Урок з математики на тему "Число і цифра 7. Утворення числа способом прилічування 1. Порівняння чисел у межах 7. Написання цифри 7"

Про матеріал

Мета: Познайомити учнів з утворенням числа сім і цифрою 7; навчити писати цифру 7; закріплювати нумерацію чисел у межах семи, вправляти у порівнянні чисел від 1 до 7, складанні і розв'язанні прикладів на додавання.

Розвивати логічне мислення, увагу.

Виховувати інтерес до вивчення математики.

Перегляд файлу

 

 

 

 

        Розробка уроку з математики 1 клас

 

 

 

 

Число і цифра 7. Утворення числа способом прилічування 1. Порівняння чисел у межах 7. Написання цифри 7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Число і цифра 7. Утворення числа способом прилічування 1. Порівняння чисел у межах 7. Написання цифри 7.

Мета: Познайомити учнів з утворенням числа сім і цифрою 7; навчити писати цифру 7; закріплювати нумерацію чисел у межах семи, вправляти у порівнянні чисел від 1 до 7, складанні і розв’язанні прикладів на додавання.

Розвивати логічне мислення, увагу.

Виховувати інтерес до вивчення математики.

Обладнання: Цифра 7, предметні малюнки, палички, геометричні  фігури,сигнальні картки.

                                           Хід уроку

I.Організаційний момент.

 

Щоб водити кораблі,

У космос літати –

Треба добре нам у школі

Математику вивчати.

Дзвоник вже сигнал нам дав,

Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо

Працювати починаймо!

 

II.  Контроль, корекція і закріплення

знань.

1. Фронтальне опитування.

- Діти, хто назве числа від 1 до 6?

-  1,2,3,4,5,6.

-  А від 6 до 1.

-  6,5,4,3,2,1.

-  Пригадайте, як можна отримати число 6 із числа 5.

-  Щоб отримати число 6 із числа 5, треба до числа 5 додати 1.

-  3 яких двох чисел менших 5 складасться число 6?

-   4 і 2, 3 і 3.

- Яке число передує числу 2?

- Це число 1.

-  Назвіть “сусідів” числа 4.

 

 

 

 

 

“Сусіди” числа 4 – 5 і 3.

2. Усна лічба.

 

 

 

4 2 -Які числа потрібно додати, щоб отримати 6?

 

  отримати число 6, потрібно 4+2,                                     3                                 1

                                                           2+4, 3+3 ,1+5

 

3. Граітерець-пустинець".

 

Ведмедик додавання вчив

 

Малинки-ягоди лічив.

 

Усе як слід порахував

І на листочках записав.

Аж тут з’явився вітерець,

Усе розкидав,

Пустунець!

 

 

 

 

-Діти, давайте допоможемо Ведмедику знайти відповіді до прикладів:

 

 

        3                4            5                                        4+1=   

 

                                                                                           2+2=     +               

 

                                                                                            2+1=   

 

III. Вивчення нового матеріалу.

 

1.Оголошення теми і мети уроку.

 

Діти,сьогодні на уроці ми познайомимося з утворенням числа 7 і цифрою 7,навчимося писати цифру 7,порівнювати числа від 1 до 7, складати та розв'язувати приклади на додаваяня в межах 7.

 

2.   Утворення числа 7. Практична робота в парах. На кожній парті набір з 6 кружечків і 1 квадратика.

 

 

  

    

 

 

-Діти, викладіть на парті 6 кружечків.Біля них покладіть квадратик. Скільки стало фігур?

-Фігур стало 7.

-Як утворилося число 7?

-До 6 добавили 1.

-Запишемо вираз утворення числа 7.

6+1=7.

3. Ознайомлення з цифрою 7.

-Подивіться на дошку,як позначається число 7.

(демонструю друковану цифру 7).

 

 

 

Цифра сім-як кочерга, 

В неї бач одна нога!                                

 

-Із числом 7 пов’язано багато природних явищ.

Ось одне із них:

               Сім яскравих,кожен знає,

               Кольорів веселка має.

 

На дошці малюнок з веселкою.

 

- Діти, зверніть увагу.На малюнку зображено веселку.

Які сім кольорів має веселка?

-  Червоний,жовтий,зелений, блакитий, синій. оранжевий, фіолетовий,

 

             Сім барв на папері

             Чотири і три:

             Червоний,оранжевий,

             Жовтий, зелений,

             Б лакитнийи і синій

             Кладу колъори.

             А от і останній-

            Фіалковий колір.

             Заграє веселка

             Моя  чарівна!

             Це усмішка сонця

             Така веселкова

             Така незрівнянна,

             Така осяйна!.

 

 

 

 

-А ще, діти.

 

 Є сім нот, відомо всім.

 Днів у тижні також сім. 

-А ви можете назвати сім днів тижня?

-Понеділок, вівторок, середа, четвер, п’ятниця, субота,неділя.

-Послухайте віршик про сім днів тижня

 

В понеділок Хвеся-свинка   

Мила у криниці спинку.

У вівторок-вушка й ротик.

А у середу-животик.

У четвер помила щічки,

Щоб було рожеве личко.

Потім, вже у п’ятницю ,    

Мила Хвеська ратиці.

А коли прийшла субота,

Знову їй була робота:

Накупила Хвесъка мила,

Хвіст, а потім шию мила.

 А в неділю, чиста дуже

Вся купалася в калюжі!

 

-  Смішно? Напевне, ви не так миєтесь!

А дні тижня запам'ятали?

- Запам'ятали.

-  А хто може назвати сім нот?

Є  про  них лічилочка,  з  нею  можна  і  фізхвилинку проводити.

Фізхвилинка .

1.Нот існує тільки сім:

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

Ми їх вивчили усі:

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

 

“Гра на піаніно”(розминка пальців).

 

-   Діти, давайте ці слова  повторимо   під  умовний супровід гри на ”піаніно”.

2.  Гра “Хто уважніший”.

-   Діти, сідайте за парти, закрийте очі і уважно послухайте. Я олівцем буду вистукувати число, а ви по моїй команді відкриєте    очі і сигнальними картками покажете це число.

 

3. Написання цифри 7.

-  Зараз ми з вами будемо писати цифру 7.

а)   пояснения і показ написания на дошці вчителем:

-  Цифра 7 складається з трьох елементів: хвилястої

горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії;

б) написання цифри 7 дітьми в повітрі;

в) обведення зразка в зошиті та допис рядочків;

г) показ кращого написання.

 

IV. Розвиток і закріплення математичних знань.

     | Робота з підручником(сторінка 29№2)

   -Діти, відкрийте підручники на ст. 29 №2. Подивіться на малюнок.

    Скільки жовтих кружечків намальовано?

    - Намальовано 7 жовтих кружечків.

    - Скільки зелeних?

    - Зелених 4

    - Яких кружечків більше?

    - Більше жовтих кружечків.

    - Що можемо сказати про 7 по відношенню до 4?

    - 7 більше 4.

    - Давайте запишемо в зошиті 7>4.

    - Подивіться на другий малюнок.Скільки жовтих кружечків.

    - Жовтих кружечків 3.

    - Скільки зелених?

    - Зелених кружечків 7.

    - Яких кружечків менше?

    - Жовтих кружечків менше.

    - Що можемо сказати про 3 по відношенню до 7?

    - 3 менше 7.

    - Давайте запишемо в зошиті 3<7

2. Математичний диктант.

Завдання 1. З двох чисел 2 і 7 записати більше.

                      З двох чисел 6 і 3 записати менше.

Завдання 2. Запишіть числа: 3, 4, 5. 6, 7.Обведіть кружечком найбільше серед них, а квадратиком найменше.

Завдання 3. До більшого числа з пари 6 і 4 доберіть і запишіть його сусідів.

Завдання 4. Запишіть числа, які більші , ніж 3, але менші, ніж 7.

3. Творче завдання.

-Діти, ви бачите на дошці предметні малюнки. Складіть і запишіть до них вирази.

 

658082_html_m6d997d58.jpg658082_html_m6d997d58.jpg658082_html_m6d997d58.jpg658082_html_m6d997d58.jpgmain.jpgmain.jpgmain.jpg

jp.jpgjp.jpgjp.jpg

jabloki-antonovka.jpgjabloki-antonovka.jpg

main.jpgmain.jpgjp.jpgjp.jpg

 

а) колективна робота над складанням виразів;

б) самостійна робота: записати утворені вирази)

4+3=7;  2+3=5; 2+2=4;

в) перевірка роботи.

-Діти, обміняйтесь зошитами і перевірте роботу один в одного.

4. Робота з паличками.

    -На партах у вас лежить по сім паличок. Складіть із них будиночок, ракету, човник з вітрилом(вчителька перевіряє роботу учнів).

 

Підсумок  уроку

    -З якою цифрою познайомилися на уроці?

    -На уроці ми познайомилися із цифрою 7.

    -Від яких чисел більше число 7?

    -Число 7 більше від чисел 1, 2 , 3, 4, 5, 6.

Усний рахунок. Віршовані задачі.

-Слухайте уважно і рахуйте віршовані задачі:

П’ять берізок, дві смерічки

Зеленіють над потічком

Біля них-одна ожина.

Скільки всіх дерев, скажи-но?

 

Шість малят-дошкільнят

Стали струнко в один ряд.

Підійшов до них Панас.

Скільки разом стало нас?

 

Появилися у квочки

Три сини, чотири дочки.

Хоч чекала на курчат,

Вийшло…качат.

-Закінчимо наш урок завершальними словами:

            Закінчили працювати і ідем відпочивати.

 

 

 

 

docx
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
9693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку