Розробка уроку Тема: Складання таблиць додавання і віднімання числа 4 .

Про матеріал

Мета уроку : розкрити принципи укладання таблиць додавання і віднімання числа 4; формувати вміння додавати число частинами, порівнювати значення виразів з даними числами; закріплювати навички креслення відрізків заданої довжини; розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення, кругозір учнів, виховувати любов до математики.

Перегляд файлу

 

Тема: Складання  таблиць  додавання і віднімання числа 4 . Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання 4. Побудова відрізка заданої довжини.

Мета: розкрити принципи укладання таблиць додавання  і віднімання числа 4;  формувати вміння додавати число частинами, порівнювати значення виразів з даними числами; закріплювати навички креслення відрізків заданої довжини; розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам’ять, логічне мислення, кругозір учнів, виховувати любов до математики.

Обладнання: каса цифр, таблиці додавання і віднімання числа 4, предметні малюнки, малюнок Незнайки, Черепахи.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І Організація початку уроку

  1. Створення емоційно-психологічного настрою

 Всі за парти ми сідаємо.

До роботи приступаємо.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

2. Перевірка готовності до уроку

ІІ Повторення і систематизація навчального матеріалу.

  1. Гра «Ромашка»

 

  1. Повторення складу чисел 3, 5

                                        

  1. Складання та розв’язання задач за малюнком (усно)

                              

5           =

             

             

4         =

  1.  Каліграфічна хвилинка

Відгадайте, діти, милі!

Дружать з нею усі звірі,

Саме стільки  лапок мають,

Вправно ними чеберяють.  ( цифра 4)

ІV Оголошення теми уроку

  • Сьогодні на уроці будемо вчитися додавати  і віднімати число 4.
  • І не тільки додавати і віднімати, а й ще розкладати число на зручні доданки.

V Вивчення нового матеріалу

  1.               Повторення складу числа 4

4 = 1 + 1+         +                                             4 = 1+

4 = 2 +                                                              4 =         + 1

  1.               Гра «Допоможи Незнайкові»

   - На першій  полиці лежить 3 книжки. Незнайкові  треба

 з другої поличці перекласти на першу 4 книжки.

  Яким чином можна це зробити?

                         

  а) – Перенести по одній книжці.

3+1+1+1+1=7                                                                                                                                               +    +    +    + 

б) – Перенести спочатку 1 книжку, а потім ще 3.

3+1+3=7

      +            +     

в) – Перенести спочатку 3 книжку, а потім ще 1.

3+3+1=7     

      +               +     

г)  – Перенести спочатку 2 книжку, а потім ще 2.

3+2+2=7    

    +        +        

  1.               Фізкультхвилинка

             Раз, два - дерева!
             Три, чотири - вийшли звірі!
              П'ять, шість - пада лист!
              Сім, вісім - птахи в лісі!
              Дев'ять, десять - он сунички
              Підвели червоні личка!

  1.               Робота за підручником ст. 59

а) Робота з таблицями додавання і віднімання числа 4.

- Розгляньте малюнки. Поясніть, як складено приклади на додавання (віднімання)

б) Розв’язання прикладів

6 – 4 + 2        7 + 3 – 4

9 – 3 + 4        5 + 4 – 3

8– 4 – 4         7 + 1 – 4

  1. Складання і розв’язання задачі за малюнком

У мішку було 7 подарунків. Подарували 4 подарунки. Скільки залишилося?

- Про що йде мова в задачі?

- Скільки в мішку було подарунків? (7)

- Скільки подарували? (4)

- Яке запитання задачі?

- Якою дією будемо розв’язувати задачу? Чому?

- Який приклад складемо?

VІ. Закріплення вивченого

  1. Робота в зошиті з друкованою основою ст.50

а) Гра «Допоможи Черепасі»

Коментоване складання прикладів з наступним записом результатів в клітинки.

… + 4 = 6        10 – …= 6

… + 4 = 8         9 – … = 5

3 + … = 8         6 – … = 3

б) Розв’язання текстової задачі

У книжці 9  сторінок. Оленка прочитала 4 сторінки. Скільки сторінок залишилося прочитати?

- Про що йде мова в задачі?

- Що означає число 9? (загальна кількість сторінок)

- Що означає число 4? ( кількість прочитаних Оленкою сторінок)

- Яке запитання задачі?

- Якою дією будемо розв’язувати задачу? Чому?

- Який приклад складемо?

в) Креслення відрізка заданої довжини

                     7 см

2. Задачі – вірші

У садок до годівниці

прилетіли три синиці.

Потім ще чотири птиці.

Скільки птиць на годівниці?

 (3+4=7)

 Під дубочком п’ять грибочків,

під сосною їх чотири.

Скільки разом? Полічили?

(5+4=9)

VІ І.  Підсумок уроку

  1.     Узагальнююча бесіда

- Над чим працювали  на уроці?

 Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

 

doc
Додав(-ла)
Ульяненко Анна
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
2344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку