Тема. Порівнюємо число і математичний вираз.
Мета. Актуалізувати спосіб порівняння математичного виразу та числа на основі
обчислення значення виразу; ознайомити з логічним способом порівняння
математичного виразу та числа; закріплювати знання табличних результа-
тів віднімання чисел другої п’ятiрки,вміння користуватися термінами
вираз, значення виразу, рівність, нерівність; формувати вміння знаходити значення виразів; учити розв’язувати задачі; розвивати пізнавальну активність, увагу.
І.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Ще на початку навчального року ви вчилися порiвнювати числа. На попередньому уроцi ви ознайомилися з порівняння виразу та числа. Як можна міркувати при порівнянні математичного виразу та числа? (Треба спочатку обчислити значення математичного виразу, а потім порівняти числа і поставити між виразом і числом той самий знак). Однак iснує спосiб порiвняння виразу та числа без обчислення значення виразу. Саме про цей спосіб ви сьогоднi дiзнаєтесь.
ІІ.Актуалізація опорних знань і способів дій.
Ми продовжуємо подорож по Країні Знань. Як ви гадаєте, на чому? Який вид транспорту можна скласти з цих геометричних фігур? (Діти складають корабель та знайомляться зі словами: корпус корабля, щогла, вітрила, ілюмінатори. Додаємо ці слова на стіну слів.) Давайте придумаємо назву нашому кораблю.
Попливе наш корабель на далекий острів Чунга-Чанга. Там живе плем’я, яке нічого не знає про математику. Ми поділимося з ними своїми знаннями.
Рушаємо в путь. (На дошці зображення острова, пальми.)
Перший запис у бортовому журналі (зошиті). Письмо цифри 5.
Склад числа 5. (Робота в парі).
Піднімаємося по трапу. (Презентація)
1сходинка: перший доданок 2, другий доданок 8, знайдіть значення суми.
2 сходинка: зменшуване 9, від’ємник 6,знайдіть значення різниці.
3 сходинка: число 10 зменште на 9.
4 сходинка: число 3 збільште на 7.
5 сходинка: на скільки 10 більше за 5?
6 сходинка: на скільки 3 менше ніж 6?
Завантажуємо трюм. Робота з LEGO. (Презентація)
слайд1
слайд 2
слайд 3
слайд 4
слайд 5
слайд 6
слайд 7
слайд 8
За завданням підручника №2 ст. 103.
ІІІ.Формування нових знань і способів дій.
Завдання № 4 ст. 103 (Розшукуємо піратів). Тренажер. Інтерактивна вправа освітньої програми «LearningApps» https://learningapps.org/display?v=p52mekrzj19
ІV.Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
Завдання 5 ст. 104 (Допоможемо кокові зварити компот).
Що позначає фігурна дужка? (Всього.) Яке запитання можна поставити до даної умови, щоб одержаній задачі відповідала перша схема? (Скільки всього фруктів у кошику?)
Що означає кругла дужка? (Різницеве порівняння.) Яке запитання можна поставити до даної умови, щоб одержаній задачі відповідала друга схема? (На скільки більше в кошику яблук, ніж груш? На скільки менше в кошику груш, ніж яблук?)
Робота в групі (Долаємо рифи).
6 + 3 ӿ 8 + 2 9 – 7 ӿ 5 – 2 6 + 3 ӿ 7 + 1 9 – 5 ӿ 10 – 6
6 – 2 ӿ 7 – 3 6 – 3 ӿ 2 + 4 7 + 1 ӿ 10 – 3
Ділимося знаннями з аборигенами. Даруємо математичну скриню (складаємо пазли).
V.Підсумок уроку та рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.
Що нове ви дізналися на уроці? Як ми міркуємо при порівнянні математичних виразів ? Що в своїй роботі вам сподобалося найбільше? Що викликало труднощі?