Урок позакласного читання "Міфи Давньої Греції"

Про матеріал

Урок позакласного читання у вигляді зустрічі-змагання у КЛУБІ ЗНАВЦІВ ЛІТЕРАТУРИ

Перегляд файлу

Нікопольська гімназія № 10

Нікопольської міської ради

Желудкова Галина Григорівна – вчитель зарубіжної літератури,

заступник директора з навчально-виховної роботи

 

КЛУБ ЗНАВЦІВ ЛІТЕРАТУРИ

«Міфи Давньої Греції»    6 клас

Мета: прищеплювати учням інтерес до зарубіжної літератури, залучаючи до позакласної роботи з предмета; поглибити знання учнів за темою «Міфи Давньої Греції»; сприяти розширенню кругозору учнів; розвивати читацькі інтереси, зв’язне мовлення, ерудованість, кмітливість, мислення, пам’ять та увагу, різноманітні творчі здібності учнів, почуття відповідальності за доручену справу; виховувати спостережливість, взаємодопомогу, естетичні смаки і вподобання школярів.

Обладнання: виставка книг, фотоілюстрації, учнівські малюнки до міфів.

Хід роботи

Учитель. Завершуючи роботу з грецької міфології, ми проводимо незвичайний підсумковий урок.  Це вже традиційна зустріч у «КЛУБІ ЗНАВЦІВ ЛІТЕРАТУРИ». Міфи як такі – цікаве, захоплююче читання. Більше того, конкурси, в яких сьогодні мають взяти участь команди – незвичайні, розраховані не лише на знання міфів, а й на здогадку, кмітливість, артистизм.

Зустріч ми проведемо як змагання трьох команд. І перший наш конкурс називається «Знайомство». Команди представляють свою візитку.

Учитель. З командами познайомились – час приступати до гри. Розпочнемо з вікторини «Герої міфів». Команди відповідають по черзі.

 

1. Хто злетів високо під саме небо, ближче до променистого сонця? (Ікар)

2. Який юнак у міфі перетворився на дерево? (Кіпаріс)

3. Хто за підступність і спритність розуму був покараний тяжкою безглуздою працею? (Сізіф)

4. Хто «нікого не любив, крім себе, лише себе вважаючи гідним любові»? (Нарцис)

5. З крові якого героя виросла ароматна червона квітка? (Гіацинт)

6. Хто з богів був благодійником людей? (Прометей)

7. Кого боги покарали муками голоду та спраги за надмірну гордість та злочини? (Тантал)

8. Чий спів зачарував усе царство Аїда? (Орфей)

9. Хто був фундатором Олімпійських ігор? (Геракл)

10. Хто допоміг Тесеєві вибратися з лабіринту? (Аріадна)

11. Хто був головним добувачем золотого руна? (Ясон)

12. Хто з героїв убив медузу Горгону? (Персей)

13. Хто відправляв Геракла на подвиги? (Еврисфей)

14. Кому Афродіта допомогла оживити статую? (Пігмаліону)

15. Чиє викрадення змусило матір страждати настільки, що мало не загинула вся земля? (Персефона)

Учитель. Наступний конкурс - «Портретна галерея». На екрані ви побачите грецьких богів. Ваше завдання – визначити, хто є хто?

 

Зевс - … громовержець, правитель Олімпу.

Гера – … його дружина, покровителька шлюбу.

Аполлон – … бог світла, мистецтва.

Артеміда – … богиня-мисливиця, покровителька тварин.

Афіна-Палада - … покровителька міст, богиня мудрості та знання, войовниця.

Гермес – … покровитель мандрівників, торгівлі; покровитель юнацтва, атлетів, бог гімнастики.

Арес – … бог війни.

Афродіта - … богиня кохання.

Ерот – … бог шлюбу.

Гефест – … бог вогню, покровитель ремесел.

Деметра – … богиня родючості та землеробства.

Феміда – … богиня правосуддя.

Діоніс - ... бог виноробства.

Посейдон – … бог моря.

Аїд – … бог підземного царства.

Геліос – … бог сонця.

Еос - ... богиня зорі.

Іріда – … богиня веселки.

 

Учитель. Багатьох богів Олімпу можна впізнати за обов'язковими атрибутами. Таку назву має наступний конкурс, у якому команди згадають, кому що належить. «Атрибути».

 


1. Посейдон

2. Арес

3. Феміда

4. Гіпнос

5. Аполлон

6. Гермес

7. Гефест

8. Зевс

9. Геліос

10. Пан

 

1. Ваги

2. Срібна цибуля

3. Молот

4. Променистий вінець

5. Тризуб

6. Крилаті сандалії

7. Скіпетр

8. Сопілка

9. Бойовий меч

10. Головки маку


Учитель. Наступний конкурс присвячений улюбленому герою Греції – Гераклу. «У гостях у Геракла». Старим став Геракл. Багато часу минулося відтоді, коли він здійснював свої подвиги. Важко Гераклові їх згадати. Допоможемо йому. Допишіть назви міфів про подвиги Геракла.

 

1) «………………………лев»

2) «… …………………..гідра»

3) «… …………………..птахи»

4) «… ………………….лань»

5) «…………………….. кабан»

6) « … ………………царя Авгія»

7) «… ………………бик»

8) «… ……………..Діомеда»

9) «… ……………..Іполити»

10) «Корови……………….»

11) «………………….Кербер»

12) «Яблука…………………….»

 

Учитель. Далі вас очікує кросворд - «Сходинки».

 

1. Ім'я дочки Деметри та Зевса. (Пресефона)

2. Хто дав людям вогонь? (Прометей)

3. Гілка якого дерева була символом скорботи древніх греків? (Кіпаріс)

4. Ім'я визволителя Прометея. (Геракл)

5. Легендарний співак, який усіх зачаровував музикою та співом. (Орфей)

6. Головний бог грецької міфології. (Зевс)

7. Бог підземного царства. (Аїд)

8. Ім'я тій, кому Прометей пророкував, коли вона звільниться від мук. (Іо)

 

8

 

7

 

 

6

 

 

 

5

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Ви любите загадки, шифри, тому зараз вам пропонується «Плутанина імен». Відновіть імена грецьких богів та героїв.

 

1. Ірамедата                                   Артеміда

2. Ремадте                                       Деметра

3. Ланоллоп                                   Аполлон

4. Тифорада                                   Афродита

5. Сермег                                        Гермес

6. Есийдо                                        Одисей

7. Лекраг                                        Геракл

8. Лілха                                          Ахілл

9. Серйеп                                        Персей

10. Ремотейп                                    Прометей

 

Учитель. Пропоную командам проявити себе у ролі метеорологів, адже мова буде йти про природні явища. «Природа в міфах». Скажіть, що відбувається в природі, коли:

 

1) Зевс гнівається (гроза, грім)

2) Страждає за дочкою Деметра (настає зима, природа «вмирає»)

3) Персефона повернулася до свого чоловіка Аїда (настала осінь)

4) Іріда пролетіла небом (веселка)

5) Геліос вирушив на відпочинок (вечір, ніч, сонце зайшло)

6) Деметра радіє поверненню дочки на землю (настає весна)

7) Просинається Еос (сходить зоря)

8) Аїд виявляє своє незадоволення (землетрус)

9) Посейдон образився на людей (шторм)

 

Учитель. А тепер - «Таємна скриня». У цій скрині сховані загадкові предмети, про які я вам розповідаю, а ви повинні упізнати і назвати цей предмет.

1) Тут знаходиться те, що стало причиною страшного розбрату і призвело до війни (Яблуко).

2) Те, що допомагає знайти вихід із тяжкого становища, вказує дорогу (Нитка, клубок)

3) Те, що є покаранням Сізіфа (Камінь)

4) Робочий інструмент Гефесту (Молот)

5)Творіння Арахни (Павутина)

6) Те, що Персей використовував як щит у битві з медузою Горгоною (Дзеркало)

7)  Частина дерева, яке використовувалося як нагорода переможцю (Лавровий лист)

 

Учитель. Один із найскладніших конкурсів –  «Чому так кажуть». Ви повинні розкрити значення та походження фразеологізмів.


1. Ахіллесова п'ята

2. Нитка Аріадни

3. Прометеїв вогонь

4. Авгієві стайні

5. Панічний страх

6. Сізіфова праця

7. Танталові муки

8. Скринька Пандори

9. Яблуко розбрату

10. Троянський кінь

11. Дамоклів меч

12. Олімпійський спокій

13. Титанічна праця

14. Колесо удачі

15. Канути в лету

16. Обійми Морфея

17. Ріг достатку

18. Панічний страх


      Кого називають:


1. Прометеєм

2. Нарцисом

3. Геркулесом чи Гераклом

4. Ікаром

5. Орфеєм

6. Титаном


 

Учитель. Ви всі дуже артистичні та вигадливі діти, тому пропоную вам конкурс «Крокодил». Один член команди за допомогою міміки показує загаданих героїв, а команда розгадує .

Циклоп                    Ікар                         Нарцис    

Зевс                          Прометей               Медуза Горгона  

Феміда                     Сізіф                      Гефест

Учитель. Найкращі знавці міфів у командах – капітани. Тому їм пропоную особливий конкурс - «Міфічні істоти». Поясніть,хто такі:


- циклоп

- сирена

- Кентавр

- німфа

- муза

- океаніда

 


 

Учитель. Завершується наша зустріч творчими конкурсами. Журі оцінюють ілюстрації, які підготували члени команд –  «Художній конкурс».

Команди виступають з інсценуванням міфів– «Театральний конкурс».

 

ЖУРІ ПІДБИВАЄ ПІДСУМКИ ЗУСТРІЧІ-ЗМАГАННЯ.

 

 

 

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку