Урок . "Порушення зору та їх профілактика"

Про матеріал
Розробка уроку біології в 8 класі "Порушення зору та їх профілактика" з міжпредметними зв`язками біологія-фізика
Перегляд файлу

Урок 4. Порушення зору та їх профілактика

Мета.
Освітня. Ознайомити учнів із найпоширенішими порушеннями зору та їхніми причинами; розкрити профілактичні заходи; охарактеризувати гігієну зору.
Розвиваюча. Розвивати уміння визначати корисне та шкідливе для здоров’я людини; уміння логічно мислити та робити відповідні виновки.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до свого організму та оточуючих людей.
Тип уроку: урок формування і вдосконалення вмінь та навичок.

 

Методи :
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда,
повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва – вірші, музика.

Міжпредметні зв ́язки: медицина, фізика.
Обладнання: таблиці «Зоровий аналізатор», «Будова ока»,  підручник.
Основні поняття та терміни: косоокість, бінокулярний зір, астигматизм, дальтонізм, глаукома, катаракта, кон’юктивіт.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань .
Перевірка знань у вигляді шифрового диктанту.
1. Зоровий аналізатор складається з таких частин: ...............
2. Сприймає зорові подразнення ...........................
3. Проводить збудження в мозок .........................
4. Здійснює розрізнення зорових подразнень ......................
5. Заломлює промені ..........................
6. Змінює свою форму (кривизну) ......................
7. Складаться з колбочок і паличок ....................
8. Захисні оболонки ока такі .....................
9. Місце утворення зображення предмета ....................
10. Отвір в райдужній оболонці ..........................

Слова – відповіді:
а) кришталик; б) сітківка; в) рецептор; г) зіниця; д) скловидне тіло;
е) зоровий нерв; є) білкова оболонка і рогівка; ж) райдужна оболонка;
з) судинна оболонка; и) зорова зона кори мозку.

ІІ. Мотивація навчальних знань учнів.

Розповідь.
- ... З першого дня появи дитини зір допомагає їй пізнавати навколишній світ. За допомогою очей людина бачить світ фарб і сонця, сприймає багато інформації. Око дає людині можливість читати та писати, знайомитися з мистецтвом.


…Все видеть, все понять, все знать, все пережить,
все формы, все цвета вобрать в себя глазами,
пройти по всей земле горящими ступнями,
все воспринять и снова воплотить. (М.Волошин)


Є багато захворювань, які не загрожують життю, але позбавляють людину можливості бачити світ. Це – хвороби зору.
За даними ВОЗ в світі близько 40 млн. сліпих людей.
- Що ж може призвести до цього?
- Які ваші припущення? Що треба робити, щоб не допустити цього?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Зробити коротку характеристику хвороб очей.

Схема заломлення променів і корекція зору

 

                     

ІV. Осмислення об`єктів зв`язку і взаємозалежності у вивченому.
Гра “Лікар – хворий”.
- Хворий звертається до лікаря, щоб він допоміг йому виправити вади зору. Лікар радить йому окуляри для виправлення далекозорості чи короткозорості, тобто пояснює, чому хворий має носити окуляри саме з такими лінзами.
Робота з підручником.
- Прочитати статтю “Гігієна зору”, розглянути малюнок і дати відповіді на запитання:

а) чому важливо, щоб робоче місце було добре освітлене?
б) на якій відстані розміщувати предмет чи книгу?
в) чому шкідливо читати в транспорті?
г) чи можна читати лежачи?
д) як слід розташовувати джерело світла під час роботи?

V. Узагальнення і систематизація знань.
- Успіхи науки в галузі хірургії очей і лікуванні очних захворювань.
- Розповідь про роботу В.П.Філатова.
- Створення спеціальних шкіл-інтернатів, апаратів для читання, використання собак-провідників.
- Біоніка і зір.
VІ. Оцінювання результатів уроку.

Домашнє завдання: підготувати повідомлення «Звуки в житті тварин», «Біоакустика».

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
19 березня 2019
Переглядів
1142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку