Конспект уроку з української мови для 6 класу на тему: «Повторення й узагальнення вивченого про займенник»
Тема. Повторення й узагальнення вивченого про займенник.
Мета. Повторити й узагальнити системні знання, уміння й навички
шестикласників про займенник як частину мови.
Розвивати пам’ять, творчу уяву, мислення, увагу, зв’язне мовлення
учнів.
Виховувати інтерес і шанобливе ставлення до усної народної творчості,
патріотичні почуття.
Тип уроку. Узагальнення й систематизація знань.
Обладнання: картки із завданнями, «портрет» Займенника, пісня «Мова
єднання» (сл. та муз. О. Самойдюка), «грошові банкноти»,
експрес-урок О. Авраменка
(https://www.youtube.com/watch?v=fepY0Q0DDk4), мелодія з
мультфільму «The pink panter»
(https://www.youtube.com/watch?v=lp6z3s1Gig0).
Форма проведення: сюжетно-рольова гра «Слідство ведуть знавці».
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
(Звучить мелодія з мультфільму «The pink panter»: https://www.youtube.com/watch?v=lp6z3s1Gig0).
Вписати в порожні клітинки відповідні до визначень займенника, а у виділеному вертикальному рядку прочитати назву частини мови.
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
||
|
5 |
|
|
|
|
||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|||
7 |
|
|
|
|
|
|
|||
8 |
|
|
|
|
|
||||
9 |
|
|
|
|
|
||||
Повторення й узагальнення вивченого про займенник
ІІІ. Узагальнення й систематизація знань.
На … небоже, що … негоже. Який … ґедзь напав? Ти … про діло, а він про козу білу.
Довідка. Тобі, мені, тебе, йому.
А) У лісі мисливець наскочив на зайця. Він утік. –
Б) Поет подарував друзям троянди і склав про них вірш. –
Усяка пташка своє гніздо знає.
Коли не зможу я нічим рідній вітчизні прислужитися, намагатимуся ніколи ні в чому не шкодити. (Г. Сковорода).
- Займенник помітив, що його наздоганяють, переслідують. Він збільшив швидкість. Ми теж поспішаємо.
*Музична фізкультхвилинка «Упіймай займенник» (крокувати, плескати в долоні, коли в пісні «Мова єднання» зустрінеться займенник).
Слабші учні працюють з картками. Записати займенники разом, окремо або через дефіс.
Хто(сь), (де)хто, (ні)чий, кому(небудь), ні(в)якому, ні(на)кому, казна(що), ні(що), який(небудь), ні(перед)ким.
Володіти собою – уміти стримувати себе, триматися врівноважено, спокійно;
Сам собі голова – про чию-небудь повну незалежність, самостійність;
Хай мине нас ся чаша – хай не торкнеться нас якесь горе.
Записати якнайбільше прислів’їв або фразеологізмів із займенниками.
Чотирма-п’ятьма реченнями дати усну відповідь на запитання «Навіщо нам казки?»; використати займенники.
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання.
- Повторити все вивчене про займенник і написати твір-мініатюру «Навіщо людині казка?», адже наш урок теж був пов’язаний у деякій мірі з цим прекрасним жанром усної народної творчості.
ДОДАТОК А