18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Повторення основних питань курсу хімії 7 класу. Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполуче"

Про матеріал

МЕТА: закріпити знання з курсу хімії 7 класу, систематизувати та узагальнити найважливіші хімічні поняття, розширити та поглибити вміння складати рівняння реакцій та визначати їх тип, повторити поняття про речовини та їх класифікацію; розвити алгоритмічне мислення учнів, розумову активність, навички використовувати отримані знання на практиці; виховати науковий інтерес, розуміння важливості отриманих раніше хімічних знань

Перегляд файлу

Предмет: ХІМІЯ                                                                                                                          Клас: 8

№ уроку  1                                                                                                                  Дата

ТЕМА УРОКУ: Повторення основних питань курсу хімії 7 класу. Вступний  інструктаж з бжд. Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення.

МЕТА: закріпити знання з курсу хімії 7 класу, систематизувати та узагальнити найважливіші хімічні поняття, розширити та поглибити вміння складати рівняння реакцій та визначати їх тип, повторити поняття про речовини та їх класифікацію; розвити алгоритмічне мислення учнів, розумову активність, навички використовувати отримані знання на практиці; виховати науковий інтерес, розуміння важливості отриманих раніше хімічних знань

ТИП УРОКУ: узагальнення і систематизація знань

МЕТОДИ: розповідь з елементами бесіди, фронтальна робота, самостійна робота, робота з підручником, робота в парі, групова робота

ОБЛАДНАННЯ: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, підручник, мультимедія

 

Хід уроку

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вступний  інструктаж з БЖД.

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальна бесіда

  1.                Хмаринка тегів.

Погляньте на хмаринку і поміркуйте з чим це пов’язано? (наводять приклади) Правильно, це все     ми вивчали в 7 класі. Давайте ж спробуємо дати визначення всім цим словам. (учні по черзі називають)

   Що таке …

Хімія, речовина, атом, молекула, вода, кисень, реакція, масова частка, молекулярна маса, група, період, таблиця Менделєєва,

 

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Подивіться, хто це в нас? Смайли. Що ж вони хочуть?

1) Розшифруй слово: А-1, Б-3, В-1, Г-4, Д-2, Е-2, Є-4, Ж-3, З-1, И-4 (допоможіть)

 

1

2

3

4

А

д

к

х

а

Б

д

в

о

л

В

п

о

е

и

Г

у

с

ж

о

Д

й

м

ф

я

Е

е

о

н

г

Є

ч

с

м

ж

Ж

е

г

і

д

З

т

ж

щ

ц

И

п

р

ф

ь

Вони просять в нас допомоги…Ну що, допоможемо? І якраз самі все згадаємо.

4. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАННЯ УРОКУ

5. ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ.

1) В мене повипадали слова з тексту. Допоможіть повернути все на місто

Речовина складається з молекули, атома чи ___. Речовини бувають ___й ____. Найменша частинка речовини – це ____, яка складається з _____. Хімічний___-це вид атомів. Атом – це _____електронейтральна хімічнонеподільна частинка. Атоми одного виду відрізняються від атомів іншого виду за ____ і _____. Mr – це відносна_____маса речовини. Аr – це відносна_____маса речовини.

Слова:


найменша                    молекула

атомів                            масою

 прості                            молекулярна

атомна                           елемент                            розміром

складні                          йону


  1.                В мене проблема. Треба виграти в хрестики-нулики (2 останні робота в парі)

Cl

O

Ca

 

Ca

C

Mg

 

Al

Cl

H

 

H

O

Ag

 Na

H

P

 

S

N

Na

 

O

P

Na

 

C

Fe

S

Mg

S

K

 

Ag

O

I

 

Cu

Zn

Ca

 

Al

P

Cl

  1.                Мені залишили цих немовлят і попрохали відвести додому. А я забув кому куди. Визначте їх молекулярну масу, щоб нагадати номер будинку.

Н2О                         166     

НСl                          98

KI                            78

H2SO4                     18

Al(OH)3                          36,5

  1.                Серед цих істот завівся шпигун. Знайдемо його
  1.               I Cl H Li K Al                       2- Na K Ag Zn Mg Al Au P Fe
  1.                Хей гайс, допоможіть розставити валентності та індекси ( робота в парі)

ClO, HCl, СH, LiO, Ca(OH), HS, CuCl

  1.                №4 ст. 10 Складіть формули оксидів: магній оксид, ферум(ІІ ) оксид, фосфор(V) оксид, плюмбум(IV) оксид, купрум(I) оксид, хром(III) оксид, манган(VII) оксид.
  2.                Чи правильно я вирішив рівняння?  (в,г самостійно)

а) Zn + O2 = ZnO                                   а) 2Zn + O2 = 2ZnO

б) Al + O2 = Al2O3                                                 б) 4Al + 3O2 = 2Al2O3

в) Mg + HCl = MgCl2 + H2                   в) Mg + 2HCl = MgCl2 + H2

г) Fe2O3 + H2SO4 = Fe2(SO4 )3 + H2O   г) Fe2O3 + 3H2SO4 = Fe2(SO4 )3 + 3H2O

  1.                Допишіть та розв’яжіть рівняння. Для отриманої сполуки знайдіть масову частку оксигену  (1 група – а, 2 група -б, 3 група -в, 4 група –г, 5 група –д, *е,є- додатково для високого балу)

а) Na +O2     б) Ca +O2   в) Mg +O2       г) P+O2→ д)  H2O2 → 2H2O+ O2 е)* CO2 + H2O = H2CO3, є)* Na2O + H2O = 2NaOH


 


  1.                Допоможіть відрізнити правду від брехні (якщо твердження правдиве – 1 оплеск в лодоні, якщо хибне – тиша)

Вода має три агрегатних стани +

Вода замерзає при температурі 00С і нище +

Температура кипіння води 500С –

Людина без води проживе більше часу, ніж без кисню –

Кисню в повітрі найбільше –

Щоб добути кисень треба підігріти перекис водню +

Щоб добути кисень треба підігріти калій перманганат +

Вода це універсальний розчинник +

Вода це проста речовина –

Кисень це проста речовина +

Вода не повинна мати запаху, смаку і кольору +

Кисень має блакитний колір –

За допомогою кисню відбувається реакція окиснення +

Якщо до води додати оксид, то утвориться кислота -


Молодці діти, ми за один раз впіймали двох зайців: і самі згадали, і допомогли друзям.

6.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НОВИХ ЗНАНЬ Учні роблять висновки

7.ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Рефлексія

8.Д/З  §1, 2. № 7,ст 10, №3, ст. 12

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
26 липня 2018
Переглядів
4300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку