Урок " Повторення вивченого про іменник"

Про матеріал
Повторити і систематизувати знання учнів про іменник. Розвивати вміння аналізувати мовленевий матеріал, перевірити рівень навчальних досягнень з даної теми. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема. Повторення вивченого про іменник. Ознаки іменника як частини мови. Значення, у яких уживається іменник.

Мета. Повторити і систематизувати знання учнів про іменник; розвивати вміння аналізувати мовленевий матеріал, перевірити рівень навчальних досягнень з даної теми. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення. Виховувати любов до рідної мови.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Добрий день, шановні діти.

  • Який у вас настрій?
  • Яке самопочуття?
  • Чи готові до уроку?
  • То ж часу не гаймо до роботи приступаймо.

 II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 86 (3), с. 44)

         Індивідуальне опитування.

2. Бесіда

— З чого складається наше мовлення? (З речень)

— З чого складаються речення?

— Які частини мови  вам відомі?

— Наведіть приклади слів, що належать до відомих вам частин мови.

                 (Розставити  слова відповідно до частини мови)

 

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ви матимете змогу показати свої знання, уміння, навички  з теми Іменник.

  • Як ви думаєте яке завдання нашого уроку?

Відповіді дітей:

Правильно, діти, завдання нашого уроку узагальнити, систематизувати знання про іменник; будемо визначати рід, число та продовжимо правильно вживати відмінкові форми іменників. 

 

  •   А Оля  нам підготувала вірш про іменник. 
  1. Вірші про іменник

Іменники предмети називають,

На питання хто? що?

залюбки відпо­відають.

Іменники різні бувають:

 

Є живі — це хто?

А неживі — це що?

Якщо один — це однина,

Якщо багато — множина.

Дітям пам'ятати слід,

Що іменник має рід:

Чоловічий — значить він,

А жіночий рід — вона,

Є й середній рід — воно.

Де не глянь,— іменник всюди,

Його найбільш вживають люди.

     Я бажаю Вам  отримати сьогодні лише бали високого рівня, адже урок наш буде дуже цікавим.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Запиши каліграфічно сполучення літер ни во са та ро

  • Склади слова з ними. (Сани, ворота).
  • Що ти можеш сказати про них? 
  • IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  • 1. Робота за таблицею
  • Рис 26-01 Схема существительное
  • 2. Колективна робота над вправою 87 (с. 45)

Виразне читання вірша

  • — Які іменники використані в тексті?
  • — Які з іменників належать до істот, а які — до неістот?
  • — Наведіть власні приклади.
  • — Що ви знаєте про правопис власних іменників? 
  • 3. Робота в парах. Вправа 88 (с. 45)

(фронтальне опитування).

Технологія «Мікрофон». Слово інтерв’ю означає «бесіда». Наш кореспондент задасть кілька питань з теми «Іменник».

  • Як називається частина мови, що означає назву предмета?
  • На які питання відповідає іменник?
  • Іменники можуть бути назвами істот і ….(неістот).
  • Іменники мають числа…..(однину і множину).
  • Іменники поділяються на власні та…. (загальні).
  • Скільки відмінків має іменник?
  • — Наведіть приклади власних і загальних іменників

4. Фізкультхвилинка

  • V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Диктант « Власні та загальні імена»

Ярослав Мудрий, річка Дніпро, учні, Вітчизна, олень, кіт Мурчик.

  • Назвіть іменники, що є назвами істот. Які з цих іменників відповідають на питання що?
  • Складіть речення із словом Вітчизна. Доберіть синоніми до цього слова. (Батьківщина, рідний край,Україна)

 

2.Робота в групах ( скласти прислів`я)

ПРАВИЛА РОБОТИ В ГРУПАХ

          Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.

  • Кожному наймиліша своя сторона.
  • Батьківщина-мати, умій за неї постояти!
  •  Своя сторона і в жмені мила.

-  Одне  прислів`записати у зошит та визначити рід.

  •  

(Робота в парах)

ПРАВИЛА РОБОТИ В ГРУПАХ

Учень читає вірш:

Україна рідний край,

рідне поле,зелен гай,

рідне місто й рідна хата,

рідне небо й рідна мати.

  • Визначте тему вірша. (Розповідається про рідну землю, її красу.)
  • Доберіть заголовок. (Рідний край. Україна. Мій край. Вітчизна.)
  • Яка головна думка?

Відповіді дітей:

1. Я вважаю, що головна думка це показати красу рідного краю.
2. На мою думку, автор хотів довести, що немає нічого ріднішого за отчу сторону.

3. Випишіть іменники та визначте рід.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Перевірка знань за допомогою питань, які заховані в мішечку. Вчитель ходить по класу і пропонує учням витягнути папірець із запитанням та відповісти на нього.

— Яку частину мови пригадали на уроці?

— Що називають іменником?

— Як змінюється іменник?

  • Іменники можуть бути назвами істот і відповідати на питання   ……? Наведіть приклади.
  • Як пишуться іменники, які мають загальні назви? Наведіть приклади.
  • Як пишуться іменники, які мають власні назви? Наведіть приклади.
  • Скільки родів має іменник? Які? Наведіть приклад?

Молодці, всі справились із завданням.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

I Вправа 91, с. 47.( завдання 1,2)

     II Впр.91, с.47 ( завдання 1-3)

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
2858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку