Урок позакласного читання

Про матеріал

Урок позакласного читання. Сучасна українська

література. Знайомство з життєвим шляхом Ірени Роздобудько. Роман «Якби». Зміст, проблематика, образи твору.

Урок позакласного читання за твором Ірени Роздобудько приурочений темі « Людські роздуми про власне життя». Чому саме цей твір? Можливо тому, що українська література як мистецтво слова є носієм потужного заряду духовної енергії, вчить як витримати і не зламатися внутрішньо у світі, де панують нещастя, страждання, де щомиті можна втратити найдорожчих. Універсальний рецепт від І. Роздобудько - «жити не тут...»

Перегляд файлу

Тема: Урок позакласного читання.   Сучасна українська

література. Знайомство з життєвим шляхом Ірени Роздобудько. Роман «Якби». Зміст, проблематика, образи твору.

Урок позакласного читання за твором Ірени Роздобудько приурочений темі « Людські роздуми про власне життя». Чому саме цей твір? Можливо тому, що українська література як мистецтво слова є носієм потужного заряду духовної енергії, вчить як витримати і не зламатися внутрішньо у світі, де панують нещастя, страждання, де щомиті можна втратити найдорожчих. Універсальний рецепт від І. Роздобудько - «жити не тут...»

Мета уроку: ознайомити учнів із творчістю сучасної української письменниці І. Роздобудько; допомогти з'ясувати авторський задум роману « Якби»;формувати інтерес до сучасної української літератури, розширюючи тематичний діапазон сучасного письменства; розвивати художній смак; виховувати морально-етичні цінності, що допоможуть бути сильними у будь-яких життєвих ситуаціях.

Цілі уроку

Учні знатимуть: творчий доробок письменниці, зміст і проблематику роману « Якби».

Учні вмітимуть: логічно висловлювати враження від прочитаного, розкривати зміст порушених автором проблем; висловлювати власне ставлення до прочитаного, створювати психологічні портрети героїв; планувати свою навчальну діяльність, проводити рефлексію в кінці уроку. Обладнання: виставка творів І. Роздобудько, слайди, аудіо записи, вислів із твору на дошці: « Коли блазні вдають із себе розумників, а розумники блазнів - кому нести істину?»

Методи, прийоми, форми роботи: випереджувальні завдання, асоціювання, «незакінчене речення», учнівські повідомлення, бесіда, відповідь на проблемні питання, створення психологічних портретів героїв, робота в групах.

Випереджувальні завдання (даються учням заздалегідь, бажано за місяць-" два до уроку):

  1. Прочитати твір « Якби».
  2. Зафіксувати свої враження від прочитаного.
  3. Виділити цитати, які допомагають розкривати зміст порушеної автором проблеми ( умовно називаємо їх « Ключі до твору».)
  4. Поповнити цитатами із твору записник « Мудрі думки».
  5. Скласти тестові завдання до змісту твору ( завдання для груп). Ім'я уроку. Людські роздуми про власне життя.

Хід уроку

Мотиваційний етап.

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку. ( Обмін побажаннями)

2. Актуалізація  суб'єктивного  досвіду   й   опорних   знань   (   асоціювання:
ключове слово: доля).

II. Цілевизначення та планування. 1.Слово вчителя Долю має кожна людина, але якою вона буде залежить від обставин, від оточення.

Синтаксична сполука « якби не... - то...» - одна з найпопулярніших у людських роздумах про власне життя. У кожного знайдеться оте маленьке « якби», яке не дає здобути щастя.

Яка ж проблема « родом із дитинства» переслідує головну героїню твору Ірени Роздобудько?

Готуючись до сьогоднішнього уроку ви прочитали роман « Якби».

Які ж проблеми намагається розв'язати своїм твором І. Роздобудько? Романний світ затягує поволі, непомітно, гіпнотична дія тексту зростає. Його хочеться читати, аж поки не буде перегорнута остання сторінка й не буде розгадано всі загадки.

2.Визначення власних цілей уроку і формування загального переліку. Орієнтовний варіант визначення цілей уроку

- Більше  дізнатися  про  письменницю  І.   Роздобудько,  її  життєвий  і творчий шлях.

  •       Краще зрозуміти зміст роману « Якби».
  •       Хочу почути думки своїх однокласників про роман.
  •       Хочу більше довідатися про творчу спадщину письменниці.
  •       Хочу більше розібратися у змісті твору.
  •       Думаю, що після уроку я прочитаю ще один твір І. Роздобудько.
  •       3.Узгодження плану роботи.

///. Опрацювання навчального  матеріалу.

1.Презентація домашніх завдань.

Бібліотекарі. Виставка творів І. Роздобудько.

Бібліографи   1.   Знайомство  з  І.   Роздобудько  (  слайд - шоу:   біографія,

творчість, премії, матеріали « Інтерв'ю з письменницею»).

2 .З'ясування емоційного враження від твору « Якби».

Літературознавці. Формування проблем, про які хотіли б поговорити.

  • Як переступити через негативний досвід і навчитися жити так, щоб не повторювати слово «якби», виправдовуючи власні невдачі?
  •       Як розрізнити любов і стосунки?
  • Як живеться в цьому світі Іншим, тим, хто не сприймає сіру буденність як закономірність, а прагне справжнього життя?
  • Як витримати й не зламатися внутрішньо у світі, де панують нещастя, страждання, де щомиті можна втратити найдорожчих?

- Чому варто читати цю книжку?

2. Виконання тестових завдань (завдання, які підготувала група учнів удома,
виконуються в робочих зошитах, ними учні обмінюються потім, перевіряючи
правильність відповідей і оцінюючи їх).

  1. Взаємооцінювання тестових завдань ( правильні відповіді записані на дошці).
  2. Створення психологічних портретів героїв ( Вероніка Івченко, Миросик, Томочка, Богдан Ігорович)

Матеріал для вчителя: ( цитати з книжки, які можна запропонувати для обговорення):

  •      Фото - це мить солодкого обману на майбутнє.
  •      Стосунки тривають, любов - живе.
  • Любов - дар,  який  живе  всередині  кожного,  але  може  ніколи  не розкритися.
  •      Любов не знає сумнівів, вагань, напівтонів, розрахунків.

 Вона стала музикою. .. .він грав на ній без жодної фальшивої ноти.
5. Обговорення імені уроку

  • Як вплинули на долю героїв роздуми про власне життя?
  • Що думаєте ви про власне життя?

IV. Рефлексивно - оцінювальний етап.

1. Бесіда

  • За що ви хотіли б подякувати письменниці?
  • Які асоціації, думки виникли у вас у процесі роботи?
  • Чи змінилися ваші почуття, емоції після уроку?

2. Оцінювання роботи груп ( виступи керівників)

V. Домашнє завдання.

Обовязкове  загальне.  Написати твір - відгук  про  роман  І.  Роздобудько

« Якби».

За бажанням. Прочитати будь - який твір письменниці.

 

 

docx
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку