Відкритий урок Я досліджую світ
Тип уроку Інтергований
Тема Повітряний транспорт
Ранкове коло (звучить музика)
1 Привітання
Добрий ранок!
Добрий день!
Від серця до серця
Лунають вітання
Прийми найщиріші мої побажання
Щоб ти був старанний.
Щоб ти був завзятий,
Веселий, щасливий,
Здоровий , багатий!
2. Утворюють пари
Бажаю ( стискаються великими пальцями)
Успіху ( вказівними)
Великого (середніми)
У всьому (безіменними)
І всюди (мізинцями)
Вітаю (дотик всією долонею)
2. Знайомство
Діти по черзі називають своє ім'я та вид транспорту на якому вони б хотіли подорожувати.
4. Хвилинка – цікавинка
Слово «Транспорт» увійшло в нашу мову 300 року. Тоді «транспортом» називали кораблі для перевезення вантажу. Слово було запозичене з німецької мови, де означало «переносити».
З часом значення слова змінилося. Зараз транспортом ми називаємо не лише вантажні кораблі, але й іншу техніку для перевезення вантажів та пасажирів.
- які види транспорту ви знаєте? ( Залізничний, (водяний)морський, річковий, повітряний, автомобільний( вантажні, пасажирські та спеціальні)
3.Учні визначають свій настрій.( до початку уроку)
5. Обмін інформацією. Щоденні новини (дата, назва тижня, місяця, погода)
Поділ на групи за кольорами (5 груп)
Роздати дітям групу картинок з малюнками різного виду транспорту і запропонувати виділити зайве пояснити чому?
1 група автобус, вертоліт, автомобіль
2 група швидка допомога, пожежна машина, автобус
3 група катер, баржа, велосипед
4 група потяг, метро, мотоцикл
Тема уроку Повітряний транспорт.
Мета систематизувати знання учнів про повітряний транспорт, вчити орієнтуватися у їх видах та призначеннях;
Результати навчання називають види транспорт призначенням та місцем розташування. Розповідають про повітряний транспорт, його особливості
Хід уроку
1.Розповідь про розвиток транспортних засобів.
Слово вчителя: Дуже багато років свійські тварини й вітер вірно служили людині. Але потреби людей весь час росли і вже ніякі коні не могли підняти ті вантажі, які потрібно було перенести людям на далекі відстані. І отут людина зрозуміла, що потрібно самому винаходити транспортні засоби. Так з̓ явилися й інші види транспорту, першим з яких був…повітряну кулю. Повітряна куля могла підняти людину або корисний вантаж і перенести на велику відстань. На жаль, керувати повітряною кулею було майже не можливо – він летів туди, куди куди його ніс вітер. Тоді людям довелося винаходити далі. Сьогодні ж основним повітряним видом транспорту є літаки і вертольоти, а повітряні кулі використовують для розваги та відпочинку, для спортивних польотів.
-Сьогодні ми продовжимо досліджувати світ транспорту, дізнаємося більше про транспорт, який літає у повітрі – повітряний транспорт .
2 Перегляд мультфільму «Свинка Пеппа – На повітряній кулі»
Запитання для обговорення:
Щоб повітряна куля піднялася у небо, її наповнюють гарячим повітрям. оскільки гаряче повітря легше за холодне, куля злітає. Якщо набрана завелика висота, пілот смикає за спеціальний шнур, що відкриває отвір у повітряній кулі (а саме у оболонці) — таким чином, частина гарячого повітря виходить назовні, і повітряна куля опускається.
3 Робота за підручником
Розгляд малюнків та прочитати текст на с.36
Запитання для обговорення:
- Який повітряний транспорт зображено на малюнку?
- Чим відрізняється дирижабль від повітряної кулі? (дирижабль має двигун)
- Яким повітряним транспортом користуються найчастіше, щоб перевозити людей та вантажі?
- Де можна сісти на літак? (аеропорт)
- Хто керує літаком?(льотчик, пілоти)
- Хто обслуговує пасажирів літака?(стюардеси, працівники аеропорту)
Руханка
Допоможи пілоту дістатися до вертольота. Наприкінці шляху дізнаєшся, скількох людей він зможе взяти на борт.
5. Транспорт в казках.
У: Цими видами транспорту користуємося ми, а в казках герої теж користуються транспортом. Давайте згадаємо хто яким транспортом користувався?
(Діти згадують казкових героїв і як вони пересуваються. Після відповідей дітей, або під час, на дошці висвічуються картинки казкових героїв: Карлсон, Баба-Яга, Хатинка на курячих ніжках, Алладін, Маленький мук.)
У: Як пересуваються герої зображені на дошці?
Д: Карлсон - у нього пропелер, Баба-Яга - на ступі, Алладін - на килимі літаку, Маленький мук - в чоботях скороходах, Хатинка - на курячих ніжках.
У: Молодці! А навіщо казковим героям транспорт?
Д: Що б пересуватися по казці.
У: А тепер давайте ще раз згадаємо, а для чого ж транспорт потрібен нам з вами?
Д: Пересуватися на великі відстані, самим і перевозити вантажі, їздити швидше з одного місця в інше.
У: А це добре чи погано?
У: А як ще можна замінити це слово?
У: Правильно, транспорт нам корисний. А чи завжди він нам корисний?
У: Що само не корисного є у транспорту?
Д: Він забруднює навколишнє середовище.
(На дошці з'являється картинка)
У: Подивіться на картинку. У чому полягає шкода транспорту для навколишнього середовища?
Д: Вихлопні гази - забруднюють повітря; Бензин - воду, землю; Шум - лякає звірів.
У: А чи є транспорт який не забруднює навколишнє середовище? Який?
Д: Так, це велосипед, літак, екомобіль ,електромобілі ,і д.р.
У: Вчені все ще розробляють більш екологічні види транспорту, може хтось з вас в майбутнім цим і займеться.
6.Практична робота «Створюємо літак»
Слово вчителя: Людину яка створює літаки називають авіаконструктором. Зараз я пропоную кожному з вас спробувати себе у цій ролі, створити аплікацію власного літака.
7. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Скажіть, куди б ви хотіли полетіти на своєму літаку.
(відповідь дітей по черзі)