РОЗРОБКА УРОКУ З МАТЕМАТИКИ В 2-МУ КЛАСІ ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ.
ТЕМА: Застосування правил про порядок виконання арифметичних дій. Розв’язання задач на збільшення(зменшення) числа в кілька разів, які розв’язуються 2-ма діями.
Мета: вправляти учнів у застосуванні правил про порядок виконання арифметичних дій. Розвивати обчислювальні навички, мислення, увагу. Виховувати почуття взаємодопомоги, бережливого ставлення до тварин.
Обладнання: презентація, конверти та картки з завданнями.(додатки)
Хід уроку
Дзвоник дзвенить не стихає,
Школяриків усіх скликає:
- Гей,до класу поспішайте,
На місця свої сідайте!
Поночі літає,
Удень засинає.
Всім поради роздає,
Бо багато знає.
Мудра голова,
Зоветься.. (сова)
Давайте ознайомимося з правилами нашого уроку:
Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді дітей)
Дітки, я сподіваюсь на вашу увагу, кмітливість, і навіть винахідливість.
1.3. І почнемо з інтелектуальної розминки від нашої гості.
1.4. Каліграфічна хвилинка.
За 7 секунд вам потрібно запам’ятати ряд чисел і записати в один рядок відповіді на запитання.
5, 6,12,3,1,20,8
Запишіть перше і останнє число,далі третє, і передостаннє.(5,8,12,20)
2.1. У наступному завданні ми спробуємо розгадати куди запрошує нас Мудра Сова. (На столах у вас лежать конверти з запрошеннями) Вам потрібно розв’язати приклади і заповнити порожні клітинки. (робота в групах по колу)
Яка ж група першою отримає своє запрошення? До роботи!!
(Додаток 1)
18:2+21=… (К)
35-24 : 8= … (А)
32 : (18-10)= …(О)
47+4х3= …(П)
36:4:3=…(О)
6х(20-16)=…(Р)
36-12:4=…(З)
33 |
4 |
3 |
59 |
32 |
24 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
Отже, дітки, куди ми з вами помандруємо?
- Вперед!!
2.2. Подивіться, дітки, чому ж це такі засмучені мавпочки? Як ви гадаєте?
5х9-27:(2+7)=2
5х9-27:(2+7)=42
(Діти аналізують вирази, знаходять правильну відповідь)
Тож давайте розповімо нашим маленьким друзям про порядок виконання дій у виразах. (2,3 учні)
На попередніх уроках ми працювали над вивченням таблиць множення і ділення, розв’язували приклади і задачі, ознайомилися з порядком виконання дій у виразах. Сьогодні підводимо підсумки чого і як навчилися і підготуємося до контрольної роботи.
3.1. А тепер давайте покажемо мавпочкам як ми вправно розв’язуємо вирази з арифметичними діями (індивідуальні картки з виразами)
(Додаток 2)
3х4 + 8х5 - 12 =
1) _ _ _ _ _ _
2) _ _ _ _ _ _
3) _ _ _ _ _ _
4) _ _ _ _ _ _
5х (9:3)+(25+3) =
1) _ _ _ _ _ _
2) _ _ _ _ _ _
3) _ _ _ _ _ _
4) _ _ _ _ _ _
5х6 +24:(12- 6) =
1) _ _ _ _ _ _
2) _ _ _ _ _ _
3) _ _ _ _ _ _
4) _ _ _ _ _ _
3х6 + 20:(15 : 3) =
1)_ _ _ _ _
2)_ _ _ _ _
3)_ _ _ _ _
4) _ _ _ _ _
Фізкультхвинина “Зайчики” (відео https://www.youtube.com/watch?v=gsPyvMHPy8g)
4.1. Робота з підручником завдання №704
Допоможіть ведмедику вибрати кульку яка не вказує на третину чисел: 12,15,24. (6,4,5,8)
Виберіть кульку яка не вказує на чверть чисел: 16,20,28 (3,4,5,7)
4.2. Підкажіть мені, будь ласка, яка з тварин славиться своїми будівельними здібностями? (Відповідь дітей)
- Так, звичайно це бобер.
Розв’язання задачі №702 (Колективне обговорення задачі. Самостійно розв’язують у групах. Представник від групи, який найшвидше розв’язав задачу, складає і записує вираз на дошці)
4.3. Пан Бобер показав нам своє озерце та своїх друзів свійських птахів. Знайомтеся… (Складання та розв’язування задачі №701 за короткою умовою)
Індиків – 5 Качок – 20 Гусей - ?, у 6 разів більше, ніж індиків. |
Поставте, будь ласка, запитання та розв’яжіть задачу.
(Відповіді дітей: скільки гусей було біля озера? Скільки всього друзів у Пана Бобра? Скільки водоплавних птахів? Та ін…)Відповідь записати в зошит.
4.4. А це завдання потребує вашої максимальної уваги та кмітливості. Ви готові? ( задача №707) тоді ваше завдання розв’язати задачу двома способами.
Розв’язання:
Спосіб №1
Спосіб №2
5.1. Розв’язування виразів із взаємоперевіркою. (завдання №703)
5.2. Офтальмологічна пауза.
5.3 Розв’язування логічної задачі.
Три білочки збирали горіхи. Перша зібрала 6 горішків, друга – 5, а третя – 1. Всі горішки білочки поділили порівну. Скільки горіхів віддала третій білочці перша і скільки друга. (перша-2; друга-1)
5.4.Цікаві факти про тварин.
1) Чотири ведмеді на велосипеді, а п’ятий пішки біг. А ви тихенько полічіть, скільки всього у них ніг? (20ніг)
Ведмедів прийнято вважати косолапими, але це зовсім не так. Вся справа в їх незвичайній ході: ведмеді одночасно спираються на дві ліві лапи або на дві праві, от нам і здається ніби тварина перевалюється з одного боку на інший.
2)Дятел шість годин літав, короїдів поїдав. Щогодини вісім їв. Скільки знищив шкідників? (48) Під час добування їжі дятли здатні нанести удари по стовбуру до 25- ти разів за секунду. Таким чином, за день ця пташка здатна вдарити по дереву майже 1 млн. раз
3) Є шість кліток із кролями, в кожній клітці шість кролів. Скільки є кролів, дізнайтесь? Скільки треба їм морквин? (36)
Найбільш відома довжина вух кролика -80 сантиметрів, цей рекорд офіційно зареєстрований.
5.1. Вправа “мікрофон”:
.2. Вправа “Каскад тварин” ( кожна група називає тварину про яку йшла мова на уроці)
Приклад:
Білка
Білка - бобер
Білка - бобер - сова
Білка – бобер – сова – ведмідь.
Ви сьогодні дуже добре попрацювали! Всі тварини з нетерпінням чекають з вами наступної зустрічі.