Урок позакласного читання "Хай світом править доброта"

Про матеріал
Урок позакласного читання, який дає змогу розширити знайомство з поняттям добра і зла, сприяє формуванню вміння висловлювати власну думку, робити висновки з прочитаного, виховує бажання примножувати добро, бути ввічливим і вдячним за доброту. І все це ми пізнаємо з творчості В.О.Сухомлинського.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання 4 клас

«Хай світом править доброта»

Мета: продовжити вивчати творчу спадщину В.О.Сухомлинського; розширити знайомство з поняттям добра і зла; сприяти формуванню вміння висловлювати власну думку, робити висновки з прочитаного; удосконалювати навички виразного читання; виховувати бажання примножувати добро, бути ввічливим і вдячним за доброту.

Обладнання:портрет В.О.Сухомлинського,презентації дітей, конверти із завданнями,одне паперове серце червоного кольору,інше-чорного.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Наш урок цікавим буде!

Казку люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

Тобто, й наші школярі.

Будемо ми працювати,

Й руку вправно піднімати.

Казка кличе нас усіх,

Починаємо мерщій!..

 

II.Установчо-мотиваційний етап

Рятує світ краса

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї краси занадто мало.

Бо скільки всюди зла – людина вже не та

Тож люди на землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла.

 

III.Мотивація навчальної діяльності

-Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок? (Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим)

-А ви на уроці якими повинні бути? (Уважними, зібраними, активними, наполегливими)

-Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо продуктивний, творчий, цікавий урок.

 

IV.Актуалізація опорних знань

Мовна розминка

1. Гра «Розгони хмаринки» (продовжити речення)

Байки пише… (байкар)

Вірші складає…(поет)

Казки вигадує…(казкар)

Прозу створює…(прозаїк)

-Прочитайте врятовані слова. Замініть їх одним словом. Оберіть серед цих слів те, що називає людину, яка пише оповідання (прозаїк).

- Продовжіть: Оповідання-це…(невеликий за розміром розповідний художній твір, у якому описано одну подію з життя персонажа).

2.Вправа «Літературний годинник»

Прочитайте слова та назви оповідань. Утворіть співвідношення: «слова-назва оповідання».

*Сергійко, Петро, Максим, Гриць, квітка…(«Сергійкова квітка»)

*Яринка, мама, маленька сорочка…(«Як же все це було без мене?»)

*Онук Петрик, бабуся Марія, маленька пташка…(«По волосинці»)

*Директор, клас, учитель, горбатенька…(«Горбатенька дівчинка)

IV. Визначення теми та завдань уроку

А об’єднує всі ці оповідання автор, ім’я якого Василь Олександрович Сухомлинський (портрет).

-Діти, щоб дізнатися тему уроку, я пропоную вам виконати завдання. Візьміть конвертик, в ньому лежать розрізані літери різного кольору, об’єднайте літери за кольором, складіть слова, а потім спробуйте їх об’єднати в речення.

 

Хай                 світом              править                    доброта

 

-         На уроці з’ясуємо, що таке добро, якою має бути справжня людина. Розібратися з цим усім допоможуть герої творів В.О.Сухомлинського.

V. Робота над темою уроку

5.1. Вправа «Супермаркет»

- Діти уявіть, що ви зайшли до казкового супермаркету. Тут ви можете придбати тільки один предмет, це «Щось», що асоціюється зі словом добро.

-Що ви купите?

-Чому?

-А де його можна взяти?

-І саме таким творцем добра можна назвати мудрого вчителя Василя Олександровича Сухомлинського.

5.2 Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом В.О.Сухомлинського

Група «Дослідники» (розповідь супроводжується підготовленою учнями презентацією)

Він народився 28 вересня 1918 року в селі Василівці Онуфрійського району Кіровоградської області в родині селянина-бідняка. Батько Олександр Омельянович був столяром. Сім’я мала невелику ділянку землі і займалась господарством. Батько Олександр Омельянович належав до освічених і шанованих людей у селі. Він робив дописи до районної газети, викладав трудове навчання у місцевій школі.

Мати Оксана Овдіївна працювала в колгоспі. В 1933 році Василь закінчив семирічну школу. Однокласниця В.О. Сухомлинського Мотря Тихонівна Сировадка згадує, що у Василя був чудовий характер. Він був енергійний, життєрадісний хлопчик. Любив Василь читати твори Т.Шевченка, Панаса Мирного.

Навчався Василь Олександрович у Кременчуцькому педінституті на факультеті мови та літератури, але змушений був залишити навчання у зв’язку з хворобою. Пізніше він працював учителем української мови та літератури у 5-8 класах і продовжував заочне навчання. Після закінчення інституту працював вчителем української та російської мови і завучем.

У 1941 році, коли почалася війна, Василь Олександрович був направлений на фронт.

 

Група «Істориків» (розповідь супроводжується підготовленою учнями презентацією)

Та довелося воювати недовго. В 1942 році його вдруге було поранено. Після п’ятимісячного лікування він був направлений додому і працював у рідному селі, яке вже було визволене від німців. Там він працював керівником райвідділу освіти. З 1945 року почав писати свої перші статті, педагогічні твори. З кожним роком відчував, що його місце біля дітей, у школі.

У 1948 році Василь Олександрович стає директором Павлинської середньої школи. Він створив дружній учительський і учнівський колектив, створив «школу радості» для 6-річних хлопчиків і дівчаток, написав понад 70 томів цікавих розповідей для дітей. Вчитель не уявляв жодного дня без своїх учнів, готовий був віддати їм своє серце. Тому одна з його книг називається «Серце віддаю дітям».

2 вересня 1970 року В.О. Сухомлинського не стало. Перестало битися серце видатного педагога. На могилі височить пам’ятник, він підноситься над садами, що колись із своїми вихованцями садив В.О. Сухомлинський. Школа носить його ім’я, одна з вулиць називається вулицею Сухомлинського.

Василь Олександрович дуже любив дітей і написав для них багато цікавих розповідей про ласкаве сонечко і м’яку зелену травичку, про працелюбних комашок і веселого метелика, про кращі риси людини, про дітей.

В його творах переважає доброта, бо сам він був доброю людиною, і хотів, щоб ви діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими.

 

VI. Опрацювання творів В.О.Сухомлинського

-З деякими творами ми уже знайомі. Сьогодні прочитаємо нові оповідання. Назву одного з них ви назвете, коли виконаєте завдання на картці.

1.Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Важко бути людиною»

1.1. Гра «Шифрувальник»

- Роз’єднайте слова та прочитайте заголовок «важкобутилюдиною»

1.2.Первинне читання сильним учнем

- Уважно послухайте оповідання, будьте готові виконати тестові завдання за змістом прослуханого.

1.3. Аудіювання

1. Чого попросили діти в жінки?

А)молока

Б)води

В)хліба

2. Куди ходили діти?

А)за грибами

Б)у далекий похід

В)на рибалку

3. Хто перший згадав, що забули подякувати?

А)всі діти

Б)Роман

В)Марійка

4. Чому всі діти повернулися?

А)вони щось там забули

Б)бо їм стало страшно

В)бо вони люди

1.4. Взаємоперевірка 1-Б,  2-Б, 3-В,4-В

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

1.5.Повторне читання тексту учнями «Ланцюжком» частинами

-Подумайте, чи важко бути людиною?

1.6. Читання на замовлення (вибіркове читання)

1.7. Інсценізація твору Сухомлинського «Важко бути людиною»

1.8. Скарбничка народної мудрості

(На дошці прислів’я про добро)

Добре ім’я краще від багатства.

За добро, добром платять.

Зла людина – зліша від вовка.

Перший крок до добра – не роби нікому зла.

VII. Закріплення вивченого

Рефлексія

- Гадаю мені вдалося сьогодні посіяти зернятко Доброти у ваші серця. Сподіваюся проростуть вони у ваших серцях.

-Діти, що ж перемогло у нас на уроці «Добро чи зло»? З чим повинна жити людина з добром чи злом?

-У вас на столиках лежить 2 серця, чорне зле, бездушне, червоне ж добре, гаряче, співчутливе. Виберіть серце, яке вам до душі.

- А завершити урок я бажаю словами Любові Забашти:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

-Ще раз прочитаємо ці золоті слова хором. Дякую за урок!

 

docx
Додано
13 січня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку