• ознайомити з життєписом письменника, учити вдумливо виразно читати, давати оцінку прочитаному, аналізувати події, вчинки героїв; закріпити вміння розрізняти літературну казку поміж різножанрових творів ;
• розвивати навички образного мислення, аналізу художнього твору, характеристики персонажів із використанням цитатного матеріалу; вміння давати оцінку людським вчинкам;
• виховувати любов до читання, зацікавленість казками світової літератури, зокрема творами О. Уайльда; прагнення до самовдосконалення на основі прочитаних творів, толерантність, щирість, гуманізм, вміння бути коректним співрозмовником.
Урок № Дата_________
Тема уроку :Позакласне читання Оскар Уайльд « Щасливий принц»
Мета уроку:
• ознайомити з життєписом письменника, учити вдумливо виразно читати, давати оцінку прочитаному, аналізувати події, вчинки героїв; закріпити вміння розрізняти літературну казку поміж різножанрових творів ;
• розвивати навички образного мислення, аналізу художнього твору, характеристики персонажів із використанням цитатного матеріалу; вміння давати оцінку людським вчинкам;
• виховувати любов до читання, зацікавленість казками світової літератури, зокрема творами О. Уайльда; прагнення до самовдосконалення на основі прочитаних творів, толерантність, щирість, гуманізм, вміння бути коректним співрозмовником.
Тип урока: урок вивчення нового матеріалу
І .Оголошення теми і мети уроку
ІІ Засвоення новогог матеріалу
О.Уайльд "Щасливий принц"
Еволюція образу Щасливого Принца
1.Принц -- золота статуя |
2. Принц у палаці Безтурботності |
3. Принц – знівечений пам`ятник |
“Прекрасний, мов флюгель-півень”, “щасливець”, ”ангел”. Люди цінують його зовнішню красу, не здогадуються про його внутрішні переживання, страждання. “Очі Щасливого Принца були повні сліз” |
“Я не знав, що таке сльози”. Принц зовнішньо красивий, він розважається, насолоджується життям. “Я справді був щасливий, якщо у втіхах щастя”. |
Допомагає: хворій дитині, бідному драматургу, дівчинці, яка продавала сірники, роздав все своє золото; осліп. “Став тьмяний і сірий”; Втративши зовнішній блиск, принц став внутрішньо красивим і щасливим. Не кращий за жебрака”; “В ньому вже немає краси, то й користі немає”. |
4. Найцінніші речі – свинцеве серце та мертва пташка |
||
5.Справжня краса та щастя полягають у добрих вчинках |
Характеристика образу Щасливого Принца
1. Дані про героя |
Щасливий принц – головний герой казки О.Вайльда. За життя він був багатим, мешкав у розкішному палаці Безтурботності, не знав про людські страждання та горе. |
2. Портрет |
Портрет героя змінюється. На початку казки ми бачимо – прекрасну статую, якою всі захоплюються. Згодом, коли він роздав все своє золото бідним, він має вигляд знівеченого, обшарпаного пам`ятника. |
3. Мова героя |
Мова героя переповнена турботою про бідних, вона сумна та ласка водночас |
4. Хто і що про нього говорять |
Мер і міські радники цінують принца тільки тоді, коли він був золотою статуєю, за його зовнішню красу. Коли герой роздав своє золото людям, вони наказали зруйнувати пам`ятник. Бідна ластівка, залишившись допомагати принцу, вірно покохала його. Вона розповідає принцу про нужденне життя людей. |
5.Взаємовідносини з іншими героями |
Принц допомагає бідним людям за допомогою ластівки. Від страждання по її смерті, серце героя розкололося. |
6. Вчинки героя |
Принц, бачачи страждання бідних людей, не міг залишатися осторонь. Він вирішує творити добрі справи: все своє золото, коштовності він роздав бідним |
7. Думки автора |
Автор співпереживає герою |
8. Моя думка про героя |
Щасливий принц спонукав мене до роздумів про необхідність милосердя, доброти, співпереживання, про цінність наших вчинків, а не зовнішньої краси |
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Доповнити речення
- Який головний конфлікт казки? Доповніть речення
( співвідношення краси внутрішньої та зовнішньої)
- Що для людини має бути головним її зовнішня краса чи риси її характеру, відображені в її вчинках?
V. Рефлексія
VІ. Домашнє завдання
1. Скласти план прочитаного уривка. ( ст.94-99)
2. Продовжити заповнення таблиці-характеристики персонажів.
3. Скористатися матеріалом робочого зошита.
Творче завдання:
• Проілюструвати уривок із твору ( для тих, хто захоплюється образотворчим мистецтвом)