Конспект уроку з української мови для 7 класу Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник»

Про матеріал
Конспект уроку, мета якого - повторити основні відомості про прислівник; формувати вміння визначати в реченні прислівники, правильно вживати в усному й писемному мовленні; ; виховувати почуття любові до рідного слова.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови для 7 класу

Урок:Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник»

Мета: повторити найважливіші відомості про прислівник як частину мови, його морфологічні ознаки,синтаксичну роль ;  удосконалювати вміння й навички правильно вживати в усному й писемному мовленні;записувати відповідно до норм правопису ;розвивати творчі вміння використовувати  прислівники у власних висловлюваннях;за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до рідної мови,матері,природи.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації вивченого

Обладнання:   роздатковий матеріал

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІI . Актуалізація опорних знань учнів

Бліц-бесіда

0-02-05-ee952b1d244c14ba35b57545b91d20a4ec1d2e75ca1a7d16774b8e1f5e410b4f_543484e.jpg

  • До якої частини мови віднесемо слово, яке є відгадкою даного ребуса ?
  • До яких частин мови належить прислівник?
  • Чим прислівник відрізняється від інших самостійних частин мови?      
  • А що означає незмінна частина мови?
  • На які питання відповідають прислівники?
  • А що означає прислівник   у словосполученні приїхали вчасно?
  • Наведіть приклад словосполучення,у якому прислівник означатиме ознаку предмета.
  • На які групи за значенням поділяються прислівники?
  • Назвіть групу прислівників,від якої можна утворювати ступені порівняння.
  • Які ступені порівняння утворюють прислівники?
  • Яку синтаксичну функцію виконують прислівники в реченні?
  • Які орфограми, пов’язані з прислівником, ми вивчали?

ІІI. Оголошення теми, мети, завдань уроку

ІV. Закріплення та систематизація знань

1. Четверте зайве

  • Знайти зайве слово  в рядках,пояснити  , за яким критерієм  воно відрізняється від інших.

 1.Вдень, зелено, зелений,добре.

2.Тут,вранці,згори,донизу.

3.Тихіше,важче,швидше,смачно.

4.Поодинці,праворуч,босоніж,мимохідь.

5.По-турецьки,по семеро,казна-де,тишком-нишком.

6.Старанно,злякано,сонно,незліченно.

2.Вибірковий диктант

З поданих речень виписати прислівники.Визначити ступінь порівняння.

1.Перші кроки даються важче.2.Найдужче люди цінували добро й милосердя...3.Приступила я до квітів ближче,всі лелії почали хилитись нижче.4.Є край,де найкраще співають пташки.5.Найвірніше й найсильніше любить нас тільки мати.6.У ріднім краю сонце тобі усміхнеться тепліше.

        3. Я- конструктор

  • Утворити  прислівники від наведених слів,вказати  спосіб творення.Зробити  розбір за будовою одного із прислівників( на вибір).

1.В+(день,голос,смак)

2(.Гарний,успішний,вірний)+о

3.По+(наш,український,братський)+ому

4.Обидві,голими,правий +(рука(и))

          4.Я-редактор

  • Записати   словниковий диктант,виправивши помилки в написанні окремих прислівників .
  • Аби-де,будь-коли,зроду-віку,без відома,зранку,кінець-кінцем,нажаль,по-козацьки,рано-вранці,де-коли,з-діда-прадіда,тимчасом,хтозна-куди,        по-троє,навесні,босоніж, коли-неколи,по-нашому,десь-інде,ані-трохи,       що-вечора,набагато,казна-куди,нашвидку-руч,десь-то,повік-віків,на вздогін.

5.Творче конструювання(робота в парах) 

  • Скласти й записати речення з прислівниками та однозвучними з ними іменниками,прикметниками, ужитими з    прийменниками.

1.  Нагорі- на горі.

Востаннє-в останнє.

2. Назустріч-на зустріч.

Нашвидку-на  швидку.

        6. Самостійна робота

- Визначити, яким членом речення виступають прислівники в реченнях.

1.Сонце яскраво освітлювало озера й гаї.2. Мені було  ніяково від почутих слів. 3.Кава по-турецьки всім сподобалася..

7. Клуб розумників і розумниць  

  Переписати речення,на місці крапок уставляючи прислівники.Виконати їх морфологічний розбір,скориставшись пам’яткою в підручнику.

 1.Краще …зранку,ніж нічого до вечора.2.Солома біля вогню лежатиме …

3.Дурному … й самому.4.В очі співає,а ….лає.5.Зуби з язиком ворогують,а живуть …

Для довідок:укупі,не нудно,трішки,позаочі,недовго.

V. Підбиття підсумків уроку

 

Рефлексійна анкета

Закінчити  речення:

Під час уроку я ………..

Дізналася(вся)………….

Повторив(ла)………….

Навчився(лася)……………

Труднощі відчув(ла)………….

Мене захопило…………….

Я не вмів(ла), а тепер…………..

 Оцінювання учнів

Сьогодні на уроці були активними ____________

 

VІ. Домашнє завдання 

 

Повторити правила з теми «Прислівник», скласти 6 тестових завдань із 3 варіантами відповідей(3-4 слова в рядку) так ,щоб проілюструвати  різні теми,що стосуються вивчення прислівника.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шах Таїсія Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
1140
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку