УРОК 1 Тема: Вступ
Мета: ознайомити учнів із завданням і структурою курсу «Історія» у 9 класі, його хронологічними межами та періодизацією; охарактеризувати становище суспільства під впливом модернізаційних процесів у XIX ст.
Основні поняття: індустріальне суспільство, урбанізація, модернізація.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда за запитаннями
Робота в групах
І група - «Стародавній світ»
ІІ група - «Середні віки»
ІІІ група - «Нова історія»
Назва періоду |
Хронологічні межі |
|
Стародавня історія |
Поява людини на Землі — IV ст. н. е. |
|
Середньовічна історія |
V ст. н. е. — кінець XV ст. |
|
Нова історія |
I частина: кінець XV — кінець XVIII ст. |
II частина: кінець XVIII — початок XX ст. |
Новітня історія |
I частина: 1914—1939 рр. |
II частина: 1939 р. — початок XXI ст. |
Бесіда за запитаннями
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
План
Цього навчального року ви продовжите знайомство з подіями Нової історії, або історії Нового часу. Предметом вашого вивчення цього року буде XIX ст., тому деякі дослідники використовують щодо цього періоду Нового часу назву «довге» XIX століття.
У другій частині Нового часу, що стала епохою модернізації, відбулося чимало важливих змін у житті людей. Зокрема, у країнах Західної Європи та Америки, які називають Заходом, сформувалося індустріальне суспільство.
Робота з поняттями
У цей час у світі відбулися процеси суспільної модернізації.
Робота з поняттями
Загалом дослідники розрізняють декілька її типів. Так, за формою вона буває еволюційною і революційною. За змістом суспільну модернізацію поділяють на ту, що здійснюється відповідно до вимог часу, і ту, яку проводять із метою наздогнати інші країни, подолати відставання від них.
Подальше вивчення матеріалу відбувається під час складання таблиці.
Робота з таблицею «Зміни в розвитку країн Заходу в XIX ст.».
Сфера життя |
Зміни |
Економічна |
|
Політична |
|
Соціальна |
|
Релігійна |
|
ІV. Узагальнення матеріалу
V. Домашнє завдання