Урок Позакласне читання. Міф про Геракла. Яблука Гесперід.

Про матеріал

Тема: Позакласне читання. Міф про Геракла. Яблука Гесперід.

Мета:

-закріпити знання учнів про міфи, навчати переказувати їх, тлумачити зміст, вміння давати усні відповіді за змістом прочитаного, поглибити знання про крилаті вислови, розширювати словниковий запас учнів;

-розвивати асоціативне мислення, творчу уяву;

-виховувати волелюбність, вміння знаходити вихід із скрутного становища.

Обладнання та матеріали: підручник, ілюстрації до міфів про Геракла, презентація.

Тип уроку: комбінований.

Не піддавайся нещастю, але йди йому

назустріч з подвійною мужністю.

Вергілій

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Бесіда з учнями.

1. Що називається міфом?

2. Чим міф відрізняється від казки?

3. Про що ми дізнаємося з міфів?

4. Хто такий Геракл, за яких обставин він з'явився на світ?

5. Що означає ім'я Геракл?

Складання гронування до образу Геракла.

Напівбог

Син Зевса та Алкмени

Геракл

Сильний

Мужній

Відважний

Рішучий

Здійснив 12 подвигів

Літературна гра «Впізнай героя»

1) «Це була надзвичайно молода та кра­сива жінка... вона дуже сподобалась всемогутньому богу». (Мати Геракла)

2) «Хитра, підступна, лиха богиня теж не "забувала" про Геракла». (Гера)

3) «Верховний бог, во­лодар світу, коли по­бачив молоду красиву жінку, набув вигляду чоловіка красуні й то­ді, коли того не було вдома, провів три дні з нею». (Зевс)

4) «Наймогутніший грецький герой мав важке життя, спов­нене турбот, страж­дань і тяжкої праці. Він уславився неймо­вірними подвигами, і кожен його подвиг вимагав нелюдського напруження сил». (Ге­ракл)

5) «І сталося так, що першим народився син царя Сфенела — кволий, недужий, боягузливий та пихатий...» (Еврісфей)

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ ТА ЕПІГРАФА.

Діти, запишіть, будь ласка, тему уроку і епіграф. Перш ніж перейти до нової теми, давайте переглянемо з вами попередні подвиги, які здійснював Геракл.

1. Виразне читання подвигу Яблука Гесперід.

2. Словникова робота.

Гесперіди – німфи-хранительки золотих яблук вічної молодості.

Антей – герой старогрецьких міфів.

Цей володар Лівії, гігант – син Посейдона (бога морів) і Геї (богині землі) - був непереможним, бо кожний дотик до матері – землі давав йому нові сили. Гераклові вдалося вбити Антея, лише піднявши його в повітря. Образ Антея символізує силу, яку дає людині зв'язок з рідною землею, з батьківщиною.

3. Крилаті вислови у міфі. Міфи дали нам дуже багато крилатих висловів, які ми вживаємо і сьогодні.

Дійти до геркулесових стовпів – дійти до краю.

Геркулесова праця – тяжка праця.

Авгієві стайні – безладдя.

4. Обговорення змісту міфу «Яблука Гесперід» з елементами переказу.

• Хто такий Атлант?( титан, батько Гесперид, які стерегли золоті яблука, тримав на плечах важкий небосхил).

• Що повинен був зробити Геракл, щоб дізнатися шлях до Гесперід?(повинен зустрітися з морським богом Нереєм, щоб той показав дорогу).)

• У чому полягала непереможність Антея?( він був непереможним, поки торкався матері – землі, і коли Геракл відірвав його від землі, то задушив у повітрі).

• Чи можна вважати, що поєдинок Геракла з Антеєм - подвиг? Відповідь аргументуйте.

• Хто і за яких умов допоміг Гераклові здобути яблука Гесперід?

• Розкажіть, як Геракл «на хитрощі відповів хитрощами». Висловте своє ставлення до героя. Знайдіть у тексті уривок і зачитайте його.

5. Складання сенкану до образу Геракла.

Геракл

сильний, мужній

здійснював, долав, перемагав

Геракл – улюбленець стародавніх греків

напівбог

Учитель. Подвиги Геракла були улюбленими темами античного мистецтва. Епізоди з життя героя були усталеними темами скульпторів. Подивіться, будь ласка, на статуї Геракла. Цей герой був зображений і на гончарських виробах і його образ зустрічаємо в кінематографії.

А зараз до Вашої уваги пропоную переглянути уривок з мультфільма «Яблука Гесперид».

6. Робота в групах.

Літературна гра – пантоміма «Відгадай!».

Учні – актори демонструють епізод, а решта мають відгадати подвиг Геракла.

Підведення підсумків гри-пантоміми.

ІV.ПІДСУМОК УРОКУ.

Метод «Мікрофон».

1. Які риси характеру Геракла Вам найбільше сподобались? Чому?

2. Подумайте, який ще подвиг міг би здійснити Геракл (можливо, потрапивши у наш час).

3. Якби Ви зустрілися з героєм, про що б Ви з ним говорили?

Узагальнююче слово вчителя про популярність образу Геракла у літературі й мистецтві.

Подвиги Геракла були улюбленими темами античного мистецтва. Відома статуя Г. Фарнезе роботи Глікона. Епізоди з життя героя були усталеними темами скульпторів, які оздоблювали елементи архітектури.

Образ Геракла оспівував Софокл («Трахінянки», «Філоктет»), Евріпід («Несамовитий Геракл», «Геракліди»).

Сюжети міфів про Геракла ставали джерелом натхнення митців наступних епох в образотворчому мистецтві (Дж. Романо, Дж. Базарі, Г. Рені, С. Рафаель, П. Рубенс, Я. Тінторетто), літературі (Ж. Ротру, Ж. Ф. Мармонтель, П. Мстазіо).

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

1. Виразно читати і переказувати зміст міфу

2. Скласти паспорт твору

3. Написати листа Гераклу*.

Перегляд файлу

Тема: Позакласне читання. Міф про Геракла. Яблука Гесперід.

Мета:

  • закріпити знання учнів про міфи, навчати переказувати їх, тлумачити зміст, вміння давати усні відповіді за змістом прочитаного, поглибити знання про крилаті вислови, розширювати словниковий запас учнів;
  • розвивати асоціативне мислення, творчу уяву;
  • виховувати волелюбність, вміння знаходити вихід із скрутного становища.

Обладнання та матеріали: підручник, ілюстрації до міфів про Геракла, презентація.

Тип уроку: комбінований.

 

 

Не піддавайся нещастю, але йди йому

назустріч з подвійною мужністю.

Вергілій

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Бесіда з учнями.

1. Що називається міфом?

2. Чим міф відрізняється від казки?

3. Про що ми дізнаємося з міфів?

4. Хто такий Геракл, за яких обставин він з’явився на світ?

5. Що означає ім’я Геракл?

Складання гронування до образу Геракла.

                                                       Напівбог

                                                       Син Зевса та Алкмени

                                                       Сильний

                                                       Мужній

                                                       Відважний

                                                       Рішучий

                                                       Здійснив 12 подвигів

Літературна гра «Впізнай героя»

  1. «Це була надзвичайно молода та кра­сива жінка... вона дуже сподобалась всемогутньому богу». (Мати Геракла)
  2. «Хитра, підступна, лиха богиня теж не "забувала" про Геракла». (Гера)
  3. «Верховний бог, во­лодар світу, коли по­бачив молоду красиву жінку, набув вигляду чоловіка красуні й то­ді, коли того не було вдома, провів три дні з нею». (Зевс)
  4. «Наймогутніший грецький герой мав важке життя, спов­нене турбот, страж­дань і тяжкої праці. Він уславився неймо­вірними подвигами, і кожен його подвиг вимагав нелюдського напруження сил». (Ге­ракл)
  1. «І сталося так,  що першим народився син царя Сфенела — кволий, недужий, боягузливий та пихатий...» (Еврісфей)

 

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ ТА ЕПІГРАФА.

Діти, запишіть, будь ласка, тему уроку і епіграф.  Перш ніж перейти до нової теми, давайте переглянемо з вами попередні подвиги, які здійснював Геракл.

1. Виразне читання подвигу Яблука Гесперід.

2. Словникова робота.

Гесперіди – німфи-хранительки золотих яблук вічної молодості.

Антей – герой старогрецьких міфів.

Цей володар Лівії, гігант – син Посейдона (бога морів) і Геї (богині землі) - був непереможним, бо кожний дотик до матері – землі давав йому нові сили. Гераклові вдалося вбити Антея, лише піднявши його в повітря. Образ Антея символізує силу, яку дає людині зв'язок з рідною землею, з батьківщиною.

3. Крилаті вислови у міфі. Міфи дали нам дуже багато крилатих висловів, які ми вживаємо і сьогодні.

Дійти до геркулесових стовпів – дійти до краю.

Геркулесова праця – тяжка праця.

Авгієві стайні – безладдя.

4. Обговорення змісту міфу «Яблука Гесперід» з елементами переказу.

 

• Хто такий Атлант?( титан, батько Гесперид, які стерегли золоті яблука, тримав на плечах важкий небосхил).

• Що повинен був зробити Геракл, щоб дізнатися шлях до Гесперід?(повинен зустрітися з морським богом Нереєм, щоб той показав дорогу).)

• У чому полягала непереможність Антея?( він був непереможним, поки торкався матері – землі, і коли Геракл відірвав його від землі, то задушив у повітрі).

• Чи можна вважати, що поєдинок Геракла з Антеєм - подвиг? Відповідь аргументуйте.

• Хто і за яких умов допоміг Гераклові здобути яблука Гесперід?

• Розкажіть, як Геракл «на хитрощі відповів хитрощами». Висловте своє ставлення до героя. Знайдіть у тексті уривок і зачитайте його.

 

 

5. Складання сенкану до образу Геракла.

Геракл

сильний, мужній

здійснював, долав, перемагав

Геракл – улюбленець стародавніх греків

напівбог

Учитель. Подвиги Геракла були улюбленими темами античного мистецтва. Епізоди з життя героя були усталеними темами скульпторів. Подивіться, будь ласка, на статуї Геракла. Цей герой був зображений і на гончарських виробах і його образ зустрічаємо в кінематографії.

 А зараз до Вашої уваги пропоную переглянути уривок з мультфільма «Яблука Гесперид».

6. Робота в групах.

Літературна гра – пантоміма «Відгадай!».

Учні – актори демонструють епізод, а решта мають відгадати подвиг Геракла.

Підведення підсумків гри-пантоміми.

 

ІV.ПІДСУМОК УРОКУ.

Метод «Мікрофон».

1. Які риси характеру Геракла Вам найбільше сподобались? Чому?

2. Подумайте, який ще подвиг міг би здійснити Геракл (можливо, потрапивши у наш час).

3. Якби Ви зустрілися з героєм, про що б Ви з ним говорили?

Узагальнююче слово вчителя про популярність образу Геракла у літературі й мистецтві.

Подвиги Геракла були улюбленими темами античного мистецтва. Відома статуя Г. Фарнезе роботи Глікона. Епізоди з життя героя були усталеними темами скульпторів, які оздоблювали елементи архітектури.

Образ Геракла оспівував Софокл («Трахінянки», «Філоктет»), Евріпід («Несамовитий Геракл», «Геракліди»).

Сюжети міфів про Геракла ставали джерелом натхнення митців наступних епох в образотворчому мистецтві (Дж. Романо, Дж. Базарі, Г. Рені, С. Рафаель, П. Рубенс, Я. Тінторетто), літературі (Ж. Ротру, Ж. Ф. Мармонтель, П. Мстазіо).

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

1. Виразно читати і переказувати зміст міфу

2. Скласти паспорт твору

3. Написати листа Гераклу*.

 

 

1

 

doc
Додано
28 березня 2018
Переглядів
3143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку