20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Тема: " Зв’язок дієслова в реченні з іменником"

Про матеріал

вдосконалювати знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово за істотними ознаками (питанням, значенням, роллю в реченні); вчити ставити питання від іменника до дієслова; ь.розвивати зв'язне мовлення школярів, фонематичний слух; виховувати прцелюбніст

Перегляд файлу

 

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 3 КЛАСІ

 

Урок – подорож

 

Тема:  Зв’язок дієслова в реченні з іменником.

Мета: вдосконалювати знання учнів про дієслово; формувати вміння розпізнавати дієслово за істотними ознаками (питанням, значенням, роллю в реченні); вчити ставити питання від іменника до дієслова; ь.розвивати зв’язне мовлення школярів, фонематичний слух; виховувати прцелюбніст

Обладнання: презентація, зразок хвилини каліграфії, карта подорожі.

Тип уроку: урок – подорож. (Нестандартний).

 

Хід уроку

  • Сьогодні на уроці ми відправляємося в країну Граматика. По дорозі до цієї країни ми будемо робити зупинки і виконувати різні завдання. Подорожувати будемо на автобусі. Отож, сідайте зручненько і будьте уважні. Поїхали.

 

  1. Ось і Галявина “Мовознавців”.

а) Три учні працюють на картках.

  • Підкреслити підмети і присудок. Визначити, до якої частини мови відноситься кожне слово.

Розкинувся наш Київ над Дніпром.

Сірий ранок брови хмурить.

Зробити  звуко – буквений аналіз.

Шумлять

Сяє

б) Перевірка домашнього завдання.

  • А ми перевіряємо домашнє завдання. Взаємоперевірка виконаної вправи вдома.
  • Обміняйтесь зошитами.

(Учня викликаю до дошки, він читає

 дібрані іменники до дієслів із вправи 339).

  • Що таке дієслово? Яка роль дієслова в реченні? На які питання відповідають питання відповідають дієслова у початковій формі? Назвати дієслово із домашньої вправи, яке стоїть у початковій формі.

(Учень розповідає правило, наводить приклади.

Виставляю оцінку, мотивуючи її).

в) Мовні жанри.

— Назвіть дієслова, поставте запитання до них і відга­дайте слова.

Без т - коли вода кипить,  

а з т - учень на ній сидить.               (пара - парта)

 

На клумбах розквітають,

а без к - з дерев звисають.               (квіти - віти)

  • Яка частина мови називається дієсловом?
  • На які питання відповідають слова-відгадки?
  • Що це за частина мови?
  • Ви добре справились із завданням на цій галявині, поїдемо далі.       

 

2) Стежина “Всезнайок”.

  • Запишіть число і класна робота.

а) Хвилинка каліграфії.

  • Запишемо букву "зе" та буквосполучення з нею.

       Зразок:       Зз  Зз Зз зв зв зв за за за зт зт зт

  • Придумайте дієслова з цими буквосполученнями.

(Записують учні по черзі такі слова:

Заблищав, зацвірінькав, розтанув,   розв'язати).

  • Знайдіть слово, в якому звуків більше, ніж букв.
  • Складіть речення з цими словами, (за картинами).
  • Запишіть речення, підкресліть підмет і присудок. (Викликаю учня).

На дереві весело зацвірінькав горобчик.

  • Яким членом речення виражено дієслово в реченні? (присудком)
  • Що називається присудком, що називається підметом? (Виставляю оцінки мотивуючи).
  • Ви успішно справились із усіма завданнями. ІІодорожуємо далі.

 

3) Ось  “Долина Чомусиків”

 Оголошення теми і завдань уроку

Тема. Зв'язок дієслова в реченні з іменником.

  • Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати дієслово. Ви дізнаєтеся, що дієслово в реченні найчастіше пов’язане з іменником.
  • Так про що ж ми будемо сьогодні говорити на уроці?

(Діти повторюють).

4) А тепер ми на “Зупинці  Уважних”.

  • Отож, будьте уважні.

а) Пояснення вчителя.

(На перерві записати речення на дошці).

Заблищав  струмок під яблунею.

Побачив  горобчик воду,  напився, скупався,  зацвірінькав.

  • Назвіть головні члени у першому реченні.
  • У якому числі вжито іменник, що є підметом? Поставте цей імен­ник у множині (Струмок - струмки).
  • З яким дієсловом зв’язаний іменник струмок. То в якому ж числі знаходиться дієслово - заблищав? Чому? (Бо означає дію одного предмета).
  • Назвіть головні члени речення у другому реченні. В якому числі вжито іменник,  що є підметом? Поставте його  у множині (гороб­чик - горобчики).
  • З якими ж дієсловами зв’язаний іменник - горобчик?  То в якому ж  числі стоять дієслова - побачив, напився, зацвірінькав?
  • Розгляньте таблицю. (Вивішую таблицю).
  • З якими словами в реченні зв’язані дієслова? Чи змінюються дієслова за числами? У якому  випадку дієслово вживається в однині? А коли вживається у множині? Який  висновок можете зро­бити?

(Записати в зошити).

Струмок (що зробив?) заблищав.)

Струмки (що зробили?) заблищали.)

  • Отже.

Висновок. Дієслово в реченні найчастіше зв’язане з іменником. Дієслова змінюються за числами. Якщо іменник, який зв’язаний з дієсловом, вживається в однині, то  і дієслово вживається в однині, а якщо іменник вживається в множині, то й дієслово зв’язане з іменником, також, вживається в множині.

  • Повторіть.

б) Впр. 340, с. 142.

  • Поднайте дієслова з іменниками за питаннями та за змістом, запишіть за зразком.

(Учні розбирають вправу і записують її в зошити. Вправу перевіряємо, виставляю оцінки, мотивуючи).

5) Зупинимося на галявині "Розумійок".

 а) Вправа 341 с.143

  • Прочитайте текст, вставте замість питань дієслова з довідки.
  • Прочитайте слова з довідки. Поставте стоїть питання до дієслів. У якій формі стоять ці дієслова?
  • Змініть ці дієслова і прочитайте текст. Перекажіть текст.

(Виставляю  оцінки, мотивуючи.)

б) Фізкультхвилинка.

  • Щось не хочеться сидіти

Треба трошки відпочити

Руки вгору, руки вниз

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

Вище  руки підніміть.          

І спокійно опустіть.

Розведіть їх у сторони

Плесніть, діти, кілька раз

За роботу , все гаразд.

  • Які дієслова-антоніми ми вживали виконуючи вправу?

(Підніміть - опустіть).

6) Яр “Самостійності”.

  • Спишіть 1 абзац вправи 341. Підкресліть іменники, з якими зв’язані вписані дієслова. (Учні самостійно записують вправу).

 (Коли учні працюють самостійно, вчитель переглядає завдання, які

виконували учні на карточках  і теж оголошує оцінки).

  • Перевіряємо вправу.

7) Стежка “Кмітливості”. 

  • Відгадайте ребус.

(Літо на зиму робить.)

  • З яким словом зв’язане дієслово?
  • Успішно подорожуючи дорогами Граматики стежинка виводить нас на

8)  “Місток творчості”.

  • Написати твір-мініатюру, використовуючи слова: країна, Україна, Батьківщина. Підкресліть дієслова та іменники, з якими вони зв’язані.

а)Ми живемо в Україні. Це моя рідна Батьківщина.

Я дуже люблю свою Україну.

 

б)Ми живемо в прекрасній країні. Вона зветься – Україна.

Це моя рідна Батьківщина.

(Перевіряю 2 учнів, вони читають твір-мініатюру, ставлю оцінки).

9) Зупинка «Підсумкова».

Рефлексія. Гра «Закінчи речення».

  • На  сьогоднішньому уроці я навчився…
  • Найбільше мені сподобалося…
  • Дієслово найчастіше пов’язане…

10) Домашнє завдання.

  • Вправа 342 , с.143.

(Пояснити виконання домашнього завдання).

1

docx
Додано
9 січня
Переглядів
385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку