Урок позакласного читання "Лірика вагантів"

Про матеріал

Мета:сформувати уявлення про своєрідність лірики вагантів, її тематики; розвивати вміння учнів висловлювати власні судження;

Виховувати інтерес учнів до культурних надбань людства

Обладнання:додаток № 33, 34 (3) -фонозапис «Пісні вагантів»;

фонозапис «Гаудеамус»

Тип уроку:урок позакласного читання

Хід уроку

Признаёшь ли ты Христа

Это намне важно,

Лишь была б душа чиста,

Сердце не продажно.

(із поезії вагантів)

І.Підготовка до сприйняття теми уроку:

1.Музична пауза. Прослухування фонозапису «Пісні вагантів» (муз.Д.Тухманова)

2.Вчитель:Пісня, яку щойно ви прослухали, зявилась в кінці ХХ століття. Вона була дуже популярна серед ваших тат і мам. Декілька десятиліть тому російськимкомпозитором Давидом Тухмановим була написана музики. А от словам уже понад 700 років. Вірш «Прощання зі Швабією» написаний одним із поетів – вагантів, із творчістю яких ми ознайомимося сьогодні на уроці.

ІІ.Повідомлення мети, завдань уроку

ІІІ.Вивчення нового матеріалу:

1.Бесіда зазапитаннями:

-Яким настроєм пронизанийвірш «Прощання зі Швабією»?

-Чому Д.Тухманов серед тисячівіршів, написаних про студентів, вибирає текст, створений 700 років тому?

-Які почуття переживає ліричний герой цього вірша?

2.Коментар учителя.

Хоча був привід плакати і сумувати, але невідомий поет-вагант з гумором описує початок студентського життя. А здобуття освіти в середньовічній Європі було нелегкою справою.

3.Розповідь учня про здобуття освіти в Середньовічній Європі (на матеріалах підручника Ковбасенка).

4.Фонозапис муз.Вагнера і краєвиди замків середньовічної Європи(відеофорагмент).

Коментар вчителя.

Ці собори чули голоси поетів-вагантів. Вони навчались в їхніх соборних школах, може саме в цих стінах народжувалась поезія вагантів і трубадурів.

5.Хто ж вони поети-ваганти? Що ви про нихпрочитали?

Прийом «Мікрофон»

Орієнтовні відповіді:

-«ваганти»- перекладбродити;

-ХІІ-ХІІІ ст.Чому?

-якщо поезія трубадурів – це лише Прованс, то поезіявагантів – це вся Європа, хоча в Англії і Франції їх називали «голіарди» (від сл.qula) – «глотка»);

-поезія анонімна, хоча;

-джерела: творчість Овідія Горація, народний;

-«Буранські пісні» - збірник творів;

-латина – мова поезії вагантів.

6.Найвідоміший твір вагантів «Орден вагантів» (робота в мікро групах).

Завдання:

І гр.Чи можна назвати орден вагантів демократичним? Чому?

ІІ гр.Які чесноти найбільше цінували ваганти? [рівність, свободу, відсутність злоби…].

ІІІ гр.Скласти статут вагантів.

Коментар учителя:

Відомий крилатий вислів «бідний студент» з`явився завдяки вагантам, не тому що вони дійсно потерпали від бідності, а завдяки віршу «Бідний студент». За формою – це жебрацька пісня.

Читання поезії «Бідний студент»

Запитання: 1.Яка ідея вірша?

2.Порівняти образ ваганта із поезії «Орден вагантів» і образ

бідного студента. Що спільного і що відмінне?[у першому –

вагант гордиться бідністю, у другому вірші – протестує проти

бідності]

3.До кого звертається герой?

8.Порівняти точки зору авторів гімну «Гаудеамус»і «Безтурботної пісні».

Інтерактивний прийом «Займи позицію (по черзі висловлюють аргументи на користь власної точки зору).

Коментар учителя:

Змінилисьтисячі поколінь студентів, відкрились сотні університетів, а по сьогоднішній день «Гаудеамус»залишається гімном студентів. Чому ?

IV.Підсумковий етап уроку:

Вчитель:твори вагантів і трубадурів пережили століття, не втратили загадкової сили, актуальності, це був період великого розквіту європейської лірики, за яким настане ще більш могутній – Відродження.

Запитання:

1.Чи можна поезією вагантів назватианакреонтичною ?

2.Чому на кінець ХІІІ ст. поезія вагантів стала занепадати?[ латина, мова цієї поезії не могла витримати конкуренції з народними мовами, якими почала створюватись самобутня поезія]

Складання ОС «Поезія вагантів»

V.Домашнє завдання:

1.Читати с.214-216

2.Повторити про Карла Великогоі його вторгнення в Іспанію

3.Повторити про «епос», «епічну поему».

4.Зробити комп'ютерний варіант ОС «Поезія вагантів».

Перегляд файлу

Урок 35                             Лірика вагантів

 

Мета:  сформувати уявлення про своєрідність лірики вагантів, її тематики; розвивати вміння учнів висловлювати власні судження;

Виховувати інтерес учнів до культурних надбань людства

 

Обладнання:   додаток № 33, 34 (3) -  фонозапис «Пісні вагантів»;

                                           фонозапис «Гаудеамус»

Тип уроку:     урок позакласного читання

 

                                 Хід уроку

 

                                                             Признаёшь ли ты Христа

                                                             Это нам  не важно,

                                                             Лишь была б душа чиста,

                                                             Сердце не продажно.

                                                                              (із поезії вагантів)

 

І.  Підготовка до сприйняття теми уроку:

1.  Музична пауза. Прослухування фонозапису «Пісні вагантів» (муз.Д.Тухманова)

2.  Вчитель:  Пісня, яку щойно ви прослухали, зявилась в кінці ХХ століття. Вона була дуже популярна серед ваших тат і мам. Декілька десятиліть тому російським  композитором Давидом Тухмановим була написана музики. А от словам уже понад 700 років. Вірш «Прощання зі Швабією» написаний одним із поетів – вагантів, із творчістю яких ми ознайомимося сьогодні на уроці.

 

ІІ.  Повідомлення мети, завдань уроку

 

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу:

1.  Бесіда за  запитаннями:

-   Яким настроєм пронизаний  вірш «Прощання зі Швабією»?

-   Чому Д.Тухманов серед тисячі  віршів, написаних про студентів, вибирає текст, створений 700 років тому?

-    Які почуття переживає ліричний герой цього вірша?

 

2.  Коментар учителя.

    Хоча був привід плакати і сумувати, але невідомий поет-вагант з гумором описує початок студентського життя. А здобуття освіти в середньовічній Європі було нелегкою справою.

 

3.  Розповідь учня про здобуття освіти в Середньовічній Європі (на матеріалах підручника Ковбасенка).

 

4.  Фонозапис муз.Вагнера і краєвиди замків середньовічної Європи  (відеофорагмент).

  Коментар вчителя.

  Ці собори чули голоси поетів-вагантів. Вони навчались в їхніх соборних школах, може саме в цих стінах народжувалась поезія вагантів і трубадурів.

 

5.  Хто ж вони поети-ваганти? Що ви про них  прочитали?

Прийом «Мікрофон»

Орієнтовні відповіді:

  • «ваганти»  - переклад  бродити;
  • ХІІ-ХІІІ ст.  Чому?
  • якщо поезія трубадурів – це лише Прованс, то поезія  вагантів – це вся Європа, хоча в Англії і Франції їх називали «голіарди» (від сл.qula) – «глотка»);
  • поезія анонімна, хоча;
  • джерела: творчість Овідія Горація, народний;
  • «Буранські пісні» - збірник творів;
  • латина – мова поезії вагантів.

 

6.  Найвідоміший твір вагантів «Орден вагантів» (робота в мікро групах).

     Завдання:

           І гр.   Чи можна назвати орден вагантів демократичним? Чому?

          ІІ гр.   Які чесноти найбільше цінували ваганти? [рівність, свободу, відсутність злоби…].

         ІІІ гр.  Скласти статут вагантів.

Коментар учителя:

   Відомий крилатий вислів «бідний студент» з`явився завдяки вагантам, не тому що вони дійсно потерпали від бідності, а завдяки віршу «Бідний студент». За формою – це жебрацька пісня.

Читання поезії «Бідний студент»

Запитання: 1.  Яка ідея вірша?

                   2.  Порівняти образ ваганта із поезії «Орден вагантів» і образ

                        бідного студента. Що спільного і що відмінне?  [у першому –

                        вагант гордиться бідністю, у другому вірші – протестує проти

                        бідності]

                   3.  До кого звертається герой?

 

8.   Порівняти точки зору авторів гімну «Гаудеамус»  і «Безтурботної пісні».

Інтерактивний прийом «Займи позицію (по черзі висловлюють аргументи на користь власної точки зору).

Коментар учителя:

    Змінились  тисячі поколінь студентів, відкрились сотні університетів, а по сьогоднішній день «Гаудеамус»  залишається гімном студентів. Чому ?

 

    IV.   Підсумковий етап уроку:

Вчитель:  твори вагантів і трубадурів пережили століття, не втратили загадкової сили, актуальності, це був період великого розквіту європейської лірики, за яким настане ще більш могутній – Відродження.

 

 

   Запитання:

1.   Чи можна поезією вагантів назвати  анакреонтичною ?

2.   Чому на кінець ХІІІ ст. поезія вагантів стала занепадати?  [ латина, мова цієї поезії не могла витримати конкуренції з народними мовами, якими почала створюватись самобутня поезія]

 

   Складання ОС «Поезія вагантів»

 

             V.  Домашнє завдання:

1.  Читати с.214-216

2.  Повторити про Карла Великого  і його вторгнення в Іспанію

3.  Повторити про «епос», «епічну поему».

4.  Зробити комп’ютерний варіант ОС «Поезія вагантів».

 

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Сімакова Л.А., Снєгірьова В.В.)
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку