Конспект уроку з української мови для 7 класу
Урок:Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Прислівник»
Мета: повторити найважливіші відомості про прислівник як частину мови, його морфологічні ознаки,синтаксичну роль ; удосконалювати вміння й навички правильно вживати в усному й писемному мовленні;записувати відповідно до норм правопису ;розвивати творчі вміння використовувати прислівники у власних висловлюваннях;за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до рідної мови,матері,природи.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації вивченого
Обладнання: роздатковий матеріал
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІI . Актуалізація опорних знань учнів
Бліц-бесіда
ІІI. Оголошення теми, мети, завдань уроку
ІV. Закріплення та систематизація знань
1. Четверте зайве
1.Вдень, зелено, зелений,добре.
2.Тут,вранці,згори,донизу.
3.Тихіше,важче,швидше,смачно.
4.Поодинці,праворуч,босоніж,мимохідь.
5.По-турецьки,по семеро,казна-де,тишком-нишком.
6.Старанно,злякано,сонно,незліченно.
2.Вибірковий диктант
З поданих речень виписати прислівники.Визначити ступінь порівняння.
1.Перші кроки даються важче.2.Найдужче люди цінували добро й милосердя...3.Приступила я до квітів ближче,всі лелії почали хилитись нижче.4.Є край,де найкраще співають пташки.5.Найвірніше й найсильніше любить нас тільки мати.6.У ріднім краю сонце тобі усміхнеться тепліше.
3. Я- конструктор
1.В+(день,голос,смак)
2(.Гарний,успішний,вірний)+о
3.По+(наш,український,братський)+ому
4.Обидві,голими,правий +(рука(и))
4.Я-редактор
5.Творче конструювання(робота в парах)
1. Нагорі- на горі.
Востаннє-в останнє.
2. Назустріч-на зустріч.
Нашвидку-на швидку.
6. Самостійна робота
- Визначити, яким членом речення виступають прислівники в реченнях.
1.Сонце яскраво освітлювало озера й гаї.2. Мені було ніяково від почутих слів. 3.Кава по-турецьки всім сподобалася..
7. Клуб розумників і розумниць
Переписати речення,на місці крапок уставляючи прислівники.Виконати їх морфологічний розбір,скориставшись пам’яткою в підручнику.
1.Краще …зранку,ніж нічого до вечора.2.Солома біля вогню лежатиме …
3.Дурному … й самому.4.В очі співає,а ….лає.5.Зуби з язиком ворогують,а живуть …
Для довідок:укупі,не нудно,трішки,позаочі,недовго.
V. Підбиття підсумків уроку
Рефлексійна анкета
Закінчити речення:
Під час уроку я ………..
Дізналася(вся)………….
Повторив(ла)………….
Навчився(лася)……………
Труднощі відчув(ла)………….
Мене захопило…………….
Я не вмів(ла), а тепер…………..
Оцінювання учнів
Сьогодні на уроці були активними ____________
VІ. Домашнє завдання
Повторити правила з теми «Прислівник», скласти 6 тестових завдань із 3 варіантами відповідей(3-4 слова в рядку) так ,щоб проілюструвати різні теми,що стосуються вивчення прислівника.