпити гніздечко, щоб воно не впало.

 

                                               9     8                                                         9

                                                   4                                                       5          3                                                         

                                                        9                                                       8

                                             9        

 

 

6 + 3                       8 + 1                          4 + 5                          7 + 2                  9 – 1

 

 

 4 + 4          7 – 2                         3 + 1                       5 – 2

 

 

- Діти, а якби ми відмовились допомогти, що сталося б з пташенятами? Аж ось і вони, які гарненькі. Полічіть, скільки їх? (9)

 Повторюємо склад числа 9:  8 і 1; 7 і 2; 6 і 3; 5 і 4; 4 і 5; 3 і 6; 2 і 7; 1 і 8.

- Йде далі Червона Шапочка, наспівуючи. Підспівують і діти.

(Звучить пісня «Разом краще» «Чарівний світ чисел» серії «ПіснеЗнайка»)

 По одному дев’ять раз –

 «Дев’ять» матимем якраз.

 Вісім і один – це дев’ять:

 Не розгубитесь ніде ви!

 Сім і два – теж дев’ять буде.

 Це ніхто з нас не забуде!

 Три і шість – це дев’ять знову:

 Бережімо рідну мову!

 А іще чотири й п’ять –

 Буде дев’ять – маєм знать!

 Додамо один і вісім –

 Також дев’ять вийде звісно!

 Коли чує, хтось ніби схлипує. Озирнулася довкола і побачила білочку. Та тікала від лисиці і розсипала горішки. Допоможімо їй зібрати. (Диференційовано)

 Діти обирають свій варіант, показують картку, який варіант обрали.(Робота в зошиті)

І варіант. Розв’язати приклади

 

 5 + 2                           4 + 5                              6 + 3

 

       4 + 3                          5 + 3                               7 + 2

ІІ варіант. Поставити знаки > , < , =.

 

 7 + 2     8                       3 + 3    6                     6 + 3     7                   2 + 6      9

 

ІІІ варіант.  Вставити потрібні числа.

 

 

          + 3 = 9            4 +      = 8                  + 5 = 8          2 +      = 9

 

 

- Молодці, діти, швидко допомогли білочці. А тепер вона хоче щоб ви трішки відпочили.

ІІІ. Фізкультхвилинка.

 Засиділись в царстві казки,

 Встали дружно,

 Лапки в боки, вгору вушка –

 Скачуть білочки-подружки,

 1, 2, 3, 4, 5 –

 По гілках вони летять.

 Кожен ранок на галяві

 Спритно роблять вільні вправи…

 1, 2, 3, 4, 5 –

 Люблять білочки стрибать.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. - Відпочили. Тож продовжимо нашу казку далі.

 Уже половину лісу пройшла Червона Шапочка. І тут нова пригода. На одному з дерев побачила дівчинка жучків. Спочатку хотіла їх подавити, а потім вирішила, краще їх порахувати. (Називання чисел від 1 до 10. Порівняння чисел в межах 10.)

- Назвіть усі числа від 1 до 7. Яке число стоїть за числом 7? Більше воно чи менше від 7? Назвіть усі числа менші від 7. Покажіть число 6. Що можна про нього сказати? Порівняйте числа 3 і 5; 7 і 8; 9 і 10; 10 і 7; 6 і 9.

 Порахувала, аж тут підійшов їжачок. Ось що він розповів про цих жучків.

- Це – сонечка, дуже корисні комахи. Вони знищують попелиць. Сонечок треба оберігати. До того ж, вони і погоду передбачають: перед дощем – дуже мляві, а погожого дня – рухливі.

 Червоній Шапочці соромно стало, що вона забула про сонечок. Мама ж її вчила: «Сонечко, сонечко, полети на небо…»

- Скільки ж нарахувала сонечок дівчинка? Ніхто не знає. А ми дізнаємось тільки тоді, коли вивчимо склад числа 10.

2. Практична робота.

 У кожного учня набір кружечків (10 штук). Викладаючи по одному кружечку зліва, розглядають усі варіанти складу числа 10.

3. Робота з таблицею. Хором: 10 це: 9 і 1; 8 і 2; 7 і 3; 6 і 4; 5 і 5; 4 і 6; 3 і 7; 2 і 8; 1 і 9.

9

8

7

6

5

4

3

2

1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

4. Робота з підручником.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

- Ось і ліс закінчується. Вже недалеко бабусина хата. Але увагу у дівчинки привернула галявина, на якій росло багато квітів. Червона Шапочка підійшла і вже хотіла нарвати їх для бабусі та її затримав знаєте хто? Зайчик. Він охороняв ці весняні квіти. Діти, подумаймо, які квіти могли б рости на цій галявині? (Учні називають весняні квіти)

 Зайчик запропонував Червоній Шапочці заспівати пісеньку, а ми їй допомагатимемо.

 (Звучить пісня «Разом краще» «Чарівний світ чисел» серії «ПіснеЗнайка»)

 Одиниць візьмемо десять –

 «Десять» - з них число складеться.

 Два і вісім – буде десять:

 На прогулянку ідем всі!

 Три і сім – то стільки ж само:

 Ми шануєм тата й маму!

 Додамо чотири й шість ми –

 Також десять вийде, звісно.

 П’ять і п’ять – ми добре бачим –

 Десять разом, однозначно.

 Дев’ять і один складеш –

 Десять, друже, вийде теж.

 Зайчик подарував дівчинці для бабусі кошик з квітами, намальований на аркуші паперу, а зі зворотного боку написав:

 Не рвіть квіток, не убивайте,

 Життя одне – не віднімайте,

 Воно дано їм, як і нам,

 Радіти сонцю і вітрам.

VІ. Розв’язування цікавих задач.

- Весела і радісна йде дівчинка до бабусі. Ще б пак. Адже два гостинці для неї маєм, стільки добрих справ зробила. І кого, ви думаєте, вона зустріла? (Вовчика) Так. До того ж, він декілька днів нічого не їв. Але перше ніж з’їсти дівчинку, він попросив її розв’язати цікаві задачі і записати в зошиті. Ви ж, знаєте, що Червона Шапочка до школи ще не ходить і може припуститися помилок. А ми їй допоможемо.

 1. 5 берізок, 2 смерічки

 Зеленіють над потічком.

 Біля них одна ожина…

 Скільки всіх дерев, скажи-но?  (7)

 2. Ось до класу на урок

 Залетіло 6 сорок,

 2 пізніше прибуло.

 Скільки всіх птахів було?  ( 8)

 3. Біля річки на галявці

 Знайшли моркву сірі зайці.

 10 морквин – це не мало,

 1 з’їли, скільки стало?   (9)

 Вовк: Дякую і тобі, Червона Шапочко, і вам, діти, за допомогу. Ви такі розумні. І як я міг з’їсти таку гарну дівчинку разом з бабусею? Мені так соромно за себе. Я обіцяю, що більше цього не робитиму. А зараз я хочу виправити свою помилку і допомогти Червоній Шапочці віднести бабусі гостинці, бо вона і так втомилась. Правда, діти?

- О, вже й бабуся іде зустрічати онучку. Обидві веселі і щасливі.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Наш урок закінчується. Якщо вас зацікавили пригоди Червоної Шапочки, то ми можемо продовжити з нею зустрічатися. Думаю, що мама і надалі відпускатиме її до бабусі.
  • Чи сподобався вам урок? Що було цікавим?

 Ось і пролунав дзвінок –

 Закінчився наш урок.

 За роботу по заслузі

 Щиро дякую вам, друзі! 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
1533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку