Урок позакласного читання. Сучасна українська
література. Знайомство з життєвим шляхом Ірени Роздобудько. Роман «Якби». Зміст, проблематика, образи твору.
Урок позакласного читання за твором Ірени Роздобудько приурочений темі « Людські роздуми про власне життя». Чому саме цей твір? Можливо тому, що українська література як мистецтво слова є носієм потужного заряду духовної енергії, вчить як витримати і не зламатися внутрішньо у світі, де панують нещастя, страждання, де щомиті можна втратити найдорожчих. Універсальний рецепт від І. Роздобудько - «жити не тут...»
Тема: Урок позакласного читання. Сучасна українська
література. Знайомство з життєвим шляхом Ірени Роздобудько. Роман «Якби». Зміст, проблематика, образи твору.
Урок позакласного читання за твором Ірени Роздобудько приурочений темі « Людські роздуми про власне життя». Чому саме цей твір? Можливо тому, що українська література як мистецтво слова є носієм потужного заряду духовної енергії, вчить як витримати і не зламатися внутрішньо у світі, де панують нещастя, страждання, де щомиті можна втратити найдорожчих. Універсальний рецепт від І. Роздобудько - «жити не тут...»
Мета уроку: ознайомити учнів із творчістю сучасної української письменниці І. Роздобудько; допомогти з'ясувати авторський задум роману « Якби»;формувати інтерес до сучасної української літератури, розширюючи тематичний діапазон сучасного письменства; розвивати художній смак; виховувати морально-етичні цінності, що допоможуть бути сильними у будь-яких життєвих ситуаціях.
Цілі уроку
Учні знатимуть: творчий доробок письменниці, зміст і проблематику роману « Якби».
Учні вмітимуть: логічно висловлювати враження від прочитаного, розкривати зміст порушених автором проблем; висловлювати власне ставлення до прочитаного, створювати психологічні портрети героїв; планувати свою навчальну діяльність, проводити рефлексію в кінці уроку. Обладнання: виставка творів І. Роздобудько, слайди, аудіо записи, вислів із твору на дошці: « Коли блазні вдають із себе розумників, а розумники блазнів - кому нести істину?»
Методи, прийоми, форми роботи: випереджувальні завдання, асоціювання, «незакінчене речення», учнівські повідомлення, бесіда, відповідь на проблемні питання, створення психологічних портретів героїв, робота в групах.
Випереджувальні завдання (даються учням заздалегідь, бажано за місяць-" два до уроку):
Хід уроку
Мотиваційний етап.
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку. ( Обмін побажаннями)
2. Актуалізація суб'єктивного досвіду й опорних знань ( асоціювання:
ключове слово: доля).
II. Цілевизначення та планування. 1.Слово вчителя Долю має кожна людина, але якою вона буде залежить від обставин, від оточення.
Синтаксична сполука « якби не... - то...» - одна з найпопулярніших у людських роздумах про власне життя. У кожного знайдеться оте маленьке « якби», яке не дає здобути щастя.
Яка ж проблема « родом із дитинства» переслідує головну героїню твору Ірени Роздобудько?
Готуючись до сьогоднішнього уроку ви прочитали роман « Якби».
Які ж проблеми намагається розв'язати своїм твором І. Роздобудько? Романний світ затягує поволі, непомітно, гіпнотична дія тексту зростає. Його хочеться читати, аж поки не буде перегорнута остання сторінка й не буде розгадано всі загадки.
2.Визначення власних цілей уроку і формування загального переліку. Орієнтовний варіант визначення цілей уроку
- Більше дізнатися про письменницю І. Роздобудько, її життєвий і творчий шлях.
///. Опрацювання навчального матеріалу.
1.Презентація домашніх завдань.
Бібліотекарі. Виставка творів І. Роздобудько.
Бібліографи 1. Знайомство з І. Роздобудько ( слайд - шоу: біографія,
творчість, премії, матеріали « Інтерв'ю з письменницею»).
2 .З'ясування емоційного враження від твору « Якби».
Літературознавці. Формування проблем, про які хотіли б поговорити.
- Чому варто читати цю книжку?
2. Виконання тестових завдань (завдання, які підготувала група учнів удома,
виконуються в робочих зошитах, ними учні обмінюються потім, перевіряючи
правильність відповідей і оцінюючи їх).
Матеріал для вчителя: ( цитати з книжки, які можна запропонувати для обговорення):
• Вона стала музикою. .. .він грав на ній без жодної фальшивої ноти.
5. Обговорення імені уроку
IV. Рефлексивно - оцінювальний етап.
1. Бесіда
2. Оцінювання роботи груп ( виступи керівників)
V. Домашнє завдання.
Обовязкове загальне. Написати твір - відгук про роман І. Роздобудько
« Якби».
За бажанням. Прочитати будь - який твір письменниці.