Урок "Повні й неповні речення"

Про матеріал
Конспект уроку української мови у 8 класі на тему: "Повні й неповні речення".
Перегляд файлу

Тема. Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях.

Мета: поглибити знання про повні й неповні речення, сформувати вміння виділяти неповні речення з-поміж повних, розвивати увагу, мислення, уміння користуватися цими видами синтаксичних одиниць у мовленні, удосконалювати навички вживання тире в неповних реченнях; виховувати культуру мовлення за допомогою дидактичного матеріалу.

Очікувані результати: учень/учениця знає види односкладних речень, пояснює будову односкладних речень кожного з типів; пояснює розділові знаки в неповних реченнях; розрізняє речення односкладні й неповні; конструює односкладні речення вивчених видів, а також неповні речення; ставить правильно тире в неповних реченнях й обґрунтовує його використання; знаходить і виправляє  пунктуаційні помилки на вивчені правила; правильно будує тексти різних типів і стилів, використовуючи виражальні можливості односкладних і неповних речень; доречно вживає неповні речення в діалозі, а також у складних реченнях для уникнення невиправданих повторів; правильно інтонує неповні речення; оцінює виражальні можливості й роль односкладних  і неповних речень у текстах художнього, розмовного, публіцистичного стилів.

Обладнання: мультимедійний комплект.

Вид діяльності

(слайд)

Перебіг уроку

Примітки

Тема уроку

Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях.

 

Актуалізація опорних знань

Гра «Школа розвідників» (учитель дає визначення, учні ставлять цифру коду).

КОД                   ПОСЛІДОВНІСТЬ ВИЗНАЧЕНЬ        ШИФР

1. Оз.-ос.                        Оз.-ос. (конкретної особи)                1

2. Неоз.-ос.                    Безос. (без особи)                               4

3. Уз.-ос.                         Назив. (стверджує наявність…)        5

4. Безос.                          Уз.-ос.  (будь-ким)                               3

5. Називне.                     Неоз.-ос. (невизначеною)                 2

 

Спостереження за мовним матеріалом

Які слова можна вставити на місці знаків питання? Чи легко їх відтворити?

В руки [ ?] зброю! В душу [ ?] гнів! В серце [ ?] сміливість батьків! (О. Олесь)

 

Завдання уроку

Це потрібно…

знати:

які речення називаються повними й неповними;

коли ставиться тире в неповних реченнях;

яку роль виконують неповні речення в мовленні;

вміти:

розрізняти односкладні речення та двоскладні неповні;

ставити правильно розділові знаки в неповних реченнях;

використовувати неповні речення в усному та писемному мовленні.

 

Робота з підручником

§26, с. 167-168.

 

 

 

Вправа 289.

Розрізнення неповних речень та односкладних + синтаксичний розбір.

 

 

«Ти – редактор».

Записати речення, уникаючи невдалого повтору слів. Пояснити вживання тире.

  • 1. Ми з любов’ю називаємо калину червоною, а південні слов’яни називають калину добровітою.
  •  Ми з любов’ю називаємо калину червоною, а південні слов’яни – добровітою.
  • 2. На одній гілці яблуко білосніжне, а на сусідній гілці яблуко золотаве або й зовсім червоне.
  •  На одній гілці яблуко білосніжне, а на сусідній – золотаве або й зовсім червоне.
  • 3. З дикої груші виготовляли кілька фарб: з кори виготовляли фарбу темно-коричневу, з листя виготовляли фарбу жовту, з кисличок виготовляли фарбу жовтаву.
  •  З дикої груші виготовляли кілька фарб: з кори – темно-коричневу, з листя – жовту, з кисличок – жовтаву.

 

Рефлексія

ЗНАЮ              УМІЮ          ТРЕБА ПОПРАЦЮВАТИ

 

Домашнє завдання

Підручник, §26, с. 167-168,

вправа 290 – переписати речення, розставити пропущені розділові знаки, підкреслити головні члени речення.

 

 

docx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку