Повторення й узагальнення вивченого матеріалу
з курсу всесвітньої історії в 11-му класі
Мета для учня:
Знаннєвий компонент:
– дати основних історичних подій 2-ої пол. ХХ-поч. ХХІ ст. (військові конфлікти, конференції, міжнародні переговори , створення об’єднань та організацій);
– характер, головні події 2-ої пол. ХХ-поч. ХХІ ст;
– внесок окремих держав, їх лідерів, особистостей,організацій у світовий розвиток ;
– визначати та порівнювати основні тенденції розвитку людства у другій половині XX ст. — на початку XXI ст., національні та глобальні виклики.
Діяльнісний компонент:
– особливості інтеграційних та глобалізаційних процесів у світі;
– визначати за історичною картою країни світу, за фотосвітлинами, агітаційними плакатами ( особливостям, позначених на джерелі) визначати хронологію та територіальність події, яка зафіксована;
– розкривати зміст поняттів, що вивчалися протягом курсу всесвітньої історії;
– узагальнювати вивчений матеріал.
Оцінно-ціннісний компонент:
– розвивати вміння аналізувати, порівнювати, висловлювати власну точку зору, критично мислити;
– виховувати зацікавленість історією, визначати необхідність збереження історичної пам’яті;
– виміри цінностей людського буття в сучасному світі.
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
Питання для самоперевірки :
1.Підведіть підсумки Другої світової війни.
2.Як відбувалося нарощування конфронтації між США та СРСР у 1945-1960-х рр.?
3. У чому полягали зовнішньополітичні цілі США і СРСР у післявоєнний період?
4. Які нові галузі і напрямки розвитку науки визначають сьогодні її прогрес?
5. Поясніть терміни і поняття: «холодна війна».Які періоди «холодної війни» можна виділити?
6. Які основні принципи міжнародних відносин були вироблені на Гельсінській нараді з безпеки і співробітництва в Європі? У чому полягало значення Наради?
7. У чому проявилася криза однополюсної моделі міжнародних відносин у світі?
8. Що Ви знаєте про події в Афганістані, конфлікти наприкінці XX - на початку XXI ст.?
9. Які глобальні проблеми сучасності, на Вашу думку, несуть найбільшу загрозу людству?
10. Яка роль ООН в сучасному світі?Чи завжди вона виконує свої функції?
11. Як змінюється роль і місце людини в постіндустріальному суспільстві?
12.Назвіть основні напрямки та проблеми в міжнародних відносинах на сучасному етапі ?
Поясніть поняття і терміни:
Виконайте тести
І рівень (6 балів)
Один варіант відповіді
1.ООН було створено:
А 24.10.1945 р.;
Б 25.04.1945 р.;
В 28.09.1944 р.;
Г 24.10.1946 р..
2. Коли сталася Карибська криза між США та СРСР?
А 1958 р.;
Б 1959 р.;
В 1960 р.;
Г 1963 р..
3.Лідером негритянського руху за рівні громадянські права із середини 50-х років ХХ ст. був:
А Д. Ейзенхауер;
Б Л. Джонсон;
В Л. Х. Освальд;
Г М. Л. Кінг.
4. На карті позначено європейську країну, щодо якої американський план Маршалла так і не був застосований.
А Польща;
Б СРСР;
В Японія;
Г Китай.
5. Назвіть дату підписання Маастрихтського договору про Євросоюз:
А 7 лютого 1992 р.;
Б 25 березня 1957 р.;
В 1 листопада 1993 р.;
Г 31 грудня 1993 р.
6. Назвіть дату падіння Берлінської стіни:
А 18 березня 1990 р.;
Б 13 серпня 1961 р.;
В 9 листопада 1989 р.;
Г 3 жовтня 1990 р.
7. Фундаметальним документом для проголошення Дня Європи 9 травня є:
А Римський договір;
Б План Шумана;
В Маастрихтські угоди;
Г План Маршалла.
8.Особливе міждержавне об’єднання, власне Великої Британії та 48 колишніх її домініонів та колоній, після 1947 р. отримало назву:
А «Британський союз»;
Б «Британська співдружність націй»;
В «Співдружність»;
Г «Організація Північноатлантичного договору».
9.Яку назву має організація , символ якої зображено на малюнку:
А «РЕВ»;
Б «Варшавський договір»;
В «СЕАТО»;
Г «Північноатлантичний альянс».
10. Коли було підписано мирний договір у Сан-Франциско?
А У жовтні 1949 р.;
Б грудні 1949 р.;
В лютому 1950 р.;
Г травні 1953 р.
11. На якому з запропонованих плакатів китайці просять пробачення у жертв «культурної революції» :
А |
Б
|
В) |
Г) |
12. 1 вересня 1969 р. підпільна організація «Вільні офіцери-юніоністи» здійснила державний переворот. Короля Ідріса І було скинуто. Влада перейшла до рук Ради революційного командування, яка проголосила Арабську Республіку. У країні почав будуватися «арабський соціалізм», суть якого полягала у встановленні «влади народної маси». Хто стояв на чолі державного перевороту й у майбутньому отримав титул «лідера революції 1 вересня»?
А Саддам Хусейн.;
Б Мао Цзедун ;
В М. Каддафи;
Г Хо Ши Мін.
ІІ Рівень (2 бали)
13.Встановіть хронологічну послідовність подій:
А Початок «культурної революції» в Китаї;
Б Розпад СРСР;
В Оголошення «доктрини Трумена»;
Г Створення «Солідарності» в Польщі.
14.Встановіть хронологічну послідовність подій за запропонованими фотосвітлинами:
А) |
Б) |
В) |
Г) |
ІІІ рівень (2 бали)
14. Установіть відповідність між країнами та їх політичними лідерами:
|
А) Велика Британія |
|
Б) ФРН |
|
В) Франція |
|
Г) Бельгія |
|
Д) США |
15.Встановіть співвідношення між запропонованими подіями та датами:
|
А) 1948 р. |
|
Б) 1949 р. |
|
В) 1964 р. |
|
Г) 1946 р. |
|
Д) 1979 р. |
ІV рівень (2 бали)
16. Запропонуйте оптимальні шляхи розв’язання глобальних проблем людства. Запишіть тези для виступу.
Підсумки уроку
Друга половина XX століття – поч. XXI ст. – це період: протистояння капіталістичних та соціалістичних країн (США - СРСР) під назвою «холодна війна»; ліквідація системи колоніалізму; перехід від індустріального до постіндустріального суспільства та розгортання НТР.
У розвитку світової економіки останніх десятиліть домінують процеси міжнародної економічної інтеграції. Вони визначають напрями та пріоритети сучасного етапу інтернаціоналізації господарського життя, формуючи середовище глобальної конкуренції, впливаючи на стратегічні інтереси всіх країн та регіонів світу.
Проте незважаючи на очевидні економічні переваги, міжнародні процеси відбуваються на тлі складного переплетіння соціально-економічних та політичних проблем. Основні чинники, що зумовлюють виникнення й існування згаданих проблем, такі: націоналізм, традиційні конфлікти між окремими країнами та групами країн, ідеологічні розходження; політико-правові, економічні та соціально-культурні відмінності країн-учасниць; зростання затрат під час реалізації регулятивних функцій на наднаціональному рівні; суперечності, пов’язані з розширенням інтеґраційних угруповань тощо.
Бажаємо успіхів!