.Урок 11-12
Тема:Технологія прикріплення деталей аплікації на основу.
Шов «уперед голкою» і його використання. Графічне зображення шва та послідовність цого виконання. Приметування деталей аплікації на основу.
Практична робота: Виконання шва «уперед голкою».
Практична робота: Приметування деталей аплікації.
Навчальна мета:
а)забезпечити: прийоми виконання ручних швів, сформувати поняття про аплікацію, різновиди ручних швів і їх використання;
б)формування умінь: закріплювати робочу нитку, організовувати робоче місце, ознайомити зграфічним зображенням, виконувати і розпізнавати ручні шви;
в)дотримуватись учнями санітарно-гігіенічних вимог, організації робочого місця, правил безпечної праці в навчальних майстернях під час виконання ручних робіт практичної роботи.
Розвивальна: сприяти розвитку уваги, мислення, пам*яті, культури праці, старанність під час виконання робіт, економне ставлення до використання матеріалів.
Виховна: виховувати старанність і акуратність під час виконання аплікації та ручних швів, виховувати естетичний смак, інтерес до професії вишивальниці.
Обладнання матеріали та наочність: зразки виробів,оформлених аплікацією, ілюстрації, таблиці «Правила безпечної праці в навчальній майстерні», Санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних робіт(з голкою, ножицями, булавками), зразки матеріалів(ниток, тканини, нетканої тканини) інструментів.
Інструменти і матеріали: ножиці, голки, наперсток, тканина , нитки, п*яльця.
Об*єкт праці:аплікація, прикріплення аплікації швом «уперед голкою».
Міжпредметні зв*язки: образотворче мистецтво, математика, історія.
Основні поняття: аплікація, шов «уперед голкою».
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І Організаційний момент.
Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу.
ІІ Виявлення знань та вмінь учнів.
- Що таке аплікація?
- Послідовність виготовлення деталей аплікації за шаблоном (приколювання, обведення, вирізання).
-Економія під час вирізання деталей –на що вана впливає?
- Правила поведінки в навчальній майстерні ?
ІІІ Актуалізація опорних знань учнів.
ІVМотивація навчальної діяльності учнів.
Навчившись нових технологій оздоблення виробів та предметів інтер*єру (вишивкою, аплікацією) ви будете намагатись зі смаком оягатись ,оригінально оформлювати свій дім.(продемонструвати ілюстрації).
V Повідомлення теми уроку.
VI Визначення завдань для учнів на урок:
Учні повинні Оволодіти прийомами закріплення початку робочої нитки, виконати послідовність шва «уперед голка». Приметати аплікацію на основу. Під час роботи виконувати правила безпечної роботи.
VІІ Вивчення нового матеріалу:
Аплікація-вид декоративно ужиткового мистецтва, це заняття вимагає старанності, акуратності, уваги, вміння використовувати різні конструкційні матеріали та способи з*єднання, формує смак, розвиває фантазію під час створення узорів аплікації та вишивки.
Залежно від матеріалу, з якого виготовлено виріб, конструкції виробу, умов його використання застосовують різні види з’єднань. Найбільш поширеними видами є склеювання, зшивання, зв’язування, з’єднання за допомогою цвяхів, шурупів, заклепок, зварювання та інші. Склеюють деталі із паперу, картону, деревини, шкіри, тканини, гуми за допомогою різних спеціальних клеїв. Цвяхами скріплюють дерев’яні деталі. Для з’єднання тканин та волокнистих матеріалів найчастіше використовують зшивання нитками. Ниткові шви виконують однією або декількома строчками. Строчки складаються із ряду стібків. Ручні стібки виконують за допомогою ручних голок, а машинні – на швейних машинах. Нитковий спосіб з’єднання не перешкоджає виробу згинатися, розтягуватися певною мірою. Стібки ниткових швів можуть мати різну довжину і форму. Назва більшості швів походить від способу виконання стібків, або від їхнього зовнішнього вигляду. Шов«уперед голкою»належить до найпростішого з вишивальних швів.
Шов «уперед голкою» Графічне зображення
Існують певні вимоги до шва:
__стібки мають бути однакової довжини;
__з обох боків тканини шов має виглядати однаково(пунктир).
Учитель зображує шов на дошці, а учні записують в зошит.
Правила безпечної праці при роботі з ножицями.
Правила безпечної праці при роботі з голками
VIII Осмислення учнями вивченого матеріалу:
Робота з картками
Картка №1
Картка№2
IX Формування умінь та навичок учнів.
Практична робота: Виконання шва «уперед голкою»
Перед початком виконання шва підготовляють робочу нитку. Вона має бути певної довжини і товщини. Потім нитку складають удвоє та засиляють у голку. Початок робочої нитки необхідно закріпити. Зробити це можна кількома простими способами:
-------за допомогою петлі;
-------дрібними стібками швом «уперед голка»;
Акцентується увага учнів на тому, що за будь-якого способу закріплення нитки на виворітному боці тканини не повинно бути вузликів.
Інструкційна карта
Інструменти та матеріали: тканина, нитки, голка, ножиці, наперсток.
№ з/п |
|
Послідовність операцій |
Графічне зображення |
1 |
|
Скласти нитку вдвоє. Складені кінці нитки засилити у голку |
|
2 |
|
Підхопити голкою 2—3 нитки тка нини |
|
3 |
|
Просмикнути голку в петлю, що утворилася |
|
4 |
|
Затягнути нитку |
|
Виконання шва «уперед голкою |
||
1 |
Закріпити нитку за допомогою петлі з правого краю тканини |
|
2 |
Визначити довжину стібка та вивести голку на ви ворітний бік тканини |
|
3 |
Відміряти обрану до вжину стібка та вивести голку на лицьовий бік тканини |
|
4 |
Виконати зразок шва зав довжки 10 см |
|
5 |
Закріпити нитку на ви ворітному боці роботи, пропустивши її під 2—3 стібки шва |
|
В процесі роботи учитель нагадує правила безпечної праці, контролює учнів з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів, поточний інструктаж, звертати увагу самоконтроль та взаємоконтроль учнів. По закінченню роботи –демонстрація кращих робіт, аналіз недоліків, оцінювання резултатів практичної роботи.
Практична робота:
Приметування деталей аплікації до основи.
Інструменти та матеріали: тканина, нитки, голка, ножиці, наперсток, булавки, шаблон аплікації.
Послідовність виконання роботи:
1. Накласти деталь аплікації на основу відповідно до малюнка.
2. Приколоти деталь шпильками в напрямку від себе.
3. Швом «уперед голкою» приметати деталь аплікації до основи.
4. Приметати інші деталі аплікації по одній, починаючи з більшої
5. Перевірити якість виконання роботи. Стежити за тим, щоб де-
талі аплікації розташовувалися відповідно до перенесеного малюн-
ка.
6. Роботу виконувати з дотриманням правил безпечної праці
X Рефлексія.
1. Чого нового навчились на уроці?
2. Що дізнались, яку роботу виконали?
3. Які завдання були визначені учням на урок?
4. Порівняйте реальні результати із завданням, які були визначені на урок
5. Чому отримали саме такий результат, що порібно зробити для покращення якості роботи?
6. Де можна використати набуті знання?
XI Мотивація оцінок за урок, виставлення їх у журнал, щоденники.
Учитель коментує й оцінює результати виконання практичної роботи, аналізує причини помилок.
XII Завдання додому:
XIII Прибирання робочого місця.