Урок позакласного читання

Про матеріал
Розробка уроку позакласного читання за творами В.О. Сухомлинського у 4 класі.
Перегляд файлу

 

 

Урок позакласного читання у 4 класі

«Читаємо твори В.О.Сухомлинського»

 

Мета: продовжувати знайомство учнів з  життям і творчістю В.О.Сухомлинського; формувати в учнів уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, добре ставиться до рідних і друзів; навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення;  розвивати мовлення учнів, вміння читати й аналізувати самостійно прочитані твори, висловлювати свою думку,виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості; почуття гідності та відповідальності, спонукати творити добро, бути милосердним.

Обладнання: виставка творів В.О.Сухомлинського, портрет В.О. Сухомлинського, ілюстрації.

 

І. Організація учнів до уроку.

 

IІ. Робота над виставкою книг

-       Розгляньте виставку книг.

-        Назвіть книги, які ви бачите на виставці.

-       Які твори ви уже читали?

 -   Хто є автором  книг?

-   Отже, з  творчістю якого письменника ми продовжимо сьогодні знайомитися?  

 

ІІІ.Оголошення теми та мети уроку.

   - Так, сьогодні на уроці ми з вами продовжимо знайомитися з творчістю В.О.Сухомлинського та обговоримо його твори, які ви читали вдома.

 1.  - Василь Олександрович Сухомлинський

Жив на світі Учитель. Його звали Василь Олександрович Сухомлинський. Народився 28 вересня 1918 року.

Усе своє життя Василь Олександрович працював у школі.

-   Більш за все він хотів навчити дітей думати, відчувати, радіти й сумувати. Для цього Учитель сам писав казки й розповідав дітям, їхнім батькам, учителям. Він написав  більше 1500 казок і оповідань. У них Учитель розкрив широкий, різноманітний, різнобарвний світ, що сточує кожну дитину, охоплює все наше життя.  

          Героями творчості В. О. Сухомлинського найчастіше       виступають діти. Його твори вчать реагувати на  вчинки і поведінку героїв. Більшість творів письменника були написані в процесі безпосереднього спілкування з дітьми, під час екскурсій, бесід.

      Протягом кількох уроків ми з вами читали й обговорювали твори великого педагога. Давайте пригадаємо, які саме оповідання читали.

 

1.Гра «Звідки ці рядки?»

 

а)  Глянула та й здивувалася: на білих квітах лежав багрецевий відтінок. Вони із сорому почервоніли. («Навіть квіти з сорому почервоніли»)

 

 б) Питається якось Дмитрик батька:

— Тату, чому біля Сергійкової хати росте п’ять дубів, а біля нашої жодного немає. Мовчить батько. Мовчить.(«Пять дубків»)

 

в) Юрко віддав залізного лева за синій олівець. Тепер Федько став господарем залізного лева.(«Синій олівець»)

 

г) Їдучи автобусом, люди радісно всміхаються.

Часто можна почути:

— Благородне серце в тих людей, що будували цю дорогу.(«Дуб на дорозі»)

 

---- Розкажіть коротко, про що розповідається в цих оповіданнях.

 

  1. Робота над твором В.О.Сухомлинського «Як Павлик списав у Зіни задачу»
  •          Самостійне читання учнями.
  •          Хто є головними героями оповідання?
  •          Чи сподобалось оповідання?
  •          -Читання «ланцюжком»
  •          Чи сподобалася вам Зіна?
  •          Чи правильно вона зробила, коли дала списати задачу?
  •          А про що б ви хотіли запитати у Павлика?
  •          Хотіли б з ним дружити?
  •          Яку пораду дали б Павлику і Зіні?
  •          Закінчіть оповідання так, щоб Зіна і Павлик стали друзями?

 

IV. Калейдоскоп прочитаних творів.

 

          В.О. Сухомлинський писав: «Читання – це віконце, через яке дитина бачить і пізнає світ».

 

  •          Сьогодні ми ще ширше відкриємо це віконце й познайомимося з творами видатного педагога, які ви читали самостійно. Тож запрошую вас поділитися своїм читацьким досвідом.

.Презентація учнями книжечок-саморобок за творами В.О.Сухомлинського1.

 

V. Рефлексія.

  •             -  Чи цікаво було вам читати твори І.О.Сухомлинського?
  •             -  Чи порадили б ви своїм друзям прочитати його казки й оповідання ?
  •             -  Чому?

 VI.Підсумок уроку.

 

     Так, дійсно В. О. Сухомлинський був великим педагогом і видатним письменником, в щирому серці якого жила велика любов і доброта. Мудрий учитель писав для вас твори, які сповнені тепла і добра.

    Усі твори вчать нас творити добро, адже добро завжди пов’язане з такими людськими чеснотами, як чуйність, доброта, милосердя, щирість, справедливість, дружелюбність

 

      Люди повинні приносити добро і радість іншим людям. Тільки тоді їх життя не пройде даром. Кожна людина повинна прагнути стати чесною і порядною, доброю і старанною. Але щоб вирости такою, треба боротися з лінощами, недбалістю, брехливістю, відкинути заздрість і багато негативного, що раптом з’являється в характері.

     Гарна людина – це сонечко, яке зігріває все довкола своїми лагідними промінцями, своїм гарячим щирим серденьком.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Гра «Звідки ці рядки?»

 

а)  Глянула та й здивувалася: на білих квітах лежав багрецевий відтінок. Вони із сорому почервоніли.

 

 

б) Питається якось Дмитрик батька:

— Тату, чому біля Сергійкової хати росте п’ять дубів, а біля нашої жодного немає. Мовчить батько. Мовчить

 

 

в) Юрко віддав залізного лева за синій олівець. Тепер Федько став господарем залізного лева

 

 

г) Їдучи автобусом, люди радісно всміхаються.

Часто можна почути:

— Благородне серце в тих людей, що будували цю дорогу

 

 

 

1.Гра «Звідки ці рядки?»

 

а)  Глянула та й здивувалася: на білих квітах лежав багрецевий відтінок. Вони із сорому почервоніли.

 

 

б) Питається якось Дмитрик батька:

— Тату, чому біля Сергійкової хати росте п’ять дубів, а біля нашої жодного немає. Мовчить батько. Мовчить

 

 

в) Юрко віддав залізного лева за синій олівець. Тепер Федько став господарем залізного лева

 

 

г) Їдучи автобусом, люди радісно всміхаються.

Часто можна почути:

— Благородне серце в тих людей, що будували цю дорогу

 

 

 

docx
Додано
14 вересня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку