Урок "Послідовність чисел від 0 до 10. Порівняння числа та виразу. Розв’язування задач.

Про матеріал

Урок допоможе закріпити знання дітей про нумерацію чисел першого десятка, вдосконалити навички дітей порівнювати число і вираз та обчислювальні навички додавання в межах 10.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Послідовність чисел від 0 до 10. Порівняння числа та виразу.
Розв’язування задач.

Мета: 

Закріпити знання дітей про нумерацію чисел першого десятка;

Вдосконалювати навички дітей порівнювати число і вираз;

Формувати обчислювальні навички додавання в межах 10;
Закріплювати знання структурних частин задачі;
Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення.


Обладнання: ілюстрації до казки «Дюймовочка», предметні малюнки, таблиця до гри «Весела лічба», паперові квіточки для розфарбування.


ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Вчитель: - Усі діти приготувалися до уроку?
- Як будемо працювати на уроці?


Учні: - Будем добре працювати,

Щоб знання міцніші мати.


ІІ. Повідомлення теми і мети уроку:

- Сьогодні на уроці математики ми будемо розв’язуват

 приклади та задачі, порівнювати число та вираз, повторимо тему «Послідовність чисел від 0 до 10».
- Але урок наш сьогодні буде незвичайним, бо ми ще

http://s60.radikal.ru/i169/1005/48/1ea77b7f53e3.jpgпоринемо у світ казки.
- А хто любить казки? Тоді слухайте.

 

Жила якось одна жінка. І вона дуже хотіла мати дитину. Ось пішла

 вона до старої чаклунки, а та дала їй зерно ячменю і сказала:

«Посади його у квітковий горщик і побачиш, що буде». Жінка так і зробила.

    І одразу виросла чудова квітка, розкрила свої пелюстки, а всередині сиділа крихітна дівчинка.
- Хто знає, як її звали? – Вірно, Дюймовочка.
Вночі вона спала у шкаралупі  грецького горіха, а вдень бавилась   на столі, то на листочку плавала, як у  човнику, то каталася на намисті, як на  гойдалці. І одного разу намисто  розірвалось і намистинки розсипалися.
- Давайте зараз допоможемо дівчинці  зібрати їх.
 

ІІІ. Усний рахунок

- Два листки та ще листок
Заховались між квіток.
Вам просте завдання, діти:
Ці листочки полічити.

- Як утворити число 5?
- Які сусіди числа 9?
- Яке попереднє число до числа 3?
- Яке наступне число до числа 7?
- Яке число стоїть між 5 і 7?
- І д. – 1, ІІ д – 3. Яка сума?
- Знайти суму 3 і 2.
- Яке число більше за 6, але менше за 8?

 

Гра «Весела лічба» Повторимо послідовність чисел, але на швидкість.

Висновок: Добре попрацювали на усному рахунку і допомогли

Дюймовочці скласти намисто.

ІV. Розв’язування прикладів

Вчитель: Одного разу Дюймовочку викрала потворна жаба. Вона захотіла одружити свого сина з нею. А Дюймовочці це не сподобалося і вона почала плакати.
- Зараз ми будемо розв’язувати приклади і здогадаємось, хто допоміг дівчинці врятуватися від бридких жаб.

(На квітках лілеї розміщені приклади: 5+1; 6-1; 4-2; 7+2; 3+3.

На зворотньому боці букви: р, и, б, к, а.)

 

- Вірно, рибка перегризла зубами стеблинку і листочок поплив щвидко по струмку і жаби не змогли наздогнати дівчинку.
 

V. Порівняння числа та виразу

Вчитель: А потім пролітав великий хрущ, побачив дівчинку, схопив її і відніс на дерево. А далі позлітались ще хрущі, комашки і почали роздивлятися дівчинку. Поки вони спілкуються, ми попрацюємо над порівнянням числа та виразу.Проведемо змагання, хто швидше порівняє.
Всі останні діти працюють у зошитах.

4 * 5 – 1    3 * 6 - 2

6 * 4 + 3    8 * 9 - 1

9 – 2 * 5    5 + 2 * 8

Перевірка.
- Поки ми працювали, хрущі, комашки позліталися на галявинку і почали танцювати. І ми зараз відпочинемо, потанцюємо.
 

Танцювальна хвилинка

VI. Розв’язування задач..
Як гарно не танцювала Дюймовочка, а все рівно родичам хруща не сподобалась. Залишили вони її одну. Спочатку дівчинка жила у лісі, а потім стало холоднішати і вона відправилась на пошуки теплого місця і натрапила на нірку, де жила польова миша. І миша дозволила їй лишитися у неї на всю зиму. А одного разу до миші прийшов у гості сліпий Кріт. Він дізнався про дівчинку і теж вирішив на неї одружитися. Але Дюймовочка зовсім не хотіла виходити заміж за нього. Як же їй допомогти? Я вам підкажу, якщо ви правильно розв’яжете задачки.


Задача: Мишка спочатку знайшла 3 зернятка, а потім ще 2.

Скільки всього зерняток вона знайшла?

Аналіз задачі: - Із яких частин складається задача?
- Хто повторить умову? Що нам відомо?
- Про що запитується у задачі?
- Що таке розв’язання? Яку дію обираємо? Чому? 

  - Яка відповідь?

  • Якого виду розв’язали задачу?

http://www.artscroll.ru/Images/2008/s/Solodun%20Elena/000020.jpgДіти записують задачу у зошитах : 3 + 2 = 5

Вчитель: А допомогла Дюймовочці

пташка.

 Хто знає, яка? Вірно, Ластівка. Вона летіла у теплі краї і забрала з собою Дюймовочку. Летять вони у небі, а біля них пропливають білосніжні хмарки.

 

Фізхвилинка (з елементами емпатії)

- Діти, уявіть, що ви хмаринки. Пливете по небу.

Як ви це робите? Які ви? (легенькі, пухнасті). На що може

бути схожа хмаринка?
- А на квіточку може бути схожа?

VІІ. Творче завдання

- У вас на партах лежать

паперові квіточки, на пелюстках

 яких написані приклади.

 Треба їх обчислити і

розфарбувати

відповідними кольорами.


 

 

 

 

 

 

Вчитель: І ось ластівка з Дюймовочкою прилетіли у теплі краї. Там було дуже гарно і тепло. Сонце сяяло привітно. У садках ріс чудовий виноград, зріли лимони, пахло м’ятою. Усюди росло багато чудових квітів. На одну з них опустила ластівка Дюймовочку. Але що за диво! На цій квітці сидів крихітний чоловічок, такий же на зріст, як і Дюймовочка і зовсім прозорий. На голівці у нього була корона, а за плечима – блискучі крила. Він був сином короля ельфів. Йому так сподобалась дівчинка, що він одразу її запитав, чи не хоче вона стати його дружиною і бути королевою над усіма квітами.
- Як ви гадаєте, погодилась Дюймовочка?
- Вірно. Нарешті відбулося весілля. Дюймовочці на весілля одягли корону, подарували крильця.
- А що ж ми подаруємо на весілля? А ось ці квіточки, що розфарбували, їми ми прикрасимо галявину. Згодні?

(діти підходять до дошки і чіпляють квіти до ілюстрації).

VІІІ. Підсумок уроку.

- Сподобалась казка? А урок? Як ви гадаєте, хто з вас добре попрацював на уроці? А хто не дуже? Але все-рівно всі молодці, бо всі намагалися допомогти Дюймовочці і повели себе, як справжні друзі. За це вам спасибі.
Урок закінчено.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
16 травня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку