Урок "Повторення знань про різні частини мови:іменник,прикметник,дієслово,числівник"

Про матеріал
Мета:відновити і закріпити знання дітей про різні слова-назви предметів, ознак, дій, кількість предметів та порядок при лічбі; формувати вміння розрізняти частини мови,правильно вживати їх у мовленні; поглиблювати знання учнів про спорт; розвивати мовлення ,мислення ,увагу, пам’ять, кмітливість; підтримувати інтерес до вивчення рідної мови і показати її зв’язок з іншими науками.
Перегляд файлу

                                         Українська мова

Тема:повторення знань про різні частини мови:іменник,прикметник,дієслово,числів-ник .

Мета:відновити і закріпити знання дітей про різні слова-назви предметів, ознак, дій, кількість предметів та порядок при лічбі;

формувати вміння розрізняти частини мови,правильно вживати їх у мовленні;

поглиблювати знання учнів про спорт;

розвивати мовлення ,мислення ,увагу, пам’ять, кмітливість;

підтримувати інтерес до вивчення рідної мови і показати її зв’язок з іншими науками.

Обладнання:м’ячі, таблиці, презентація по темі.

                          Хід уроку

I. Організація класу

- Добрий день,любі діти!

Наш урок сьогодні – свято,

І роботи в нас багато.

Рада всіх привітати.

Підсумок за темами

« Іменник», «Прикметник»,

«Числівник», «Дієслово» розпочати.

-Діти, давайте постараємось сьогодні на уроці працювати плідно,щоб всі знали на «відмінно» мову рідного народу.

- Наш девіз:

Не просто слухати,а чути.

Не просто дивитись,а бачити.

Не просто відповідати,а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

II. Актуалізація опорних знань

1.Каліграфічна хвилинка

-Діти,записуємо число, класна робота.

III. Мотивація навчальної діяльності.

1. Повідомлення теми уроку. Відгадування загадки.

-Сьогодні ми з вами повторимо і закріпимо знання з вивчених частин мови. На протязі всього уроку з нами буде мандрувати і нам буде допомагати помічник мій. Треба відгадати загадку, щоб зрозуміти,хто це.

-Мені з ним подобається грати :

Стрибати , бігати, наздоганяти!

Що за кулька живо скаче?

Це мій улюблений ….(м’ячик)

Дашук – віршик на англ. мові

-       Будемо працювати в групах,у разі потреби,допомагайте одне одному. Тому збирайтеся з думками, зосереджуйтесь, озброюйтесь набутими знаннями.

2.Словниковий диктант( на м’ячах записані слова)

-Футбол, тренер Віталій Миколайович, не граю, стадіон «Спартак», розігрує, хлопчик Льоня, м’яч, зловити, п’ятий гравець.

- До якої частини мови належать ці слова?

IV. Систематизація і узагальнення знань.

1.Перша гра «Іменник»

а) Бесіда з учнями

- Давайте пригадаємо , хто сьогодні на уроці буде нам допомагати?

- До якої частини мови належить це слово?

-Отже, що таке іменник? (кидаю дітям м’яч, діти повертають м’яч з відповідями).

- На  які групи діляться іменники?(істота,неістота, власні назви, загальні назви).

- Знайдіть в словниковому диктанті власні і загальні назви.

б) Гра «Істота – неістота»

- Я диктую слова. Якщо ви чуєте назву істоти - плескаєте в долоні. Якщо неістота-не плескаєте в долоні.

- Спортсмен,гра, поле, баскетболіст, теніс, вболівальник, свисток, гравець.

- Що ви знаєте про рід іменників?

- Пропоную виконати завдання в групах. У кожної групи є завдання - розмістити кольорові олівці в потрібну кишеню.

2. Друга гра « Прикметник»

а) кубик Блума

- Давайте разом з вами дамо характеристику нашому помічнику. Який він?

- Якою частиною мови ми користувалися?

- Допоможе нам пригадати всі правила про цю частину мови кубик Блума.

- Поясни,що таке прикметник.

- Придумай прикметники, якими можна описати спортсмена.

- Назви ,на які питання відповідають прикметники.

- Поясни, що таке прикметник.

- Чому прикметник самостійна частина мови.

- Запропонуй  однокласникам знайти і виписати прикметники з вірша.

- Поділись , як визначити  рід і число прикметника.

   б) Вибіркове списування

Я куплю собі новенький,

Пляжний м’ячик,

Він – м’якенький.

Буду плавати в воді,

Буде чистий він тоді.

Буду я його любити

І не дуже сильно бити,

Лиш на пальчику крутити.

в) Вправа «Смачні цукерки»

(Діти розкладають цукерки в коробки).

г) Вправи  з Лего

- Давайте цеглинки назвемо на різних мовах.

- Добираємо до прикметників іменники,використовуючи Лего

(будуємо башту)

   3. Фізкультхвилинка

4. Третя гра «Дієслово»

а) Виступ дітей

- Наші помічники допоможуть нам з’ясувати, над якою частиною мови ми будемо працювати далі.

- Які дії виконують діти?

- Що відбувається з м’ячем?

- Яку частину мови ми використовуємо, щоб описати дії?

- На які питання відповідає дієслово?

б) Працюємо в зошиті

- Запишіть , будь ласка,  в зошит всі дієслова,  які ми використали.

в) Асоціативний кущ

- На м’ячах пропоную написати асоціації до слова «М’яч» ,використовуючи іменники, прикметники, діїслова.

5. Четверта гра « Числівник».

- Пропоную завітати в магазин, щоб придбати декілька м’ячів для дозвілля.

а) Бесіда з дітьми

- Чим ми користуємося в магазині?

- Над якою частиною мови ми будемо зараз працювати?

- Що таке числівник?

- На які питання відповідають?

б) Письмо в зошиті

- Давайте запишемо в зошит вираз, за допомогою якого ми придбали м’ячі в магазині.

V. Підсумок уроку

1. Вправа “ Мозковий штурм “ (Крісло автора)

- Уявіть, що йде дощ незвичний, дощ з м’ячів. Ваші дії (роздаю дітям мобільні телефони, на яких діти записують свої думки. Один учень сідає в крісло і ділиться своїми думками зі всіма).

2. Рефлексія

- З яким настроєм ви закінчуєте урок?

Чи всі завдання були для вас легкими? (цеглинки Лего)

 VI. Домашнє завдання

-Заповніть, будь ласка , банки різними частинами мови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Дорош Ірина
Додано
27 лютого
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку