Урок допоможе закріпити знання дітей про нумерацію чисел першого десятка, вдосконалити навички дітей порівнювати число і вираз та обчислювальні навички додавання в межах 10.
Тема: Послідовність чисел від 0 до 10. Порівняння числа та виразу.
Розв’язування задач.
Мета:
Закріпити знання дітей про нумерацію чисел першого десятка;
Вдосконалювати навички дітей порівнювати число і вираз;
Формувати обчислювальні навички додавання в межах 10;
Закріплювати знання структурних частин задачі;
Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення.
Обладнання: ілюстрації до казки «Дюймовочка», предметні малюнки, таблиця до гри «Весела лічба», паперові квіточки для розфарбування.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Вчитель: - Усі діти приготувалися до уроку?
- Як будемо працювати на уроці?
Учні: - Будем добре працювати,
Щоб знання міцніші мати.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку:
- Сьогодні на уроці математики ми будемо розв’язуват
приклади та задачі, порівнювати число та вираз, повторимо тему «Послідовність чисел від 0 до 10».
- Але урок наш сьогодні буде незвичайним, бо ми ще
поринемо у світ казки.
- А хто любить казки? Тоді слухайте.
Жила якось одна жінка. І вона дуже хотіла мати дитину. Ось пішла
вона до старої чаклунки, а та дала їй зерно ячменю і сказала:
«Посади його у квітковий горщик і побачиш, що буде». Жінка так і зробила.
І одразу виросла чудова квітка, розкрила свої пелюстки, а всередині сиділа крихітна дівчинка.
- Хто знає, як її звали? – Вірно, Дюймовочка.
Вночі вона спала у шкаралупі грецького горіха, а вдень бавилась на столі, то на листочку плавала, як у човнику, то каталася на намисті, як на гойдалці. І одного разу намисто розірвалось і намистинки розсипалися.
- Давайте зараз допоможемо дівчинці зібрати їх.
ІІІ. Усний рахунок
- Два листки та ще листок
Заховались між квіток.
Вам просте завдання, діти:
Ці листочки полічити.
- Як утворити число 5?
- Які сусіди числа 9?
- Яке попереднє число до числа 3?
- Яке наступне число до числа 7?
- Яке число стоїть між 5 і 7?
- І д. – 1, ІІ д – 3. Яка сума?
- Знайти суму 3 і 2.
- Яке число більше за 6, але менше за 8?
Гра «Весела лічба» Повторимо послідовність чисел, але на швидкість.
Висновок: Добре попрацювали на усному рахунку і допомогли
Дюймовочці скласти намисто.
ІV. Розв’язування прикладів
Вчитель: Одного разу Дюймовочку викрала потворна жаба. Вона захотіла одружити свого сина з нею. А Дюймовочці це не сподобалося і вона почала плакати.
- Зараз ми будемо розв’язувати приклади і здогадаємось, хто допоміг дівчинці врятуватися від бридких жаб.
(На квітках лілеї розміщені приклади: 5+1; 6-1; 4-2; 7+2; 3+3.
На зворотньому боці букви: р, и, б, к, а.)
- Вірно, рибка перегризла зубами стеблинку і листочок поплив щвидко по струмку і жаби не змогли наздогнати дівчинку.
V. Порівняння числа та виразу
Вчитель: А потім пролітав великий хрущ, побачив дівчинку, схопив її і відніс на дерево. А далі позлітались ще хрущі, комашки і почали роздивлятися дівчинку. Поки вони спілкуються, ми попрацюємо над порівнянням числа та виразу.Проведемо змагання, хто швидше порівняє.
Всі останні діти працюють у зошитах.
4 * 5 – 1 3 * 6 - 2
6 * 4 + 3 8 * 9 - 1
9 – 2 * 5 5 + 2 * 8
Перевірка.
- Поки ми працювали, хрущі, комашки позліталися на галявинку і почали танцювати. І ми зараз відпочинемо, потанцюємо.
Танцювальна хвилинка
VI. Розв’язування задач..
Як гарно не танцювала Дюймовочка, а все рівно родичам хруща не сподобалась. Залишили вони її одну. Спочатку дівчинка жила у лісі, а потім стало холоднішати і вона відправилась на пошуки теплого місця і натрапила на нірку, де жила польова миша. І миша дозволила їй лишитися у неї на всю зиму. А одного разу до миші прийшов у гості сліпий Кріт. Він дізнався про дівчинку і теж вирішив на неї одружитися. Але Дюймовочка зовсім не хотіла виходити заміж за нього. Як же їй допомогти? Я вам підкажу, якщо ви правильно розв’яжете задачки.
Задача: Мишка спочатку знайшла 3 зернятка, а потім ще 2.
Скільки всього зерняток вона знайшла?
Аналіз задачі: - Із яких частин складається задача?
- Хто повторить умову? Що нам відомо?
- Про що запитується у задачі?
- Що таке розв’язання? Яку дію обираємо? Чому?
- Яка відповідь?
Діти записують задачу у зошитах : 3 + 2 = 5
Вчитель: А допомогла Дюймовочці
пташка.
Хто знає, яка? Вірно, Ластівка. Вона летіла у теплі краї і забрала з собою Дюймовочку. Летять вони у небі, а біля них пропливають білосніжні хмарки.
Фізхвилинка (з елементами емпатії)
- Діти, уявіть, що ви хмаринки. Пливете по небу.
Як ви це робите? Які ви? (легенькі, пухнасті). На що може
бути схожа хмаринка?
- А на квіточку може бути схожа?
VІІ. Творче завдання
- У вас на партах лежать
паперові квіточки, на пелюстках
яких написані приклади.
Треба їх обчислити і
розфарбувати
відповідними кольорами.
Вчитель: І ось ластівка з Дюймовочкою прилетіли у теплі краї. Там було дуже гарно і тепло. Сонце сяяло привітно. У садках ріс чудовий виноград, зріли лимони, пахло м’ятою. Усюди росло багато чудових квітів. На одну з них опустила ластівка Дюймовочку. Але що за диво! На цій квітці сидів крихітний чоловічок, такий же на зріст, як і Дюймовочка і зовсім прозорий. На голівці у нього була корона, а за плечима – блискучі крила. Він був сином короля ельфів. Йому так сподобалась дівчинка, що він одразу її запитав, чи не хоче вона стати його дружиною і бути королевою над усіма квітами.
- Як ви гадаєте, погодилась Дюймовочка?
- Вірно. Нарешті відбулося весілля. Дюймовочці на весілля одягли корону, подарували крильця.
- А що ж ми подаруємо на весілля? А ось ці квіточки, що розфарбували, їми ми прикрасимо галявину. Згодні?
(діти підходять до дошки і чіпляють квіти до ілюстрації).
VІІІ. Підсумок уроку.
- Сподобалась казка? А урок? Як ви гадаєте, хто з вас добре попрацював на уроці? А хто не дуже? Але все-рівно всі молодці, бо всі намагалися допомогти Дюймовочці і повели себе, як справжні друзі. За це вам спасибі.
Урок закінчено.