урок "Повторення вивченого про прикметник. "

Про матеріал

Тема уроку . Повторення вивченого про прикметник.

Мета уроку . Закріпити в учнів знання про прикметник, про його роль у мовленні, продовжити удосконалювати розвиток зв'язного мовлення молодших школярів; виховувати любов до рідної мови. Коригувати мовлення учнів

Обладнання. Ялинка, ялинкові прикраси, конверти із завданням, чарівна торбина. Дід Мороз, Снігуронька.

Тип уроку: урок-подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

І знову кличе дзвоник в клас,

Знання нові чекають нас.

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову,

Тож починаємо урок,

Нехай знання ідуть вам впрок.

ІІ. Повідомленняя теми і мети уроку.

- Усе, що я вам розповім, трапилося напередодні Нового року. На Північному Полюсі Дід Мороз і Снігуронька готувалися в дорогу: збиралися привітати всіх людей зі святом. І саме в цей час морозний вітерець приніс їм телеграму. Ось вона. А зміст цієї телеграми такий: «Дуже чекаємо на вас. Прикметники». А хто такі Прикметники?

- Чи можна жити без прикметників? — спитав Дід Мороз у Снігуроньки. Снігуронька відповіла: «Прикметники — це...», а далі забула.

- І на сьогоднішньому уроці нам необхідно буде дати відповідь на ці запитання. Ми з вами ознайомились з темою: «Прикметник» і можемо допомогти Снігуроньці дати відповідь. А тепер скажіть : Що означає прикметник? На які питання відповідає? З якою частиною мови зв'язаний? Як змінюється?

- Правильно. Так само і Снігуронька хотіла відповісти Діду Морозу.

Отже, ви на сьогоднішньому уроці ми повторимо вивчене про прикметник як частину мови, про те, яку важливу роль відіграють прикметники у мовленні.

III. Мотивація навчальної діяльності школярів.

- «О, так! Це дуже важлива частина мови! Нам неодмінно треба поздоровити зі святом Прикметники», — сказав Дід Мороз.

Він узяв у руки свою чарівну палицю, стукнув нею тричі, і вони із Снігуронькою в ту саму мить опинилися у місті Прикметників. На його площі стояла чудова ялинка, але на ній не було жодної іграшки.

1. Гра Прикрась ялинку

— А чому ваша ялинка ще не прикрашена? — запитала Снігуронька мешканців міста. Це тому, що ніхто ще не сказав, якою ж буде наша ялинка. Тільки-но діти назвуть прикметники, якими можна охарактеризувати нашу ялинку, як на ній і з'являться іграшки. І чим більше прикметників буде названо, тим більше іграшок з'явиться на ялинці.

— Діти, давайте ми з вами допоможемо прикрасити ялинку в місті Прикметників. Подумайте, якими словами можна охарактеризувати ялинку? Яка вона, лісова красуня?

(Діти називають прикметники, записують їх у зошит і на дошці:

Ялинка — молоденька, струнка, вічнозелена, красива, пухнаста, приваблива, казкова, загадкова, сяюча, , новорічна).

— Ой, яка вона буде гарна та красива!

Скільки на ній з'явиться іграшок! Тож зараз запишіть назви ялинкових прикрас разом з їхніми ознаками. (Діти самі виконують завдання. Той, хто за відведений час запише більшу кількість словосполучень — виграє. Наприклад: іграшкова шапочка, різнокольорова хлопавка, сяюча зірочка, срібляста куль­ка, лісові грибочки, чудова снігуронька, золота рибка,..).

- Як визначити число, рід прикметників?

- Визначте число і рід прикметників.

- Діти, як змінюються прикметники?

- Як визначити відмінок прикметника?

III. Повторення і систематизація основних теоретичних положень провідних ідей уроку.

1. Роль прикметників у мовленні. Творча робота.

- Поки ми з вами змагалися, до Діда Мороза прийшов хлопчик і прочитав йому свій твір. Ось він.

Ліс. ... вечір. У ... ... кожухах сплять ялинки.

... замети вкрили ... пеньки та ... ... листя.

Скоро ... вовчі очі виглянуть із ... хащі.

- Чи сподобався вам твір?

- Чому?

- Що потрібно додати, щоб твір став кращим?

- Доберіть необхідні прикметники. Запишіть твір. Визначте відмінки прикметників.

2. Гра Про що мова

- А тепер трішки відпочинемо й пограємо у гру, яка називається «Про що мова?».

Холодний, сильний, теплий, осінній, пронизливий (вітер),

Довгі, круглі, загострені, різнокольорові (олівці).

Жовтий, овальний, корисний, кислий (лимон).

Голчаста, вічнозелена, гарна (ялинка).

- Отже, навіть не вживаючи інші частини мови, використовуючи тільки прикметники, ми можемо зрозуміти про що йдеться

3.Фізкультхвилинка.

Слухати ми перестали,

І тепер всі дружно встали,

Будем ми відпочивати,

Нумо вправу починати.

Руки вгору, руки вниз

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз присіли, другий встали,

Всі за парти посідали.

4. Диференційована самостійна робота.

— Молодці, діти! Діду Морозу і Снігуроньці дуже сподобались ваші відповіді. І вони хочуть дати вам різні завдання.

1-а група. Доповнити речення.

Промчала на конях (яка?) зима.

Подарувала (які?) діаманти (яким?) берізкам і (яким?) соснам.

Ліс взимку — це (яка?) країна.

(Яка?) краса перехоплює подих.

Довідка: білокрила, крижані, білокорим, зеленим, нез­вичайна, дивна.

2-а група. Скласти невеличке оповідання за опорними словами.

Чарівна зима, пухнасті сніжинки, зачарований веле­тень, тепла ковдра, снігові шапки.

3-я група. Скласти вірш за римами.

а) зима — чарівна, сніжок — дружок

б) навкруги — сніги, холоди — в льоди

5. Вправа на розвиток зв'язного мовлення.

- Дід Мороз приніс нам чарівну скриньку. А в цій скриньці завдання, Із слів, що знаходяться в конверті, потрібно скласти прислів'я.

Мала праця краща за велике безділля.

Праця має гіркий корінь, та солодкий плід.

Правда солона, а брехня солодка.

Краще добра стежка, ніж поганий шлях.

З маленького насіннячка виростає велике дерево.

І чорна корова біле молоко дає.

-Як ви розумієте ці прислів'я?

-Знайдіть прикметники-антоніми.

6. Робота в групах. Складання тексту.

- Наступне завдання ви будете виконувати в групах.

- Складіть текст на тему:

1 група “Зима в лісі”

2 група “Свято наближається”

3 група “Зимовий ранок”

IV. Підсумок уроку.

1.Бесіда.

- Наші гості принесли нам торбину запитань. Давайте дамо на них відповідь.

(Діти з торбинки дістають запитання, відповідають на них).

1. Яку частину мови ми повторювали?

2. Що таке прикметник?

3. Яка роль прикметників у мовленні?

4. Як змінюються прикметники?

Прикметник – це частина мови,

Без неї нам не обійтись.

Ти вслухайсь в слово пречудове,

Йому, як другові всміхнись.

Земля, ласкава, люба, рідна,

А сонце щире, золоте,

А небо лагідне, погідне,

Життя - прекрасне, золоте,

А очі в мами – добрі, ніжні,

А голос чистий і дзвінкий,

А руки - теплі і надійні,

А погляд сонячний, ясний.

Квітки у полі – білі, сині,

Червоні, жовті, голубі.

Хмарки у небі – бистрокрилі,

Весняні, літні, зимові.

-Діти, сьогодні ми з вами побували у місті Прикметників і зрозуміли, як вони нам потрібні. Дід Мороз і Снігуронька вітають їх з Новим роком, а вам бажають використовувати різноманітні прикметники у мовленні.

2.Рефлексія

- Що вам сподобалося на уроці, що ні?

- З яким настроєм закінчуємо урок?

V. Домашнє завдання (диференційоване).

1-а група. Виписати з читанки 2 загадки, в яких є прикметники, і їх підкреслити.

2-я група. Скласти самостійно 2 загадки, в яких буде використано прикметники. Визначити відмінки прикметників.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

 

( 4 КЛАС )

 

 

 

 

 

Повторення вивченого про прикметник.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Вчитель: Перепьолкіна Т. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку . Повторення вивченого про прикметник.

 

Мета уроку . Закріпити в учнів знання про прикметник, про його роль у мовленні, продовжити удосконалювати розвиток зв'язного мовлення молодших школярів; виховувати любов до рідної мови. Коригувати мовлення учнів

 

Обладнання. Ялинка, ялинкові прикраси, конверти із завданням, чарівна торбина. Дід Мороз, Снігуронька.

 

Тип уроку: урок-подорож.

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 

І знову кличе дзвоник в клас,

 

Знання нові чекають нас.

 

Ми дуже любим рідну мову,

 

Її мелодію чудову,

 

Тож починаємо урок,

 

Нехай знання ідуть вам впрок.

 

 

ІІ. Повідомленняя теми і мети уроку.

 

    - Усе, що я вам розповім, трапилося напередодні Нового року. На Північному Полюсі Дід Мороз і Снігуронька готувалися в дорогу: збиралися привітати всіх людей зі святом. І саме в цей час морозний вітерець приніс їм телеграму. Ось вона. А зміст цієї телеграми такий: «Дуже чекаємо на вас. Прикметники». А хто такі Прикметники?

 - Чи можна жити без прикметників? — спитав Дід Мороз у Снігуроньки. Снігуронька відповіла: «Прикметники — це...», а далі забула.

 

    -  І на сьогоднішньому уроці нам необхідно буде дати відповідь на ці запитання. Ми  з вами ознайомились з темою: «Прикметник» і можемо допомогти Снігуроньці дати відповідь. А тепер скажіть : Що означає прикметник? На які питання відповідає? З якою частиною мови зв’язаний? Як змінюється?

 

   - Правильно. Так само і Снігуронька хотіла відповісти Діду Морозу.

 

      Отже, ви на сьогоднішньому уроці ми повторимо вивчене про прикметник як частину мови,  про те, яку важливу роль відіграють прикметники у мовленні.

 

 

III. Мотивація навчальної діяльності школярів.

 

- «О, так! Це дуже важлива частина мови! Нам неодмінно треба поздоровити зі святом Прикметники», — сказав Дід Мороз.

 

      Він узяв у руки свою чарівну палицю, стукнув нею тричі, і вони із Снігуронькою в ту саму мить опинилися у місті Прикметників. На його площі стояла чудова ялинка, але на ній не було жодної іграшки.

 

1. Гра Прикрась ялинку

 

— А чому ваша ялинка ще не прикрашена? — запитала Снігуронька мешканців міста. Це тому, що ніхто ще не сказав, якою ж буде наша ялинка. Тільки-но діти назвуть прикметники, якими можна охарактеризувати нашу ялинку, як на ній і з'являться іграшки. І чим більше прикметників буде названо, тим більше іграшок з'явиться на ялинці.

— Діти, давайте ми з вами допоможемо прикрасити ялинку в місті Прикметників. Подумайте, якими словами можна охарактеризувати ялинку? Яка вона, лісова красуня?

 

(Діти називають прикметники, записують їх у зошит і на дошці:

Ялинка — молоденька, струнка, вічнозелена, красива, пухнаста, приваблива, казкова, загадкова, сяюча, , новорічна).

— Ой, яка вона буде гарна та красива!

      Скільки на ній з'явиться іграшок! Тож зараз запишіть назви ялинкових прикрас разом з їхніми ознаками. (Діти самі виконують завдання. Той, хто за відведений час запише більшу кількість словосполучень — виграє. Наприклад: іграшкова шапочка, різнокольорова хлопавка, сяюча зірочка, срібляста куль­ка, лісові грибочки, чудова снігуронька, золота рибка,..).

- Як визначити число, рід прикметників?

- Визначте число і рід прикметників.

- Діти, як змінюються прикметники?

- Як визначити відмінок прикметника?

 

 

III. Повторення і систематизація основних теоретичних положень провідних ідей уроку.

 

1. Роль прикметників у мовленні. Творча робота.

 

      - Поки ми з вами змагалися, до Діда Мороза прийшов хлопчик і прочитав йому свій твір. Ось він.

 

Ліс. ... вечір. У ... ... кожухах сплять ялинки.

 

... замети вкрили ... пеньки та ... ... листя.

 

Скоро ... вовчі очі виглянуть із ... хащі.

 

-  Чи сподобався вам твір?

- Чому?

- Що потрібно додати, щоб твір став кращим?

- Доберіть необхідні прикметники. Запишіть твір. Визначте відмінки прикметників.

 

2. Гра Про що мова

 

      - А тепер трішки відпочинемо й пограємо у гру, яка називається «Про що мова?».

 

Холодний, сильний, теплий, осінній, пронизливий (вітер),

 

Довгі, круглі, загострені, різнокольорові (олівці).

 

Жовтий, овальний, корисний, кислий (лимон).

 

Голчаста, вічнозелена, гарна (ялинка).

 

- Отже, навіть не вживаючи інші частини мови, використовуючи тільки прикметники, ми можемо зрозуміти про що йдеться

 

3.Фізкультхвилинка.

 

Слухати ми перестали,

 

І тепер всі дружно встали,

 

Будем ми відпочивати,

 

Нумо вправу починати.

 

Руки вгору, руки вниз

 

І легесенько прогнись.

 

Покрутились, повертілись,

 

На хвилинку зупинились.

 

Пострибали, пострибали,

 

Раз присіли, другий встали,

 

Всі за парти посідали.

 

 

4. Диференційована самостійна робота.

 

— Молодці, діти! Діду Морозу і Снігуроньці дуже сподобались ваші відповіді. І вони хочуть дати вам різні завдання.

 

1-а група. Доповнити речення.

 

Промчала на конях (яка?) зима.

 

Подарувала (які?) діаманти (яким?) берізкам і (яким?) соснам.

 

Ліс взимку — це (яка?) країна.

 

(Яка?) краса перехоплює подих.

 

Довідка: білокрила, крижані, білокорим, зеленим, нез­вичайна, дивна.

 

 

2-а група. Скласти невеличке оповідання за опорними словами.

 

Чарівна зима, пухнасті сніжинки, зачарований веле­тень, тепла ковдра, снігові шапки.

 

 

3-я група. Скласти вірш за римами.

 

а) зима — чарівна,    сніжок — дружок

 

б) навкруги — сніги,    холоди — в льоди

 

5. Вправа  на розвиток зв’язного мовлення.

 

     - Дід Мороз приніс нам чарівну скриньку. А в цій скриньці завдання, Із слів, що знаходяться в конверті, потрібно скласти прислів'я.

 

Мала праця краща за велике безділля.

 

Праця має гіркий корінь, та солодкий плід.

 

Правда солона, а брехня солодка.

 

Краще добра стежка, ніж поганий шлях.

 

З маленького насіннячка виростає велике дерево.

 

І чорна корова біле молоко дає.

 

  • Як ви розумієте ці прислів’я?
  • Знайдіть прикметники-антоніми.

 

 

6. Робота в групах. Складання тексту.

- Наступне завдання ви будете виконувати в групах.

- Складіть текст на тему:

 

1 група    Зима в лісі

2 група    Свято наближається

3 група    Зимовий ранок

 

IV. Підсумок уроку.

 

1.Бесіда.

 

   - Наші гості принесли нам торбину запитань. Давайте дамо на них відповідь.

 

(Діти з торбинки дістають запитання, відповідають на них).

 

1. Яку частину мови ми повторювали?

 

2. Що таке прикметник?

 

3. Яка роль прикметників у мовленні?

 

4. Як змінюються прикметники?

 

Прикметник – це частина мови,

Без неї нам не обійтись.

Ти вслухайсь в слово пречудове,

Йому, як другові всміхнись.

Земля, ласкава, люба, рідна,

А сонце щире, золоте,

А небо лагідне, погідне,

Життя -  прекрасне, золоте,

А очі в мами – добрі, ніжні,

А голос чистий і дзвінкий,

А руки -  теплі і надійні,

А погляд сонячний, ясний.

Квітки у полі – білі, сині,

Червоні, жовті, голубі.

Хмарки у небі – бистрокрилі,

Весняні, літні, зимові.

  •                Діти, сьогодні ми з вами побували у місті Прикметників і зрозуміли, як вони нам потрібні. Дід Мороз і Снігуронька вітають їх з Новим роком, а вам бажають використовувати різноманітні прикметники у мовленні.

 

2.Рефлексія

 

- Що вам сподобалося на уроці, що ні?

- З яким настроєм закінчуємо урок?

 

 

                                     

 

V. Домашнє завдання (диференційоване).

 

1-а група. Виписати з читанки 2 загадки, в яких є прикметники, і їх підкреслити.

 

2-я група. Скласти самостійно 2 загадки, в яких буде використано прикметники. Визначити відмінки прикметників.

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
2934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку