Урок позакласного читання 3 клас. Тема: Тема: «У гості до нас завітали казки народів Європи»

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання. Урок позакласного читання 3 клас.

Тема: «У гості до нас завітали казки народів Європи»

Мета: формувати ключові компетентності:

  • читацьку компетентність (формування в учнів повноцінних навичок: читання як базової у системі початкового навчання та слухання);
  • соціокультурну компетентність (загальнокультурний розвиток учнів, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, громадянське, патріотичне, морально-етичне, естетичне виховання);

загальнокультурну компетентність (культура відносин в колективі);

інформаційно-комунікативну компетентність (здатності успішно користуватися мовою (всіма видами мовленнєвої діяльності) в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу, вирішення життєво важливих завдань);

здоров'язбережувальну компетентність (уміння долати труднощі).

формувати предметні компетентності:

  • формувати в учнів вміння висловлювати оціночні судження про поведінку героїв казок, розвивати вміння читати за особами, вибірково, працювати в групах, парах, створити атмосферу радості, насолоди від творчості;
  • розвивати зв'язне мовлення, мислення, увагу, кмітливість, пам'ять;
  • виховувати інтерес до читання казок.
Перегляд файлу

Назарчук В.В.

Урок позакласного читання

 

Урок 15

Тема:  «У гості до нас завітали казки народів Європи»

Мета: формувати ключові  компетентності:

  • читацьку компетентність (формування в учнів повноцінних навичок: читання як базової у системі початкового навчання та слухання);
  • соціокультурну компетентність (загальнокультурний розвиток учнів, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, громадянське, патріотичне, морально-етичне, естетичне виховання);
  • загальнокультурну компетентність (культура відносин в колективі);
  • інформаційно-комунікативну компетентність (здатності успішно користуватися мовою (всіма видами мовленнєвої діяльності) в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу, вирішення життєво важливих завдань);
  • здоров’язбережувальну компетентність (уміння долати труднощі).

формувати предметні компетентності:

  • формувати в учнів вміння висловлювати оціночні судження про поведінку героїв казок, розвивати вміння читати за особами, вибірково, працювати  в групах,  парах, створити атмосферу радості, насолоди від творчості;
  • розвивати зв'язне мовлення, мислення, увагу, кмітливість, пам'ять;
  • виховувати інтерес до читання казок.

Обладнання: підручник, картки для роботи в групах, парах, Вінні Пух, малюнки до казок, телеграма, кошик з речами (грамота барабан, риба, копійка, гніздо, хліб), мультимедійна презентація до уроку.  

 

Хід  уроку

І. Організація  класу (слайд 1)

Вчитель: Продзвенів дзвінок.

                      Починається урок.

ІІ. Мовна розминка

                      З чого ж нам його почати?

    Діти:

                     Скоромовку розказати.

  1. Скоромовки (слайд 2)

    Вчитель:  Поправляєм язички, щоб не плутались значки.

І про мишок діалог, щоб цікавим був урок.

Перший ряд вже починає – скоромовку промовляє.

    Діти: Мама вчить мене читати, вчить мене читати тато.

   Вчить дідусь і вчить бабуся, скоро-скоро я навчуся.

    Вчитель:  Другий ряд теж не дрімає і швиденько промовляє.

Діти:  Начитався букварика та й малюю косарика. Коси сіно, косарику, на своєму гектарику.

    Вчитель: А тепер у класі тиша, щоб почуть розмову мишок.

    Діти: Мишка мишку запитала: «Що сьогодні поробляла?»  Відказала мишка мишці: «Букву А шукала в книжці. Буду азбуку вивчати, щоб самій казки читати».

2. Елементи ейдетики. Метод «Піктограм» (слайд3)

Гриб у лісі заблудився,

Бо від мух листком накрився,

А горобчик пролітав,

Він листок з грибочка зняв.      Г. Чубач

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

     -  До чого нас закликають всі ці скоромовки?

     -  Так, ці скоромовки нас закликають читати казки, вірші, оповідання.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку (слайд 4)

         Сьогодні до нас на урок завітала чудова гостя. А ім'я її ви дізнаєтеся, коли складете слово з цих букв:            

 К К З А А

    Казок чимало є на світі –

    І веселих, і сумних.

 -   А чи зможемо прожити ми без них?

 - Із перших днів дитинства нас супроводжують казкові герої. Казки нам читали бабусі та мами, із задоволенням ви  дивитеся їх по телевізору .

  •                   Діти, чи любите ви читати казки? Назвіть свої улюблені казки.

ІV. Робота з виставкою книг (слайд 5)

- Які книжки на виставці вам знайомі?

- Так, ця виставка книжок складається із ваших улюблених казок.

- Хто автор цих казок?

V. Обговорення прочитаних творів 

-  Як сонечко радує теплом і світлом усе живе, так і казки зігрівають радістю, любов ю і теплом душу і серце кожної дитини, кожного читця.

  •  Ось подивіться, тільки-но пригріло сонечко, і вже  з'явилась перша квіточка. Але ця квіточка незвичайна, у неї на пелюстках написані завдання, які ми з вами  будемо виконувати. А щоб зірвати пелюсточку треба  промовити слова: “Пелюсточку відірвемо, знання свої доведемо.”
  1. Читання в особах казки ,,Лисиця і куріпка”   (Французька народна казка) (слайд 6)

                           В театр ми пограємо,

                           В особах почитаємо.

  •                   Назвіть головних героїв казки ,,Лисиця і куріпка”

-  Хто бажає читати слова лисички, куріпки?         

 -  Діти, а хто   нам ще потрібен? (автор).                                                     

-  Чому вчить ця казка? Якого народу ця казка?

    Пелюсточку відірвемо,

    Знання свої доведемо.

  1. Робота в групах: ,,З якої казки цей ланцюжок?” (слайд 7)
  • Кожній групі я даю картку, на якій написаний ланцюжок.

       Ви усі разом прочитаєте його, подумаєте і відгадаєте, до якої казки належить цей ланцюжок. 

       1 учень з групи захищає, доводить, з якої казки ланцюжок.

                Пелюсточку відірвемо,

                Знання свої доведемо.

  1. Робота в парах: ,,Пригадайте, з яких казок  ці рядки?” (слайд 8)
  •                   Кожній парі я даю картку, на якій написане речення з будь-якої казки народів Європи. Ви уважно читаєте те речення і пригадуєте, з якої казки ці рядки. Потім 1 учень з пари читає те речення і доводить з якої воно казки.

VI. Фізкультхвилинка (слайд 9)

  • А зараз ми відпочинемо разом з ведмежатком Вінні-Пухом та його друзями.

(Під музику танцюють)

Пелюсточку відірвемо,

Знання свої доведемо.

  1. Читання уривків за малюнками (слайд 10)
  •                   Діти, вам було завдання намалювати ілюстрації до казки, яка найбільше сподобалась. Ось ваші малюнки.

       А тепер ми будемо вгадувати казку, та зачитувати  уривок, який відповідає цій ілюстрації.

-  До якої казки належить 1 малюнок?

-  Якого народу ця казка? Знайдіть її на нашій виставці. 

-  Знайдіть уривок, який можна підписати під цим

    малюнком.

-  Читання уривку.

Пелюсточку відірвемо,

Знання свої доведемо.

 5. Гра: ,, Впізнай героя” (слайд 11)

         -  На наш урок я запросила гостей, але на жаль, вони не змогли приїхати    до нас і лише надіслали телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Я зачитаю вам їх, а ви повинні здогадатися, від кого вони.

  •                   Читання телеграм від героїв казок.

ТЕЛЕГРАМИ

1. Вчу вити гніздо, тому прилетіти не зможу.

2. Дуже хотілося б потрапити до вас, але шукаю легкого   хліба.

3. Пішли до Бремена. Не встигнемо повернутися.

4. Приїхати не зможу, бо тікаю від мисливців.

5. Наїлася риби, болить живіт.

6. Ніяк не закінчимо війну, тому приїхати не зможемо.

7. Прибути до вас не змогла, бо мені відбили хвоста.

  - Від кого ця телеграма?

  - З якої казки? Якого народу?

Пелюсточку відірвемо,

Знання свої доведемо.

  1. Стратегія критичного мислення «Сенкан» (слайд 12)
  1. Казка.
  2. Чарівна, захоплююча.
  3. Розповідає, застерігає, повчає.
  4. Незабутні подорожі у фантастичну країну.
  5. Вигадка.

VІІ. Домашнє завдання 

Ми з вами прочитали вже багато казок. Але світ казок безмежний.

І я вам пропоную піти до нашої шкільної бібліотеки і взяти нову казку, яку ви ще не читали.

Диференційовані завдання:

  1.  прочитати, підготувати уривок, який дуже сподобався;
  2. прочитати та вміти переказувати;   
  3. прочитати, переказувати і намалювати героя, що сподобався.

VІІІ. Підсумок уроку

    Ось і закінчується наш урок. Ви всі добре працювали.

-    Дітки, тут хтось забув кошик. А в ньому якісь дивні речі.

  1. ГРА ,,Впізнай, з якої казки?” (слайд 13)
  •  Ану, впізнайте, з якої вони казки? ( риба, хліб, копійка, грамота, гніздо, барабан).

 

docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
3269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку