Урок –мандрівка:«Я все про тебе знаю, Іменнику»!

Про матеріал
Урок-мандрівка з української мови (4клас). Тема: "Закріплення знань про іменник".Для закріплення знань учнів про іменник на уроці використовуються різні інтерактивні методи: .Гра «Асоціативний кущ», «Мій колір», роботи в парах і групах, перегляд розвивального фільму "Частини мови".
Перегляд файлу

 

Урок –презентація:«Я все про тебе знаю, Іменнику»!
 

Тема:  закріплення знань про іменник.

Мета:

Обладнання:

Хід уроку

Емоційне налаштування

Діти, гарний у вас настрій?
— Так.
— Який?
— Отакий!
— Тепер поверніться до наших гостей, посміхніться, щоб ваш гарний настрій передався їм!
- Сідають ті, хто народився взимку!

- Сідають ті, хто народився весною!

- Сідають ті, хто народився в літню спеку!

- Сідають ті, хто народився осінньою дитиною!

Девіз уроку

«Знаєш сам- допоможи другові»

Сидимо…                                рівно

Пишемо…                               гарно

Слухаємо …                           уважно

Відповідаємо…                     точно


Діти хто любить дивитися телевізор?
— Я також люблю.
Ви диветесь різні телепередачі ?

Давайте ми уявимо, що наш клас- це студія телеканалу «Інтер» і візьмемо участь у одній із телепрограм.
—Отже, розпочинаємо наше ток-шоу  і в студії з вами я, Разова Марічка Володимирівна! Також в залі присутні глядачі, групи експертів та гості, які з'являться тут з хвилини на хвилину. Тема нашої телепередачі: «Я все про тебе знаю, Іменнику»!
— Тема для вас не нова і ми зараз дізнаємося, що ж ви знаєте про іменник?.

 Узагальнення й систематизаціязнань.

Гра «Асоціативний кущ»
1. Іменниками можуть бути назви істот, які відповідають на питания «хто?» і назвами неістот, які відповідають на питания «що?».
2. Іменники бувають загальними і власними.
3. Мають рід: жіночий, чоловічий, середній.
4. Змінюється за числами.
5. Змінюється за питаннями.
—Справді, ви багато  знаете про іменник, а щоб у цьому переконатися, виконаємо різні завдання.

Основна частина. 
Вчитель. До нашої студії завітали перші гості програми – це майбутні  знавці природничих  наук. Вони детальніше нам розкриють поняття категорії «істоти та неістоти».
Гість. Всі ми звикли ставити питания «хто?» - до живих істот, а питания «що?» - до неживих предметів. Але мовні поняття дещо різняться від природничих: рослини - це жива природа, а в українській мові  до слова «рослини» - ставимо  питания «що?». Так: що? - липа, малина, дуб і т.д.
А яке питання ми поставимо до слова «народ»?
Цей іменник має збірне значення і відповідає на питания «хто?». До таких понять належать іменники: людство, молодь, дітвора -відповідають на питания «хто?»

Завдання від Знавця.

 У кожній парі є картки зеленого та червоного кольору. На зелених карточках підкреслюємо іменники, які означають назви істоти, а на червоних – ті іменники, які означають неістоти.

Людство, небо, квітка, тварини, комаха, доброта, учень, сонце, дітвора, рослина.

Людство, небо, квітка, тварини, комаха, доброта, учень, сонце, дітвора, рослина.

Перевірка (сигнальнікартки: червоні та зелені).
F:\4клас 2016-2017\02.12.2016 р. відкритий урок\PC020005.JPG 

Інший гість – це майбутні казкарі, які пишуть цікаві історії на різні мовні теми. I вони нам розкажуть цікаву, чарівну казкову історію про велику букву.

 

Історія про велику букву
Жила-була маленька буква. Її  часто пропускали, не дописували, а інколи просто не помічали. Засмутилася маленька буква, і вирішила все змінити.
Подумала: «А що, коли я перейду з середини речення на початок». I сталось  диво-дивнеє. Стали поважати  малу букву, і писали її вже великою. Але цього їй було замало. Захотілося їй дати ймення містам, вулицям, річкам і морям, горам і долинам. Після цього її почали шанувати ще більше. Але і цього їй було мало. Задумала вона приєднатися до імен, по-батькові, прізвищ. Від цього вона стала ще більшою і товстішою.
3 тих пір всі ці слова, в які вона потрапила, пишуться з великої букви.

— А  зараз вас чекає чергове завдання. 
(Запишемо число, класна робота)
«Каліграфічна хвилинка». 

На екрані проектора  записане речення, перепишіть його.

— Назвіть власні іменники.

—Загальні іменники.
Вчитель  Вітаємо наших наступних  гостей – це майбутні мовознавці. Вони нам розкажуть  про рід іменників.
F:\4клас 2016-2017\02.12.2016 р. відкритий урок\PC020015.JPG
Мовознавець. На відміну від прикметників категорія роду іменника стала: Ромашка – жіночий рід завжди. Подорожник – чоловічий рід завжди. Сонце – середній рід завжди.

— Як визначити рід іменника?
— Щоб визначити рід іменника треба підставити такі слова: 
Вона моя – іменник жіночого роду; 
Він мій – іменник чоловічого роду; 
Воно моє – іменник середнього роду.

— А тепер ми з`ясуємо, як ви зрозуміли наших  мовознавців. У зошитах на полях позначені кружечки різних кольорів: 

Червоний колір – іменник жіночого роду; 

Синій колір – іменник чоловічого роду; 

Зелений колір – іменник середнього роду.

Завдання: виписати лише іменники даного роду. Вчитель показує картинки, учні називають цю рослину і записують відповідно до завдання.

Взаємоперевірка

Слідуючі гості - незвичайні! Але перед тим як вони до нас прийдуть - «Рекламна пауза»! Залишайтеся з нами! 

Фізкультхвилинка
Вчитель . Зустрічайте наступних гостей – це майбутні історики.

Історик Знання про іменник - безмежні. Всі ви знаєте, що іменники змінюються за числами.

Наприклад: рослина - рослини, кущ - кущі і т.д. ... 

Тож виконаємо впр.183 (завд.2)

F:\4клас 2016-2017\02.12.2016 р. відкритий урок\PC020007.JPG

Вчитель  Зустрічайте наступних  гостей – це майбутні  дослідники.

Іменники можуть змінюватися за питаннями і така зміна називається відмінюванням.

В українській мові є 7 відмінків

Робота в групах

Провідміняти слова калина і кінь

Підсумок уроку.

Перегляд фільму «Частини мови»

docx
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку