Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Урок "Послідовність чисел від 0 до 10. Порівняння числа та виразу. Розв’язування задач.

Про матеріал

Урок допоможе закріпити знання дітей про нумерацію чисел першого десятка, вдосконалити навички дітей порівнювати число і вираз та обчислювальні навички додавання в межах 10.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Послідовність чисел від 0 до 10. Порівняння числа та виразу.
Розв’язування задач.

Мета: 

Закріпити знання дітей про нумерацію чисел першого десятка;

Вдосконалювати навички дітей порівнювати число і вираз;

Формувати обчислювальні навички додавання в межах 10;
Закріплювати знання структурних частин задачі;
Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення.


Обладнання: ілюстрації до казки «Дюймовочка», предметні малюнки, таблиця до гри «Весела лічба», паперові квіточки для розфарбування.


ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Вчитель: - Усі діти приготувалися до уроку?
- Як будемо працювати на уроці?


Учні: - Будем добре працювати,

Щоб знання міцніші мати.


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку:

- Сьогодні на уроці математики ми будемо розв’язуват

 приклади та задачі, порівнювати число та вираз, повторимо тему «Послідовність чисел від 0 до 10».
- Але урок наш сьогодні буде незвичайним, бо ми ще

http://s60.radikal.ru/i169/1005/48/1ea77b7f53e3.jpgпоринемо у світ казки.
- А хто любить казки? Тоді слухайте.

 

Жила якось одна жінка. І вона дуже хотіла мати дитину. Ось пішла

 вона до старої чаклунки, а та дала їй зерно ячменю і сказала:

«Посади його у квітковий горщик і побачиш, що буде». Жінка так і зробила.

    І одразу виросла чудова квітка, розкрила свої пелюстки, а всередині сиділа крихітна дівчинка.
- Хто знає, як її звали? – Вірно, Дюймовочка.
Вночі вона спала у шкаралупі  грецького горіха, а вдень бавилась   на столі, то на листочку плавала, як у  човнику, то каталася на намисті, як на  гойдалці. І одного разу намисто  розірвалось і намистинки розсипалися.
- Давайте зараз допоможемо дівчинці  зібрати їх.
 

ІІІ. Усний рахунок

- Два листки та ще листок
Заховались між квіток.
Вам просте завдання, діти:
Ці листочки полічити.

- Як утворити число 5?
- Які сусіди числа 9?
- Яке попереднє число до числа 3?
- Яке наступне число до числа 7?
- Яке число стоїть між 5 і 7?
- І д. – 1, ІІ д – 3. Яка сума?
- Знайти суму 3 і 2.
- Яке число більше за 6, але менше за 8?

 

Гра «Весела лічба» Повторимо послідовність чисел, але на швидкість.

Висновок: Добре попрацювали на усному рахунку і допомогли

Дюймовочці скласти намисто.

ІV. Розв’язування прикладів

Вчитель: Одного разу Дюймовочку викрала потворна жаба. Вона захотіла одружити свого сина з нею. А Дюймовочці це не сподобалося і вона почала плакати.
- Зараз ми будемо розв’язувати приклади і здогадаємось, хто допоміг дівчинці врятуватися від бридких жаб.

(На квітках лілеї розміщені приклади: 5+1; 6-1; 4-2; 7+2; 3+3.

На зворотньому боці букви: р, и, б, к, а.)

 

- Вірно, рибка перегризла зубами стеблинку і листочок поплив щвидко по струмку і жаби не змогли наздогнати дівчинку.
 

V. Порівняння числа та виразу

Вчитель: А потім пролітав великий хрущ, побачив дівчинку, схопив її і відніс на дерево. А далі позлітались ще хрущі, комашки і почали роздивлятися дівчинку. Поки вони спілкуються, ми попрацюємо над порівнянням числа та виразу.Проведемо змагання, хто швидше порівняє.
Всі останні діти працюють у зошитах.

4 * 5 – 1    3 * 6 - 2

6 * 4 + 3    8 * 9 - 1

9 – 2 * 5    5 + 2 * 8

Перевірка.
- Поки ми працювали, хрущі, комашки позліталися на галявинку і почали танцювати. І ми зараз відпочинемо, потанцюємо.
 

Танцювальна хвилинка

VI. Розв’язування задач..
Як гарно не танцювала Дюймовочка, а все рівно родичам хруща не сподобалась. Залишили вони її одну. Спочатку дівчинка жила у лісі, а потім стало холоднішати і вона відправилась на пошуки теплого місця і натрапила на нірку, де жила польова миша. І миша дозволила їй лишитися у неї на всю зиму. А одного разу до миші прийшов у гості сліпий Кріт. Він дізнався про дівчинку і теж вирішив на неї одружитися. Але Дюймовочка зовсім не хотіла виходити заміж за нього. Як же їй допомогти? Я вам підкажу, якщо ви правильно розв’яжете задачки.


Задача: Мишка спочатку знайшла 3 зернятка, а потім ще 2.

Скільки всього зерняток вона знайшла?

Аналіз задачі: - Із яких частин складається задача?
- Хто повторить умову? Що нам відомо?
- Про що запитується у задачі?
- Що таке розв’язання? Яку дію обираємо? Чому? 

  - Яка відповідь?

  • Якого виду розв’язали задачу?

http://www.artscroll.ru/Images/2008/s/Solodun%20Elena/000020.jpgДіти записують задачу у зошитах : 3 + 2 = 5

Вчитель: А допомогла Дюймовочці

пташка.

 Хто знає, яка? Вірно, Ластівка. Вона летіла у теплі краї і забрала з собою Дюймовочку. Летять вони у небі, а біля них пропливають білосніжні хмарки.

 

Фізхвилинка (з елементами емпатії)

- Діти, уявіть, що ви хмаринки. Пливете по небу.

Як ви це робите? Які ви? (легенькі, пухнасті). На що може

бути схожа хмаринка?
- А на квіточку може бути схожа?

VІІ. Творче завдання

- У вас на партах лежать

паперові квіточки, на пелюстках

 яких написані приклади.

 Треба їх обчислити і

розфарбувати

відповідними кольорами.


 

 

 

 

 

 

Вчитель: І ось ластівка з Дюймовочкою прилетіли у теплі краї. Там було дуже гарно і тепло. Сонце сяяло привітно. У садках ріс чудовий виноград, зріли лимони, пахло м’ятою. Усюди росло багато чудових квітів. На одну з них опустила ластівка Дюймовочку. Але що за диво! На цій квітці сидів крихітний чоловічок, такий же на зріст, як і Дюймовочка і зовсім прозорий. На голівці у нього була корона, а за плечима – блискучі крила. Він був сином короля ельфів. Йому так сподобалась дівчинка, що він одразу її запитав, чи не хоче вона стати його дружиною і бути королевою над усіма квітами.
- Як ви гадаєте, погодилась Дюймовочка?
- Вірно. Нарешті відбулося весілля. Дюймовочці на весілля одягли корону, подарували крильця.
- А що ж ми подаруємо на весілля? А ось ці квіточки, що розфарбували, їми ми прикрасимо галявину. Згодні?

(діти підходять до дошки і чіпляють квіти до ілюстрації).

VІІІ. Підсумок уроку.

- Сподобалась казка? А урок? Як ви гадаєте, хто з вас добре попрацював на уроці? А хто не дуже? Але все-рівно всі молодці, бо всі намагалися допомогти Дюймовочці і повели себе, як справжні друзі. За це вам спасибі.
Урок закінчено.

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
16 травня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку