Урок "Повторення. Вступ. Сутність Нового часу. “Довге ” XIX століття. "

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із завданням і структурою курсу «Історія» у 9 класі, його хронологічними межами та періодизацією; охарактеризувати становище суспільства під впливом модернізаційних процесів у XIX ст.
Перегляд файлу

УРОК 1      Тема: Вступ

 

Мета: ознайомити учнів із завданням і структурою курсу «Історія» у 9 класі, його хронологічними межами та періодизацією; охарактеризувати становище суспільства під впливом модернізаційних процесів у XIX ст.

Основні поняття: індустріальне суспільство, урбанізація, модернізація.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда за запитаннями

  • Що таке «історія»?
  • На які періоди поділяється історія?

 

Робота в групах

  • Пригадайте хронологічні межі, основні події, історичні постаті та наукові або культурні надбання свого періоду у світі та Україні

І група - «Стародавній світ»

ІІ група - «Середні віки»

ІІІ група - «Нова історія»

Назва періоду

Хронологічні межі

Стародавня історія

Поява людини на Землі — IV ст. н. е.

Середньовічна історія

V ст. н. е. — кінець XV ст.

Нова історія

I частина:

кінець XV — кінець XVIII ст.

II частина:

кінець XVIII — початок XX ст.

Новітня історія

I частина:

1914—1939 рр.

II частина:

1939 р. — початок XXI ст.

 

Бесіда за запитаннями

  • Який період історії ви вивчали у 8-му класі?
  • Покажіть на карті країни, до яких входила територія України на початку XVIII ст.
  • Покажіть на карті країни, до яких увійшли українські землі після трьох поділів Польщі.
  • За яких умов була утворена Гетьманщина та які території до неї входили?
  • Кого з гетьманів ви запам’ятали найбільше і чому?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План

  1. Місце другої частини Нового часу у всесвітній історії. 
  2. Економічне життя індустріального суспільства. 
  3. Зміни в політичному житті суспільства
  4. Зміни в соціальному житті суспільства
  5. Зміни в релігійному житті суспільства

 

  1. Місце другої частини Нового часу у всесвітній історії. 

Цього навчального року ви продовжите знайомство з подіями Нової історії, або історії Нового часу. Предметом вашого вивчення цього року буде XIX ст., тому деякі дослідники використовують щодо цього періоду Нового часу назву «довге» XIX століття.

У другій частині Нового часу, що стала епохою модернізації, відбулося чимало важливих змін у житті людей. Зокрема, у країнах Західної Європи та Америки, які називають Заходом, сформувалося індустріальне суспільство.

Робота з поняттями

  • Індустріальне суспільство – суспільство, що спирається на використання технологій та машин задля забезпечення масового виробництва, підтримки численного населення та легкого розподілу праці.

 

У цей час у світі відбулися процеси суспільної модернізації.

Робота з поняттями

  • Модернізація – зміни в суспільстві, пов’язані з необхідністю перетворення всіх сфер життя, відповідно до вимог сучасності.

Загалом дослідники розрізняють декілька її типів. Так, за формою вона буває еволюційною і революційною. За змістом суспільну модернізацію поділяють на ту, що здійснюється відповідно до вимог часу, і ту, яку проводять із метою наздогнати інші країни, подолати відставання від них.

 

Подальше вивчення матеріалу відбувається під час складання таблиці.

Робота з таблицею «Зміни в розвитку країн Заходу в XIX ст.».

Сфера життя

Зміни

Економічна

  • розгортанням промислової революції, яка поступово поширювалася Європою із заходу на схід із Великої Британії
  • рушійною силою стала вільна конкуренція
  • на перше місце в економіці вийшла промисловість
  • застосування машин в сільському господарстві
  • розвиток торгівлі
  • випуск товарів масового попиту
  • нестабільний розвиток економіки (піднесення та кризи
  • виникнення нових видів промисловості)
  • поділ країн на «виробників» та «споживачів і постачальників сировини»

Політична

  • поступово затверджувалися основи правової держави, яка ґрунтувалася на принципах верховенства закону, політичних свобод і свободи підприємництва
  • занепад абсолютної системи влади
  • основні форми держави: республіки і монархії 
  • шляхи політичного розвитку: реформи або революції
  • розподіл гілок влади
  • формування політичних партій
  • лібералізм, консерватизм, соціалізм
  • націоналізм
  • розгорнулися процеси формування націй

Соціальна

  • швидке зростання кількості населення
  • зміна структури суспільства
  • урбанізація
  • загострення соціальних протиріч
  • існування рабства

Релігійна

  • зміна ставлення суспільства до релігії під впливом наукових відкриттів та ідей Просвітництва
  • відділення церкви від держави
  • віротерпимість

 

ІV. Узагальнення матеріалу

  • У 9 класі ви вивчатимете другу частину історії Нового часу, що охоплює події кінця XVIII — початку XX ст.
  • У країнах Заходу цей період називають епохою модернізації. В економічному житті тут відбувалося становлення індустріального суспільства, що було пов’язане з розгортанням промислової революції.
  • У суспільно-політичному житті західних країн цього періоду визначальними були зміни, пов’язані з руйнуванням «старого порядку» й затвердженням засад демократії.

 

V. Домашнє завдання

         Опрацювати § 1. 

         Підготуйте есе за темою «Для чого ми вивчаємо історію».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Майя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондаренко Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Федорович Кароліна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
26 серпня 2021
Переглядів
13297
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку