Урок "Порівняння чисел. Запис чисел у нумераційній таблиці".

Про матеріал

Сюжетно-дидактична гра. Імітація процедур, пов'язаної з діяльністю державної установи «Паспортний стіл». Учні виконують роль секретарів, учитель- роль керівника організації.

Загальнопізнавальні цілі:ознайомити з характерними ознаками пристосування білки до умов навколишнього середовища та особливостями поведінки білки взимку; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; розширювати пізнавальний досвід учня; стимулювати дослідницькі прагнення учнів.

Перегляд файлу

Порівняння  чисел. Запис  чисел  у  нумераційній  таблиці.  Випадки  додавання  й  віднімання,  пов’язані  з  нумерацією  чисел.

                              Математика  3 клас.

    Форма  уроку.Сюжетно-дидактична  гра. Імітація процедур, пов’язаної  з діяльністю державної установи «Паспортний стіл». Учні виконують роль секретарів, учитель- роль керівника організації.

  Загальнопізнавальні цілі:ознайомити з характерними ознаками пристосування білки до умов навколишнього середовища та особливостями поведінки білки взимку; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; розширювати пізнавальний досвід учня; стимулювати дослідницькі прагнення учнів.

  Компетентності,що впливають із конкретизованих навчальних цілей:

  предметна-учень знає правило ділення рівних чисел; читає трицифрові числа, записані в нумераційній таблиці; порівнює трицифрові числа; знаходить значення числових виразів на дві дії, розв’язує просту задачу з іменованими числами, розв’язує просте рівняння; знаходить довжину прямокутника; вибирає числовий вираз серед поданих, що є розв’язком задачі; складає вираз до задачі; доводить, що прямокутник- це чотирикутник;

  особистісна- учень оцінює власну роботу на уроці;

  соціальна-  учень відповідає за власний результат ігрової діяльності.

  Обладнання: робочі зошити та ручки; кольорові олівці; підручник. «Паспорт мешканця лісу»(для кожного учня), плакат із зображенням того, чим харчується білка; плакат-вивіска «Паспортний стіл»; картки для усного рахунку; нумераційна таблиця; таблиця чисел першої сотні; паспорт громадянина України.

  Тип уроку- урок формування і вдосконалення вмінь, навичок та оцінних суджень учнів.

                                          Хід уроку

І. Організація класу.

Створення емоційного фону уроку.

  -Сьогодні на уроці математики в нас буде дивне завдання. Спершу я навіть думала відмовитися від цього, хвилюючись, що ми з вами не впораємося. Але, зрештою, як себе перевірити, якщо не спробувати?

  - То як, беремося до цього дивного завдання7

  - Тоді записуємо: дата, класна робота.

ІІ. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду учнів.

 Назви тварину.

 - Ви навіть не здогадуєтеся, хто просить у нас допомоги. Спробуйте його впізнати. Зараз я покажу зображення того, що їсть ця тварина. Хто б це міг бути? Здогадуєтеся? (Демонструю плакат:шишки, жолуді,пташині яйця, ящірка, риба, миша.)

 - Тоді даю вам ще одну підказку. Із допомогою цього незвичайного «ключа» ми зможемо прочитати назву тварини. Вам слід обчислити п’ять прикладів і до кожного результату підібрати відповідну букву.

А

Л

С

Р

К

Б

У

М

І

53

32

8

42

9

7

13

6

63

 

42 : (12 : 2) = 42 : 6 = 7Б

72 – 72 : 8 =  72 – 9 = 63І

8 х 2 + 8 х 2 = 16 + 16 = 32Л

(27 + 54) : 9 = 81 : 9 = 9К

60 – 56 : 8 = 60 – 7 = 53А

 - Хто б міг подумати, що цією ненажерою виявиться білочка!

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів і повідомлення теми , мети й завдань уроку.

 - В здивуєтеся, але білочка звернулася до нас із дивним проханням: допомогти їй скласти паспорт. Ви знаєте що таке паспорт?(Показую свій паспорт, уточнюю й доповнюю відповіді учнів) Допоможемо білочці?

 - То ж берімося  до справи (учитель роздає паспорти). Тепер ви- секретарі, а наш клас-«Паспортний стіл».

   «Паспорт мешканця лісу» заповнюйте поступово, впродовж уроку , виконуючи ігрові завдання. Паспорт буде дійсним лише тоді, якщо ви затвердите його печаткою, оцінивши свою роботу. Одночасно ми вчитимемося порівнювати числа, записувати їх у нумераційну таблицю. А ще на нас чекають цікаві задачі, завдання, які допоможуть дізнатися ще більше про білочку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах.

  Математичний диктант.

  Усне обчислення виразу(визначення кількості білченят).

 - Вам цікаво, що це за горішки? Цей диктант для нас є математичним, а для білочки-горішковим. Обчисліть ланцюжковий приклад. Результат  числового виразу означатиме кількість білченят у матері білки.(7 білченят.)

 Діти роблять відповідний запис у паспорті.    

     

15+            35:

                                                     

                                10+      16:     х3=      

Розв’язування простої задачі з іменованими числами (визначення довжини тіла білочки)

 - довжина тіа білки весною становила 2дм1см. За літо вона підросла на 9см. Якою стала довжина тіла білочки?(30см

Діти роблять відповідний запис у паспорті.

Самостійне розв’язування задачі (визначення довжини хвоста білочки).

- Прочитайте задачу. Виберіть вираз, який відповідає на питання задачі.

  Білочка заготувала на зиму 100грибів: 42- маслюки, 38 підберезників і боровики. Скільки боровиків заготувала білочка на зиму? (20шт.)

.  100- 42 + 38

.  100+ 42 + 38

.  100 – (42 + 38)

Діти роблять відповідний запис у паспорті.

Розв’язування рівнянь  (визначення кількості білчиних квартир).

  - Ви знаєте, де живе білочка? Дуже часто її будиночком може бути ось така куля з гілочок ялини чи іншого дерева. До того ж у неї не одне помешкання, а кілька. Знайдіть значення  х і дізнаємося, скільки в неї квартир. (5 квартир.)

  Учні кожного ряду виконують окреме завдання.

. 45 : х = 9

. х  . 7 = 35

. 43 + х =48

Діти роблять відповідний запис у паспорті.

 Утворення й порівняння трицифрових чисел (визначення номера білчиної квартири).

На планшеті розміщені три картки, на звороті яких цифри 1, 4, 6, які діти мають відгадати.

 - Якщо 18 поділити на це число, то одержимо 3. (6.)

 - Зменшуване 19, від’ємник 15, а це – різниця. (4)

 - Якщо якесь число поділити на себе самого, то одержимо це число. (1)

 Учитель перегортає картки.

 -Які трицифрові числа можна скласти з цих цифр? (146, 461, 614, 641 тощо).

 - Порівняйте 146 і 164.

 - Назвіть найменше з утворених чисел. Це число і є номером квартири, у якій мешкає білочка.

  Діти роблять відповідний запис у паспорті.

Читання й записування трицифрових чисел у нумераційну таблицю.

 - Розгляньте уважно таблиці. Котра з них нумераційна?

 - Прочитайте числа з білячої таблиці.

Сотні

Десятки

Одиниці

     

 

    

          

            

        

            

                       

                          

              

              

        

 

 - Накресліть у зошиті нумераційну таблицю.

 - Виконайте завдання в підручнику.

 - Як записати в таблицю число 2000?(Відповіді учнів)

 - 2000 –це особливий рекорд білочки: саме стільки грибів може заготувати одна білочка.

  Самостійне складання виразу до задачі (знаходження довжини стрибка білки.

  - Складіть задачу за умовою (записана на дошці).

Розв’яжіть задачу, склавши вираз. (Розв’язують самостійно).

     Куниця стрибає в довжину на 12м, лось –у 3рази  менше, ніж куниця, а білка –на 11м більше, ніж лось. На скільки метрів у довжину стрибає білка? (На 15м.)

  Діти роблять відповідний запис у паспорті.

 V. Творче перенесення знань, навичок і вмінь у нові умови.

   Обгрунтування  власного вибору  тривалості життя білки на основі почутої інформації.   

  • Про білочку кажуть, що вона дуже прудка. Як то прудка?(Діти стрибають). А хто ще з лісових мешканців уміє стрибати? (Доповнюю: куниця, лось.) Це особливі вороги білочки,бо вони на неї полюють. На білочку полюють , не лише куниця й лось, а ще лисиця, яструб, сова та інші тварини. Тому в лісі білочка живе 3 роки, хоча у клітці може прожити в 4рази довше. Скільки ж це років? (12років.) Як ви думаєте, що для білочки краще: 3роки-у лісі чи 12 років- у неволі? (Учні висловлюють власні думки, обгрунтовують їх.)

Діти роблять відповідний запис у паспорті.

Обчислення довжини прямокутника (визначення висоти будинку білочки.)

-Як називається ця фігура: прямокутник чи чотирикутник? Доведіть, що прямокутник – це теж чотирикутник. Знайдіть ширину прямокутника, якщо відомі довжина й периметр (малюнок на дошці).Саме такою є висота будинку білочки.(4см).

 

                   5см                                     

Р =18см

Діти роблять відповідний запис у паспорті.

Творча робота.

Оформлення учнями «Паспорта мешканця лісу». Малювання портрета білочки.

VІ. Підбиття  підсумків  уроку.

   Паспорт для білочки готовий. Думаю, вона буде задоволена. Залишилось  оцінити свою роботу – поставити «печатку».

Самооцінка роботи учнів.

 

 

                                                                                                                 Додаток

 

                             Паспорт мешканця лісу

1

Кількість  дітей

 

2

Довжина тіла

 

3

Довжина хвоста

 

 

4

Кількість квартир

 

5

Номер квартири

 

6

Особливий рекорд

 

7

Довжина стрибка

 

8

Тривалість життя

 

9

Висота будинку

 

 

Секретар ________________

Начальник _______________

 

 

docx
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
1754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку