Світлана Хмилко,
старший вчитель ЗОШ № 19 м. Черкас
Інтегрований урок з «Я досліджую світ», української мови та математики у 2 класі.
Тема. Пошуки «скарбів».
Мета: навчальна – формувати читацькі навички шляхом спеціальних вправ; закріпити знання про знайомі казки та їх героїв; сприяти формуванню в учнів уявлення про сім’ю, родину, як осередок любові, взаємодопомоги та відповідальності;
розвивальна – розвивати мовлення; уміння та навички додавати і віднімати двоцифрові числа; пізнавальний інтерес до логічних завдань; творчий підхід до поставленої проблеми;
виховна- виховувати повагу, турботу, взаєморозуміння один до одного; шанобливе ставлення до старших; інтерес до навчання та усної народної творчості.
Розвивати в учнів ключові компетентності:
вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його; планувати свої дії; доводити роботу до кінця; виявляти прості математичні залежності у навколишньому світі;
продуктивно співпрацювати в групі, виявляти ініціативу, уміти домовлятись.
Обладнання: презентація, опорні таблиці, ілюстрації до казок, картки, «Танграм».
Хід уроку
I. Організація класу
Вже закінчилась перерва,
і лунає вже дзвінок.
Всі зібралися у класі?
Починаємо урок!
II. Мотивація навчальної діяльності
К – кмітливими
В – відповідальними
Е – енергійними
С – старанними
Т – творчими
І тоді ви зможете найти усі скарби, які приготував для вас добрий джин.
III. Повідомлення теми і мети уроку
Діти, квест – це командна гра. Ви будете працювати командами, але завдання у вас одне – розгадати кросворд.
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ключиком до кожного слова буде правильно виконане завдання.
Працюватимемо на уроці під таким девізом. Але слова зникли, залишились лише знаки. Напевно, ми вже потрапили в казку. Давайте спробуємо прочитати. (Слайд 4-5)
7 1 , 1 (СІМ РАЗ ВІДМІР, ОДИН РАЗ ВІДРІЖ)
Допомагатимуть нам сьогодні шукати скарбнички лісові звірята і птахи.
У кожної команди на столі карта. Група дітей, яка виконає завдання першими або дає більше відповідей, зафарбовує кружечок червоним кольором, другі – зеленим, решта – синім. (Слайд 6)
IV. Основна частина
1. Завдання від Ворони
Логічна розминка.
Це завдання було ключиком від першого конверта. (Відкрити конверт)
І ось перший скарб, який приготував добрий джин. ДОБРОТА (Повісити на дошку)
2. Завдання від ЗАЙЧИКА. (Слайд 9)
Наступне завдання приніс зайчик. У яких казках одним з головних персонажів є зайчик? («Зайчикова хатка», «Їжак та заєць»)
«Математичний ланцюжок» (Слайд 10-11)
Група, яка виконала завдання, пише відповідну літеру під числом, яке ви одержали.
10 |
40 |
50 |
60 |
70 |
л |
ю |
б |
о |
в |
1) 90 + 7 – 54 – 3 – 30 = 10 ( Л)
2) 37 + 3 + 16 + 13 – 29 = 40 ( Ю)
3) 78 + 2 + 4 + 15 – 49 =50 (Б)
4) 57 – 7 – 1 + 13 – 4 = 60 (О)
5) 56 + 2 + 2 + 25 – 15 = 70 (В)
3.Завдання від ЛИСИЧКИ (Слайд 10)
Відгадай, що це.
його можна нагострити, як ніж; схожий він на лопату, особливо у балакучих. Відповіді: ніс, вітер, вуха, язик, вовк.
|
Відгадай, що це.
його задирають, коли зазнаються; його можна всунути будь – куди. Відповіді: ніс, вітер, вуха, язик, вовк.
|
Відгадай, що це.
вони не квіти, а в’януть; їх розвішують, як білизну, особливо дуже довірливі. Відповіді: ніс, вітер, вуха, язик, вовк.
|
Відгадай, що це.
скільки його не годуй, він все в ліс дивиться; як його боятись, то краще в ліс не ходити. Відповіді: ніс, вітер, вуха, язик, вовк.
|
Відгадай, що це.
його радять шукати у полі, коли хтось безслідно зник; він є у голові легковажної, несерйозної людини. Відповіді: ніс, вітер, вуха, язик, вовк. |
(Діти читають завдання і дають відповідь)
4. Завдання від ЛІСОВОГО КОТИКА. (Слайд 14)
Запишіть число, яке загубилось.
Відповіді: друга, двох, нуль, один, сім. |
(Діти першої групи читають завдання і дають відповіді. Зафарбовують кружечки на карті)
Фізкультхвилинка
100 кг заліза важче, ніж 100 кг пір’я
5. Завдання від ВЕДМЕДИКА (Слайд 15)
Розгадування ребусів.
(Учні виходять по одному від групи і називають слово. Зафарбовують кружечки)
6. Завдання від усіх звірят (Слайд 16)
(Діти обчислюють і визначають, що найшвидше знайде скарбницю ворона, потім заєць, лисиця , лісовий кіт і ведмідь)
7. Підведення підсумків групової роботи
|
|
1 |
д |
о |
б |
р |
о |
т |
а |
|
|
|
2 |
л |
ю |
б |
о |
в |
|
|
|
3 |
з |
л |
а |
г |
о |
д |
а |
|
|
|
4 |
п |
і |
д |
т |
р |
и |
м |
к |
а |
|
|
|
5 |
ч |
у |
й |
н |
і |
с |
т |
ь |
|
|
6 |
п |
о |
в |
а |
г |
а |
|
|
(Найголовніше в житті кожної людини її родина. І кожен буде щасливим, якщо в родині буде панувати любов, добро, злагода, повага, підтримка і чуйність)
8. Практична робота
Робота з «Танграмом»
VI. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»
Сьогодні на уроці я ...
Мені легко було ...
Мені важко було ...