Урок "Повсякденне життя давнього Китаю. Конфуціанство"

Про матеріал

Урок для 6 класу з історії давнього Китаю з доповненням у вигляді презентації. Яскраво і неординарно дозволить ознайомити учнів з цікавинками про життя давніх китайців- про їх звичаї,традиції,їжу,одяг,винаходи,релігію,архітектурні забаганки,політику та управління. Під час уроку застосовані різні форми та методи роботи з учнями- як інноваційні,так і інтерактивні. Для уроку потрібен додатковий роздатковий матеріал у вигляді карток та ілюстрацій ,а також мультимедійне обладнання.

Перегляд файлу

Розробка уроку з історії 6 клас

Автор : вчитель історії Студенецького НВК Шумицька О.Л.

Тема : Суспільний устрій та повсякденне життя Давнього Китаю. Конфуцій та його вчення

Мета : Описати суспільний устрій Давнього Китаю ; розкрити особливості проживання в ньому різних верств населення ; охарактеризувати сутність конфуціанства ; розвивати вміння роботи з додатковими історичними джерелами ; виховувати повагу до культурних традицій та релігій країн світу

Обладнання : мікрофон , картки з уривками історичних джерел ; картки із завданнями для перевірки домашнього завдання ; листочки для учнівських записів; ілюстрації до теми ; адміністративна карта давнього та сучасного Китаю ; намальоване дерево ; паперове коло

Тип уроку : комбінований

Хід уроку:

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. МОТИВАЦІЯ УРОКУ

D:\Мои документы\школа\мое учительское\вчитель року 2016\урок 4\tattoo-hs0330_rs.jpgСьогодні ми продовжуємо вивчати історію стародавнього Китаю.Ми звернемо увагу саме на соціальний та культурний його розвиток. Навіщо ж нам знати цю інформацію ?

МЕТОД «РИБ’ЯЧИЙ СКЕЛЕТ»

На дошці – риб’ячий скелет. Учням роздається по 1 листочку з проханням написати на ньому відповідь на питання. Учні клеять свої листочки на дошку. Вчитель підбиває підсумки написаного

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Демонструється карта на мм. дошці

На минулих уроках ви розглядали історію держави – сусідки Китаю. Що це за країна? Яким кольором позначена її територія на карті?

Для того ,щоб перевірити,Як вам запам’яталася історія Індії ,пропоную виконати завдання,які ви оберете собі самі. Тут представлені 4 завдання по роботі з фото джерелами ; 4 завдання  включають роботу з історичними термінами ; 4 містять питання для усної відповіді. На підготовку для усної відповіді діється 2 хвилини. Для письмової відповіді – 5 хвилин.

На дошці дерево з литочками – завданнями. Аналіз виконання завдань,підбиття підсумків

ІУ.ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

4.1. Суспільний устрій та повсякденне життя Стародавнього Китаю.

4.1.1. Суспільний устрій  

На дошці – таблиця. Учні підходять,відкривають листочки і розповідають,чим ,на їх думку ,може займатися ця людина.

Імператор

  • Хто такий імператор?
  • Як ставилися до імператорів піддані?

 

 

Благородні люди                    Добрі люди                                       Підлі люди

Світська і духовна знать                    купці,землевласники,військові                          селяни,раби

Чиновники ,родичі імператора                  ремісники

100 тис.чол.

Стати чиновниками можуть лише діти чиновників ,що отримали освіту.

Таблиця конспектується.

РОБОТА З МАЛЮНКАМИ

Учням роздаються по 3 ілюстрації. Треба наклеїти їх під кожним розділом таблиці.

Якій із цих груп жилося найважче?

4.1.2. Життя селян

Основою господарства є землеробство.

«Чарівна скринька» - що вирощували селяни

Пшениця, сливи ,Ячмінь, абрикоси,Рис, апельсини,часник, персики,Цибуля,чай, Бамбук,Гарбуз,Груші

Що з цих рослин не росте в Україні ? Чому ?

4.1.3. Рабство

РОБОТА З ФОТОДЖЕРЕЛАМИ

Розгляньте показаних на мультимедійній дошці людей. Яка людина найбільш схожа на давньокитайського раба? Чому ?

Ознака раба – клеймо на обличчі. Життя рабів було нелегким.

РОБОТА З ІСТОРИЧНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ НА КАРТКАХ. Читання .(рабство)

4.1.4. Поява великих міст 

Порівняйте адміністративні карти давнього та сучасного Китаю. Що змінилося?

D:\Мои документы\школа\мое учительское\вчитель року 2016\урок 1\загружено (2).jpgМЕТОД МІКРОФОН. Чому люди масово переїжджають до міст?

На мульт. дошці – китайське місто.

Центр міста – площа.

ТВОРЧА ХВИЛИНКА. На дошці - паперове коло. Це «площа» міста. Учням роздається  по 3 листочки кожному з проханням написати три споруди,що мають знаходитися в центрі міста. Вчитель «забудовує» площу.

Давньокитайські будинки.  РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ с. 108-109. 3 хвилини. Опис будинку. Обговорення.

4.1.5.  Китайська їжа

 

Порівняння : дітям роздаються таблички. Спільним обговоренням визначаємо і записуємо 8 улюблених український страв.

 

Україна

 

 

 

 

 

 

 

 

Китай

Рисова каша

Пшоняна каша

Собачатина

Свинина

Конина

Баранина

Яловичина

Курятина

4.1.6. Релігія давнього Китаю 

На дошці демонструється портрет Конфуція.

РОБОТА З БІОГРАФІЧНИМИ ДАНИМИ. На картці – біографія Конфуція. Учень зачитує.

РОБОТА З ІСТОРИЧНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ на картці. Основні правила конфуціанства.  Зачитує учень і вішає на дошку листочок.

D:\Мои документы\школа\мое учительское\вчитель року 2016\урок 1\2833315.jpgМЕТОД «СНІГОВА КУЛЯ» Чому населення Китаю підтримало ідеї Конфуція ? чи схожі ці ідеї на правила української етики?

 

У.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ 

МЕТОД «ЛАНЦЮЖОК» . Учні по черзі розповідають ,що їм запам’яталося на уроці

УІ. ДОМАШНЯ РОБОТА

Прочитати с. 108 -109 підручника.

А) Виконати пит.. 6 с. 109 підручника письмово (достатній рівень)

Б) Виконати пит.. 3 с. 109 (домашнє завдання) (високий рівень)

В) Виконати пит..1 с. 109 (перевірте засвоєне на уроці) (середній рівень)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
2 жовтня 2018
Переглядів
3069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку