Урок "Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10. Розв'язування задач. Порівняння виразів. Птахи"

Про матеріал

Закріпити знання табличних випадків додавання і віднімання в межах 10, уміння розв'язувати задачі вивчених видів, уявлення про найпростіші геометричні фігури; удосконалювати обчислювальні навички;вчити співпрацювати в малих групах; розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення, мовлення, фантазію. Розширювати уявлення про істотні ознаки птахів, про важливість пір'яного покриву в їхньому житті, про перелітних та осілих птахів. Виховувати інтерес до вивчення математики, спостережливість, дисциплінованість та організованість, дбайливе ставлення до птахів.

Перегляд файлу

            Управління  освіти  Чернівецької  міської  ради                                                            

                                  Міський  методичний  кабінет

            Загальноосвітня  школа  І-ІІІ ступенів  №5  м. Чернівців

 

 

 

 

 

 

                                           Пристендовий  урок

 

 

 

 

 

Вправи на засвоєння таблиць

 додавання і віднімання в межах 10. Розв'язування задач.

Порівняння виразів.

Птахи

 

                                      ( інтегрований урок,  І клас )

 

 

 

 

                                                                        Байталюк О.В. – вчителька

                                                               початкових класів, вчитель –

                                                               методист

 

 

 

 

 

 

                                             2018 р. 

 

  Конспект

інтегрованого уроку  з математики та природознавства у 1 класі

 

 

Тема.  Математика.  Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10. Розв'язування задач. Порівняння виразів.

            Природознавство.  Птахи.

 

 

Мета. Закріпити знання табличних випадків додавання і віднімання в межах 10, уміння розв’язувати задачі вивчених видів, уявлення про найпростіші геометричні фігури; удосконалювати обчислювальні навички; вчити співпрацювати в малих групах; розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення, мовлення, фантазію. Розширювати уявлення про істотні ознаки птахів, про важливість пір’яного покриву в їхньому житті, про перелітних та осілих птахів. Виховувати інтерес до вивчення математики, спостережливість, дисциплінованість та організованість,  дбайливе ставлення до птахів.

 

 

 

Компетентності: математична, предметно - перетворювальна, соціальна, здоровʹязбережувальна , загальнокультурна, комунікативна.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Форма проведення : урок – подорож, інтегрований.

 

Обладнання : презентація; геометричні фігури ; фонограма  звуків весни; відеофільм; смайлики настрою; печиво-жайворонки.  

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Створення психологічного настрою класу.

Прислухайтеся  до порад  у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці:

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось –  не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, влад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаєм

І в дорогу вирушаєм.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Прийом інтриги.

1.Вступна бесіда вчителя за запитаннями.

  Діти, яка зараз пора року? Який останній місяць зими? Яка настане пора року після зими? За якими ознаками впізнаємо весну? (тихий муз.супровід)

  А ви любите ходити в гості? Сьогодні на уроці ми побуваємо в гостях у весни і  познайомимося з новими друзями.

• Ще ми повторимо та закріпимо наші знання з табличного додавання і віднімання чисел в межах 10.

  Доведеться розв’язати багато цікавих завдань. Якщо ви з ними впораєтеся, то на вас чекає сюрприз. Та про це дізнаємося в кінці уроку.

2.Налаштування на урок.

- Тож зафіксуйте свою готовність до уроку за допомогою смайликів.

(Я зацікавлений уроком. Я байдужий до уроку. Я не бажаю працювати.)

Картинки по запросу рефлексия уроку смайликКартинки по запросу рефлексия уроку смайликКартинки по запросу рефлексия уроку смайлик

 

 

 

IІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Логічна вправа «Знайди зайве».

-Отже, розпочнем!

- Згадайте, про яких тварин дізналися на уроці природознавства і знайдіть зайву серед малюнків:

Сом, щука, шпак, акула, летюча риба.

-Так, це пташка. Назва цієї пташки – шпак. Доведіть, що зайвим є шпак.

-Правильно.(Всі інші тварини – риби.) Шпак один з найперших птахів, які приносять на своїх крилах весну. У березні – квітні вже можна почути виразну, бадьору пісню птаха.

-  Як ви відрізняєте птахів від інших тварин? (Головна відмінність птахів від інших тварин — наявність пір’яного покриву тіла.) Тому їх ще називають пернатими.

— Як ви вважаєте, навіщо птахам пір’я?

— Пір’я захищає птахів від охолодження і перегрівання, допомагає літати. Пір’я вкриває все тіло птаха, як луска — тіло риби, воно утво­рює обтічну поверхню, полегшуючи політ птаха.

- Отже, ви впоралися з першим завданням і новий наш друг подарував вам літеру… (Р)

2.Усний рахунок.  Гра « Допоможи шпаку долетіти до шпаківні» (технологія «Карусель»).

- Шпаки полюбляють облаштовувати свої гніздечка в будиночках,які майструють для них небайдужі люди. Ці оселі для птахів називають шпаківнями. Ось і в нашій школі діти приймають участь у конкурсі на кращу шпаківню. Тож давайте допоможемо нашому новому другу швидше долетіти до кращого будиночка, правильно обчислюючи вирази на табличне додавання і віднімання чисел в межах 10. А зробимо це за допомогою гри «Карусель».

Діти І варіанту (нерухоме коло) складають вирази на табличне додавання і віднімання в межах 10 , перевіряють правильність відповідей.

Діти ІІ варіанту (рухоме коло) обчислюють складені вирази.

- Ви молодці! Гарно попрацювали і допомогли шпачку.

Висновок: птахи літають. А чи всі птахи літають? (Не літають страуси, пінгвіни, ківі). Тож за це завдання ми отримали ще одну літеру…(О)

3. Гра – тестування «Так чи ні».

- Ось рада зустрічі з нами ще одна весняна гостя – ластівка. Ця пташка з’їдає за рік близько 2 тисячі кг комах (це повний кузов вантажної машини).

Ластівка дуже жвава і тому полюбляє швидкі та правильні відповіді. Вона пропонує нам пограти в гру «Так чи ні». Встаньте, дітки. Якщо твердження істинне, ми помахаємо ручками, як крилами. Якщо твердження хибне – похитаємо голівками.

  • Я вважаю, щоб зменшити, треба відняти. (Так)
  • Я вважаю, що 8 – 5 = 2. (Ні)
  • Я вважаю, щоб збільшити, треба додати. (Так)
  • Я вважаю, що 6 збільшити на 4 буде 10. (Так)
  • Я вважаю, що чотирикутник має 3 сторони. (Ні)
  • Я вважаю, щоб знайти невідомий доданок, потрібно до суми додати відомий доданок. (Ні)
  • Я вважаю, що задача складається з умови, запитання, розв’язання та відповіді. (Так)

- Розгляньте істотні ознаки зовнішнього вигляду пташки. Назвіть їх.

Ластівка дарує літеру …  (З)

4 .Каліграфічна хвилинка. Вправа «Гронування».

- Нас зустрічає ще один птах, який приносить на своїх крилах весну. Це жайворонок. На відміну від інших птахів,гніздяться ці птахи виключно на землі, часто використовують для цього знайдені або спеціально вириті ямки. А яку цифру він приніс нам на каліграфічну хвилинку? (цифру 7). А знаєте чому?

Цифра 7 позначає число 7. Це чарівне число. Воно знаходиться у гармонії з природою. Які асоціації  у вас виникають, коли ми кажемо 7?(…)

Цифра 7. Складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, прямої довгої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії, яка проходить посередині другого елемента.

- Напишіть каліграфічно це число.

За парту сідаю рівненько,

Зошит навскоси ложу,

Ручку правильно беру.

Голову схилю лиш трішки.

В зошиті пишу каліграфічно.

 

-Молодці! Діти, а як називаються птахи, які прилітають до нас навесні й відлітають восени?(Перелітні). Яких ще перелітних птахів ви знаєте? Підійдіть до дошки та виберіть малюнок із зображення пташки . Назвіть її.

(З'являється буква У).  

5.Фізкультхвилинка.

Вітерець гойднувся

між зелених віт. (Руки вгору. Похитатися, як деревце)

Колосок прокинувся

І сказав: – Привіт! (Присід. Повільно підвестися навшпиньки).

Жайвір усміхнувся, 

Мовив: – Добрий день! (Змахи руками, наче крилами).

Бачу, ти прокинувся

Від моїх пісень.

 

6. Вправи на знаходження невідомого доданку.

-А чому ви не вибрали горобця? (Він у нас зимує.) Пташки, які не відлітають у теплі краї, називаються осілі. Відгадайте загадку про ще одного осілого птаха.

«Жовті груди маю і за день стільки з’їдаю скільки сама важу.» (Синичка).

Ось, що вона про себе розповідає:

«У мене жовта сорочка, чорна краватка, зеленувата спинка. Я дуже рухлива. Гострим дзьобиком я дістаю з тріщини на деревах комах, личинки. Взимку я полюбляю насіння проса, вівса, крихітки хліба, шматочки сала.»

- Отже, чим ми можемо допомогти взимку пташкам?

-Тож давайте їх нагодуємо. Для цього потрібно знайти суму чисел або невідомий доданок.

-Синичка нам віддячила літерою …  (М)

V. Розвиток математичних знань. Робота з підручником (с.81).

1. Фронтальна робота. (с.81, № 1)

        Книги – морська глибина:

        Хто в них пірне аж до дна,

        Той, хоч і праці мав досить,

        Дивнії перли виносить.

- Так сказав про книги Іван Франко. Тож і ми з вами вирушаємо за скарбами і відкриваємо підручники на с.81, № 1. Тут вже нас чекають курочки. Що ви про них можете сказати? Тобто, кури – свійські птахи. Чому? (За ними доглядає людина).

 На лужку, а не в гніздечка,

Клали курочки яєчка.

А ми приклади складемо

Яйця в кошики зберемо .

-  Які яйця слід покласти до першого, другого, третього кошика?

2. Самостійна робота: (письмово) №2 с.81.

10-2 < 7+2   7-5 < 3   2+5 = 9-2   9-8 > 0

Взаємоперевірка роботи учнями.

- Курочка дарує літеру …  (Н)

3.Робота над задачею. ( №3 с.81). Гра «Жива задача».

- Що означає слово десяток? (10)

- Прочитайте задачу. Про кого йде мова в задачі? (про бабусю)

- Що вона робила? (купувала яйця)

- Скільки яєць бабуся поклала у пакет?

- Що питається в задачі?

- Яким буде рішення задачі?

(Діти виходять до дошки, беруть таблички з назвами частин задачі. Проводиться гра «Жива задача». За командою вчителя учні повинні стати по порядку зліва направо і послідовно назвати свою частину задачі).

1 учень (умова): Бабуся купує десяток яєць Вона вже поклала в пакет 7 яєць.

2 учень (запитання): Скільки яєць ще залишилося покласти?

3 учень (розв’язання):  10 – 7 = 3 (яйця)

4 учень (відповідь): залишилося покласти 3 яйця.

- Запишіть розв’язання задачі у зошитах.

(Літера И)

4. Робота з геометричним матеріалом.

-Складіть із геометричних фігур пташку. (Геометричні фігури в конвертах).

Перевірка виконаного завдання.

-Які геометричні фігури ви використали, щоб скласти пташку?

5. Робота в парах .

— Оберіть певного птаха і розкажіть про нього за планом.

1) Як називається птах?

2) Свійський він або дикий?

3) Водоплавний чи ні?

4) Перелітний або зимуючий?

5) Де мешкає птах?

6) Чим він живиться?

7) Чим примітний?

8) Чим корисний людині?

(З'являється буква К).

6. Логічна задача.  Цікавинки від сороки. Інсценізування.

-Подивіться, дітки, хто до нас завітав! Та це ж сорока-скрекотуха. Давайте послухаємо її.

Сорока: По дорозі до вас я бачила біля озера 4 гусей, 3 бабок, 1метелика і 2 качок. Ніяк не можу порахувати, скільки всього птахів я побачила. Допоможіть мені. (4+2=6)

-Діти, а чи знаєте ви, яку користь приносимо природі й людям ми, пташки?

Подивіться про це відеофільм.

- Дарую вам літеру   (И).

VІ.  Підсумок уроку.

1. Рефлексія. Оцінювання.

-Що найбільше сподобалося на уроці?

-Що запам’яталося?

-Що приготувати вам на наступний урок?

-Хто з вас  вважає, що працював на уроці дуже гарно? 

2.Робота з буквами.

-Що за сюрприз чекав на вас?

(Діти складають із букв слово розумники).

-Ви  і справді розумники: впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно. Пташечки бажають пригостити вас печивом – жайворонками.

 З давніх-давен люди вірили, що жайворонки несуть на своїх крилах золоті ключі, якими зиму замикають і відмикають літо. Тому жінки на Стрітення пекли булочки у формі пташечок, а дітки їх підкидували і співали співаночки, закликаючи весну. Тож чекаємо на швидкий прихід весни.

 

                     Збіг урок наш, як коротка мить.

                     Дуже швидко час біжить.

                     Та попереду у нас багато кроків,

                     Багато веселих, цікавих уроків…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
17 травня 2018
Переглядів
1141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку