Урок "Повітря. Кисень. Оксиген"

Про матеріал
Урок у 7 класі "Повітря, його склад. Кисень. Фізичні властивості кисню. Оксиген. Поширення Оксигену в природі" за технологією "перевернутий клас"
Перегляд файлу

Урок 30

Тема.     Повітря, його склад. Кисень.  Фізичні властивості кисню.

               Оксиген. Поширеність Оксигену в природі.

Мета:

 навчальна: вивчити склад повітря, його властивості,  сформувати уявлення про повітря як суміш газів; розпізнавати Оксиген як хімічний елемент та кисень як просту речовину, проаналізувати його фізичні властивості,  узагальнювати та робити висновки;

розвивальна: розвивати пам’ять, логічне, образне мислення, уміння нестандартного мислення;

виховна: виховувати творчий підхід до навчання, дбайливе ставлення до навколишнього світу, пізнавальний інтерес до предмета.

Очікувальні результати:

Учні:

- оцінюють роль повітря;

- знають склад якісний та кількісний повітря, фізичні властивості;

- оперують поняттями хімічні елементи та прості речовини;

- розпізнають Оксиген як хімічний елемент та кисень як просту речовину;

- називають склад молекул кисню;

- описують фізичні властивості кисню;

- описують поширеність Оксигену в природі; 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми проведення: групова робота, індивідуальна робота, робота в парах.

Методи проведення: проблемно – пошуковий, дослідницький, інформаційно – рецептивний.

Прийоми;  презентація, демонстрація, інтерактивні вправи, розв’язування задач,

                                      «Мозковий штурм», «Незакінчене речення», взаємоперевірка.

Обладнання уроку: мультимедійна дошка, періодична система хімічних елементів, учнівські

                                    проекти

 

Хід уроку

І. Організація класу

   1. Визначення емоційного стану учнів      Слайд 1

   2. Афірмації   Слайд 2

ІІ. Відтворення та корекція опорних знань

     Вправа «Колесо фортуни» на сайті Wordwall - індивідуальна робота       Слайд 3

  1. Хімія – наука, що вивчає (речовини та їх перетворення)
  2. Речовина – це …  (вид матерії, що  складається зі структурних частинок і має масу та властивості)
  3. Чиста речовина – це … (речовина, що має постійні властивості)
  4. Суміш – це…(система, що складається із декількох речовин)
  5. Суміші поділяються на … (однорідні й неоднорідні)
  6. Речовини поділяються на … (прості та складні);
  7. Прості речовини - … (складаються з атомів одного хімічного елемента)
  8. Складні речовини -  ... (складаються з атомів декількох хімічних елементів)
  9. Прості речовини поділяють на …(метали і неметали);
  10. Властивості речовини - це … (ознаки, за якими вони відрізняються одна від одної або подібні між собою)

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності –

       Склянка. Що можемо сказати про вміст склянки? (склянка не порожня, а наповнена повітрям) Ми живемо з вами на дні океану, якого немає на карті. Цей океан називається (атмосферою). А приземний шар атмосфери і є (повітря).

  • Повідомлення теми уроку        Слайд 4
  • Ознайомлення з цілями уроку     Слайд 5 
  • взнати склад повітря
  • розглянути властивості повітря
  • вивчити властивості кисню
  • ознайомитись із поширенням Оксигену в природі
  • Визначення цілей уроку - колективна робота       
  1. Я хочу …         Слайд 6
  2. Я буду …         Слайд 7
  • Ознайомлення з планом роботи на уроці         Слайд 8

ІV. Вивчення нового матеріалугрупова робота

      Учні презентують проекти:

     І група   – «Повітря»

    Запитання учням класу:

    1) Повітря – це однорідна чи неоднорідна суміш?

    2) Назвіть основні компоненти повітря.

    3) Які властивості має повітря?

   

     ІІ група  – «Кисень»

    Запитання учням класу:

  1. Молекула кисню складається з …
  2. Які фізичні властивості має кисень?
  3. Чому вміст кисню в повітрі не змінюється?

 

     ІІІ група - «Оксиген»

    Запитання учням класу:

  1. Який учений дав назву елемента «Оксиген»?
  2. Яка валентність Оксигену в сполуках?
  3. У якій із природних сфер вміст Оксигену найбільший і чому?

V. Фізкультхвилинка

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

     1. Інтерактивні вправи на сайті Learningapps – індивідуальна робота         Слайди  9, 10, 11

     2. Самостійна робота із взаємоперевіркою – робота в парах    (Сигнали і критерії)

          Варіант 1

      1. Хімічний символ елемента Оксигену:

         а) H;    б) O;    в) K.

      2. Відносна молекулярна маса кисню:

         а) 16;    б) 32;    в) 48.

      3. У процесі дихання кисень:

         а) поглинається;    б) виділяється;    в) не використовується. 

     4. Позначте фізичні властивості кисню:

         а) газ синього кольору, зі специфічним запахом;

        б) газ без запаху, без смаку, погано розчинний у воді;

        в) газ без запаху, без смаку, добре розчинний у воді.

 

     5. Валентність Оксигену у сполуках:

         а) тільки ІІ;     б)  ІІ або ІІІ;         в) ІІ або ІV.

     6. Про кисень як просту речовину йдеться у фразі:

         а) … є складовою частиною повітря;

         б) риби дихають розчиненим у воді …;

         в) … входить до складу води;

         г) твердий … - кристали блакитного кольору;

         д) … входить до складу багатьох мінералів

 

           Варіант 2

      1. Формула простої речовини кисню:

          а) О3;    б) O;    в) O2.

      2. Відносна атомна маса Оксигену:

          а) 16;    б) 32;    в) 48.

      3. У процесі фотосинтезу кисень:

          а) поглинається;      б) виділяється;      в) не використовується.

      4. Вміст кисню в повітрі складає:

          а) 49%;     б) 21%;     в) 89%.

      5. Молекулярна маса кисню:   

          а) 16;      б) 32;        в) 48.

      6. Про Оксиген як хімічний елемент йдеться у фразі:

          а) … є складовою частиною повітря;

          б) риби дихають розчиненим у воді …;

          в) … входить до складу води;

          г) твердий … - кристали блакитного кольору;

         д) … входить до складу багатьох мінералів.

      3. Розв’язування задачі – групова робота

          Обчислити масову частку Оксигену у сполуці:

           І група   -  сода Na2CO3 є одним з головних продуктів хімічної промисловості. У великих кількостях соду використовують для виробництва скла, мила, паперу, текстилю та у інших галузях промисловості. (45,3%)

           ІІ група  -  гіпс CaSO4 має широке застосування. Розмолотий гіпс застосовують як добриво (гіпсування). При температурі 120—200°С перетворюється в алебастр, що використовують для штукатурних робіт, для виготовлення форм у керамічному виробництві та різних виливків. Гіпс також використовують в медицині для фіксації кінцівок при переломах. (47,1%)

           ІІІ група – карбамід СО(NН2)2 використовується в сільському господарстві як добриво і як добавка до корму тварин. Також використовується при отриманні полімерів, пластмас,  клеїв, штучних волокон, барвників. служить матеріалом для отримання лікарських препаратів. (26,7%)

          Відповіді    Слайд 12

VІІ. Підсумки урокуіндивідуальна робота

           Чи досягли ви своїх цілей ?

  1. Самооцінювання - вправа на сайті Mentimeter               Слайд 13
  2. Фідбек - вправа «Незакінчене речення»                         Слайд 14

   на уроці я дізнався...,

   я зрозумів ...,

   я навчився...,

   найбільш цікавим було ...,

   найбільший мій успіх – це...,

   найбільші труднощі я відчув...,

   я не вмів, а тепер умію...,

   я змінив своє ставлення до...,

   на наступному уроці я хочу...

VІІІ. Домашнє завдання: §15 опрацювати,   вправу 11 ст. 114 виконати       Слайд 15

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
1010
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку