Урок "Послідовність виготовлення виробу з аплікацією. Використання праски." 5 клас

Про матеріал
Завжди цінувалися й цінуються речі зроблені власноруч. Приємно як одержати такий подарунок так і зробити приємне рідним. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками, а саме – аплікацію. Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання.
Перегляд файлу

Урок 7-8

Тема.

Послідовність виготовлення виробу з аплікацією. Використання праски.

Практична  робота.

Прийоми роботи праскою.

Підготовка матеріалів для виготовлення аплікації.

 

Мета  уроку.

Навчальна: забезпечити  а)   засвоєння  учнями знань про послідовність виготовлення аплікації, ознайомити із видами волого-теплової обробки та  обладнанням;                                   

б)  формування   вмінь копіювання малюнка на основу, добирання матеріалів;

в) дотримання  санітарно-гігієнічних  вимог,  правил  безпечної  праці й  організації  робочого  місця під час виконання завдань практичної роботи.

Розвивальна: розвивати просторову уяву, художнє мислення.

Виховна: виховувати акуратність, бережливе ставлення до матеріалів та обладнання.

Обладнання, матеріали та наочність: зразки аплікацій, ескіз, ручні інструменти, праска, гладильна дошка.

Міжпредметні  зв’язки: образотворче мистецтво, електротехніка, креслення.

Тип   уроку: комбінований.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Перевірка  наявності  учнів;  підготовленості  їх до уроку,

наявності  робочого  одягу.

II.  Виявлення  знань та вмінь учнів.

Які види аплікацій ви знаєте?

Які матеріали та інструменти необхідні для виготовлення  аплікації?

 

III.  Актуалізація   опорних   знань  учнів 

Про який вид декоративно-ужиткового мистецтва ми говорили  на попередніх уроках?

Що називаємо аплікацією?

Ескіз – це …

Як називаються матеріали, які використовуються для виготовлення виробу?

Від чого залежить вибір конструкційних матеріалів?

IV. Мотивація  навчальної   діяльності  учнів .

Завжди цінувалися й цінуються речі зроблені власноруч. Приємно як одержати такий подарунок так і зробити приємне рідним. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками, а саме – аплікацію. Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання.

 

V. Повідомлення   теми  уроку.

Вчитель проговорює тему уроку:  Послідовність виготовлення виробу з аплікацією. Використання праски.

VI.Визначення  завдань  для  учнів  на  урок.
Учні  повинні засвоїти знання про послідовність виготовлення аплікації; виконувати волого-теплову обробку тканини виставляючи режими нагрівання праски.

 

VII.  Вивчення  нового  матеріалу.

  1.  Послідовність виготовлення виробу з аплікацією.

 Створення будь-якого виробу, від найпростішого до най­більш складного,         відбувається у певній послідовності:

1.  Підготувати ескіз аплікації.  Це завдання ми виконали на минулому уроці.

2.  Виготовлення шаблонів.  Вони за формою і розмірами відповідають деталям ескізу й використовуються для розкроювання деталей виробу. Виготовляються з картону,  призначені для багаторазового використання.

3.  Виготовлення деталей аплікації.  На підготовлені шматочки матеріалів покласти шаблони, притримуючи, обвести по контуру і охайно вирізати.

4.  Розміщення та закріплення деталей на фоні.  Вирізані деталі розкласти на тлі (основна тканина на яку кріпиться аплікація) відповідно до ескізу.

               5.  Прикріпити деталі різними швами.  Необхідно продумати які шви використати  

               для пришивання різних деталей аплікації.

6.  Кінцева обробка виробу.   Виріб необхідно почистити від залишок ниток, попрасувати з виворітного боку. За бажанням оформити(у рамку, торочками, петельним швом).

 

  1. Електрична праска.

 

Праска — елемент побутової техніки для вирівнювання складок і заминів на одязі.

Процес вирівнювання складок називають прасуванням.

Електричні праски бувають з регулятором температури нагрівання – терморегулятором, а також регулятором температури нагрівання і зволожувачем тканини. Праски мають сигнальну лампочку, яка засвічується під час вмикання праски в електромережу. На терморегуляторі праски є позначення більшого або меншого нагрівання підошви праски. Температуру нагрівання вибирають залежно від походження волокон, із яких виготовлена тканина.

Режими нагрівання праски

 

Умовне позначення

Температура нижньої плити праски

Тканина

 

Не більше 2000 С

 

Не більше 1500 С

 

Не більше 1100 С

 

Виріб не повинен піддаватися

прасуванню

 

Шерстяна і льняна

 

Бавовняна, шовкова натуральна і штучна

 

Синтетична

 

Окремі види синтетичних і тканина, дубльована іншими матеріалами

 

 Праскою прасують тканину, деталі швейних виробів, готові вироби, розправляють згини й зім’яті місця, припрасовують шви. Роботу, яку виконують за допомогою праски, називають волого-тепловою обробкою. Від неї залежать зовнішній вигляд і якість готового виробу. 

 Щоб полегшити виконання  волого-теп­лових робіт у процесі виготовлення виробу використовують  інструкційну картку, в якій відображають послідовність виконання робіт. Усі операції записані словесно і поряд зображені графічно.

 

Під час виконання завдань волого-теплової обробки виробів необхідно дотримуватися правил безпечної праці.

 

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ РОБОТИ ПРАСКОЮ

D:\Труди\Уроки\33.jpg

  • Перед початком роботи підготувати робоче місце.
  • Під час прасування стояти необхідно на гумовому килимку.
  • Ставити праску на спеціальну підставку.
  • Вилку електрошнура включати і вимикати лише сухими руками.
  • Стежити, щоб шнур не торкався гарячої праски.
  • Стежити, щоб позначення на терморегуляторі відповідало виду тканини.
  • Не залишати ввімкнуту праску без догляду.
  • Закінчивши роботу, поставити праску на підставку і вимкнути.

 

VIII. Осмислення  учнями  вивченого  матеріалу. 

Бліц-опитування

З чого виготовляють шаблони аплікації?

Як виготовити деталі аплікації?

Які бувають електричні праски?

Для чого на терморегуляторі праски зроблено позначення?

Чому треба знати і виконувати правила безпечної роботи з електричною праскою?

 

IX.  Формування   умінь   та  навичок  учнів. 

Практична   робота.

Прийоми роботи праскою.  Підготовка матеріалів для виготовлення аплікації.

Інструменти й матеріали:

Ескіз, шаблони, волокнисті матеріали для виготовлення аплікації, олівець, копіювальний папір, ножиці, праска.

Вступний   інструктаж  

Учитель звертає увагу учнів на організацію робочого місця. Правильне  розташування інструментів та матеріалів забезпечує зручність та безпечність виконання завдань, скорочує витрати часу.

Перед виконанням завдань практичної роботи необхідно повторити правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги  під час роботи з праскою та ножицями.

 ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ РОБОТИ З НОЖИЦЯМИ.

  • Ножиці під час роботи класти на столі праворуч, із зімкненими лезами.

  Не класти ножиці на підготовлені до роботи матеріали.

  • Під час вирізування притримувати матеріали пальцями лівої руки, розміщуючи

   їх на безпечній відстані від лез ножиць.

  • Передавати ножиці із зімкнутими лезами кільцями вперед.

 

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ РОБОТИ ПРАСКОЮ

  • Перед початком роботи підготувати робоче місце.
  • Під час прасування стояти необхідно на гумовому килимку.
  • Ставити праску на спеціальну підставку.
  • Вилку електрошнура включати і вимикати лише сухими руками.
  • Стежити, щоб шнур не торкався гарячої праски.
  • Стежити, щоб позначення на терморегуляторі відповідало виду тканини.
  • Не залишати ввімкнуту праску без догляду.
  • Закінчивши роботу, поставити праску на підставку і вимкнути.

 

Послідовність виконання роботи

1. Виконати  волого-теплову обробку волокнистих матеріалів , та підготовлених зразків швів.

2. Підготувати матеріали для виготовлення аплікації (за кольоровою гамою та  

    розміром).

3. Виконати волого-теплову обробку матеріалів для виготовлення аплікації.

2. Скопіювати малюнок на основу для розміщення деталей аплікації:

    на основу аплікації покласти копіювальний папір потім ескіз і олівцем обвести  

    контури малюнка.

Поточний   інструктаж  

Під час практичної роботи учитель здійснює контроль за діями учнів з  метою  виявлення  недоліків  у знаннях  та  вміннях та надання допомоги.

Підбиття  підсумків   практичної  роботи

Учитель демонструє кращі  роботи, аналізує  недоліки у роботах та вказує шляхи  їх  усунення, оцінює результати практичної роботи.

 

X.Рефлексія.

  • Що  нового  дізнались  на  уроці.
  • Чого навчились. Яку роботу виконали.
  • Яких правил потрібно дотримуватися під час перенесення малюнка на основу?

XI.  Мотивація оцінок за  урок,  виставлення   їх  у  журнал,  щоденники.

XII. Завдання додому.  

 Підготувати необхідні матеріали та інструменти для виготовлення аплікації.

XIII.  Прибирання  робочого  місця

 

Цікавинка    

                          Праски кінця XIX - початку XX століття

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/B%C3%BCgeleisen_alt.jpg/220px-B%C3%BCgeleisen_alt.jpg             

Праска була винайдена дуже давно. Для розгладження одягу використовувалися злегка оброблені нагріті кругляки. В XVIII-XIX століттях праски являли собою металеві пристрої близької до сучасної форми. Праски нагрівалися на газі або печі.             -В давній Україні і навіть до середини ХХ ст. прасування здійснювалося оригінальним способом. Білизна намотувалася на качалку, після чого кілька раз ретельно прокочувалося «рублем» — довгою дерев'яною плашкою з ребрами на нижній поверхні й рукояттю на кінці. Рубель з характерним стукотом перекочував качалку, його ребра при цьому розминали волокна тканини. Це пристосування називалося також «ребрак» або «пральник».   Найпоширенішими були нагрівальні праски — вони ставилися в піч або на вогонь і розігрівалися. Значно дорожчими були спиртові праски — в XIX столітті за них давали невелику отару овець.  Ще одна старовинна конструкція прасок - з порожниною всередині праски, куди завантажувалося вугілля (інколи - деревне вугілля). Таку праску розігрівали вимахуючи нею вправо-вліво. При цьому повітря через отвори у прасці продувало вугілля і останнє розжарювалося. Полегшена праска з електронагрівом з'явилася в 1903р. завдяки винахідникові Ерлу Річардсону.

 

doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
2792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку