Урок "Повторення вивченого про іменник як частину мови"

Про матеріал
Електронні освітні ігрові ресурси «РОЗУМНИКИ» - захоплюючі програми, які дозволяють дітям отримати міцні й глибокі знання з предметів шкільної програми.Накопичений досвід використання ЕІОР «Розумники» (Smart Kids) у навчанні молодших школярів, свідчить про те, що завдяки комп'ютеру на уроках в учнів подвоєно час довільної уваги, а ігровий аспект часто сприяє кращому сприйманню учнями моделі або осмисленню необхідності застосування алгоритму. Використання інформаційних технологій сприяє розвитку здібностей у дітей, активно залучає їх у навчальний процес, підвищує зацікавленість, сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу. Життя маленького учня стає цікавішим. Застосування сучасного ЕІОР сприяє більш активному і свідомому засвоєнню учнями навчального матеріалу з математики та української мови.
Перегляд файлу

Урок української мови, 4 клас

Учитель початкових класів Ковалівської ЗОШ І ступеня Полтавської районної ради Полтавської області

Гонтар Юлія Олексіївна

 

Тема. Повторення вивченого про іменник як частину мови

Мета: закріпити знання учнів про загальне значення іменника; формувати вміння розпізнавати іменники  серед інших частин мови;  розвивати мислення, уважність учнів, пам'ять, вміння аналізувати; виховувати старанність, самостійність, відповідальність за виконану роботу,  взаємодопомогу під час роботи в групах;

Обладнання: магічні квадрат, картки для роботи в групах, картки для індивідуальної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Нумо, діти підведіться!

Всі приємно усміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Учитель: — Посмішка може зігріти своїм теплом всіх, хто вас оточує, покращити настрій. Посміхніться один одному.

— Яким ви хочете бачити наш урок? (Цікавим, веселим, пізнавальним, творчим, пошуковим, проблемним)

— А ви на уроці якими повинні бути? (Ерудованими, уважними , активними, чемними, наполегливими)

— Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо, цікавий, творчий продуктивний урок. Все залежить від вашої активності, уважності, творчості. А працювати ми будемо  під девізом:

Діяти активно!

Думати оперативно!

Сперечатись доказово

Для всіх обовязково!

 

II.  Мотивація навчальної діяльності

 

Бліц – опитування

  • Що називається текстом?
  • З яких частин складається текст?
  • Назвіть типи текстів.
  • Що виражає речення?
  • Головні члени речення – це…

Учитель: -  Молодці, а тепер переходимо до теми нашого уроку. А щоб про неї дізнатися, потрібно розшифрувати напис. Використовуємо шифр.

 

III. Повідомлення теми уроку

 

Учитель: - Перед вами картки з зашифрованою темою уроку. За допомогою шифрувальника, назвіть нашу тему.

Учитель:Отже, ми сьогодні пригадаємо, узагальнимо і систематизуємо наші знання з теми «Іменник». Діти, а ви знаєте, що половина слів нашого мовлення – це іменники. Їх близько 150 тисяч.

 

А зараз давайте поглянемо на дошку. До нас завітали гості….

       

 

(Перегляд відео про Мову і Суржика)

https://www.youtube.com/watch?v=Fnf06WlBsIQ&index=20&list=PL5vqV-t0Um0T32zaiVCOChzmWZyDnvr3i&t=0s

 

Учитель: Діти, Суржик дивується, для чого ми вивчаємо іменник. Можна і так прожити. Правда? А хто хоче посперечатися? Доведіть, що знання з цієї теми нам потрібні.

(Щоб правильно розмовляти, грамотно писати, вживати слова, писати власні назви і т.п.)

 

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ  І УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

 

Учитель:А допоможуть нам згадати все, що ми вивчали у попередніх класах – наші РОЗУМНИКИ. Працюємо з електронними освітніми ігровими ресурсами.

 

Робота з ЕОІР «Українська мова, 3 клас»

 

 

 

 

 

Слайд 1. Повторити правило про іменник.

Слайд 2. – Назви предметів. Хто? Що?

Слайд 3. – Правило. Істоти, неістоти.

Книжечка.  Опрацьовуємо правило.

 

V. Робота в групах.

 

Учитель: - А зараз ми будемо працювати в групах. Давайте згадаємо правила спілкування в групах.


  • Працювати дружно.
  • Відповідати чітко.
  • Не перебивати.
  • Поважати думку кожного.
  • Виконувати завдання вчасно.

Завдання 1. Дані слова, що відносяться до різних частин мови. Вибрати іменники. Розділити на групи: істоти, неістоти.

 

Земля, бігає, сонце, веселий, жито, білка, синій, дитина, читає, собака, щаслива, ранок, бігає, кінь.

  • Ми вважаємо, що це назви….
  • Тому, що ….

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Зробим в праці ми  зупинку!

Проведем фізкультхвилинку!

(Вправи для очей. Фізичні вправи)

 

Завдання 2.

Слайд 3. Велика буква у власних назвах.

Книжечка. Правило.

 

VІ.  Робота в парах

Завдання 3.

Поєднай загальну назву із власною. Взаємоперевірка.

 

річка

село

гори

країна

море

журнал

 

Малятко

Дніпро

Азовське

Карпати

Україна

Ковалівка

  

Учитель: – Повертаємося до

наших Розумників.

 

Книжечка 2. Слайд 3.

Книжечка 4. Слайд 5.

 

 

 

VІІ.  Робота в групах.

Завдання 4. Розселити слова по будиночках.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Ліс, літо, квітка, дерево, місто, клас, школа, дах, трава, село, зима, учень, парта, парк, сонце.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Зробим в праці ми  зупинку!

Проведем фізкультхвилинку!

 

VІІІ. Робота з підручником

С. 51. Впр. 101(каліграфія),

Впр.100. Виписати іменники (визначити їх рід. Усно назвати істота чи неістота).

Для тих, хто вже виконав завдання – отримайте індивідуальні картки.

Завдання 5.

Картки для індивідуальної роботи

До загальних назв дописати власні.

Місто _____________________________________

Річка _____________________________________

Область ___________________________________

Собака ____________________________________

Кіт _______________________________________

 

(Ч, ч)ернівці,( Д,д)есна, (Ч, ч)ернігівська, (М,м)ухтар, (П,п)ушок

Завдання 6.

Гра - розминка  «Так» чи «Ні».

1.   Іменник — це частина мови, яка означає назви предмета.

2.   Іменник—це частина мови, яка відповідає на питання який? яка? яке?

3.   Іменник змінюється за родами (ні).

     А як правильно?  (Іменник має рід: чоловічий, жі­ночий, середній).

4.   Іменники є назвами істот, не­істот.

5.   Іменники змінюються за числа­ми.

 

ХІІ. Закріплення вивченого матеріалу

 

Стратегія „Кубування”.

Кубик у мене не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання  ваші перевіряє.

 

Учитель: – Увага! Аналізуємо завдання "Чарівного кубика".

1) Частина мови про яку ми говорили….

2) Що вона означає?

3) На які питання відповідає?

4) Яким членом речення виступає?

5) За чим змінюється? 6) Приклади іменників.

 

Учитель: – А зараз давайте узагальнимо наші знання і виготовимо таблицю.

    

 

 

 ХІ. Рефлексивно – оцінювальний етап

   Учитель: –  Ось і завершується наш урок.

  • Ми навчилися…
  • Дізналися …
  • Зрозуміли …
  • Мені сподобалося …
  • У мене виникли труднощі …

 

    

 

Учитель: – Діти, ми узагальнили  і систематизували свої знання з теми Іменник. Я вважаю, що своєю працею ми довели Суржикові, що  знання про іменник нам знадобляться в подальшому житті.

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Гонтар Юлія
Додано
27 січня 2019
Переглядів
1314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку