Урок позакласного читання "Моя улюблена поезія Т. Г. Шевченка

Про матеріал
Урок позакласного читання з метою формування вміння аналізувати віршовані твори; удосконалювати навички виразного читання поезій; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття любові та шани до рідної мови, художнього слова, творчості Т.Г.Шевченка; розвивати зорову пам’ять, увагу, спостережливість.
Перегляд файлу

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ

 

Тема.  Моя улюблена поезія Т. Г. Шевченка

                                                            «Поезія - це завжди неповторність,

                                                                  якийсь безсмертний дотик до душі».

                                                                                                             Л. Костенко

Мета: формувати вміння аналізувати віршовані твори; удосконалювати навички виразного читання поезій; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття любові та шани до рідної мови, художнього слова, творчості Т.Г.Шевченка; розвивати зорову пам’ять, увагу, спостережливість.

Обладнання: портрет Т. Г. Шевченка, пучечок калини і чорнобривців у вазі, виставка книг з творами поета, ілюстрації до творів Кобзаря, аудіозапис  пісень на вірші Т. Г. Шевченка.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

 

Доброго ранку, доброго дня!

Бажаєм усім ми здоров’я й добра!

 

ІІ.Актуалізація опорних знань учнів.

Слово вчителя.

- Поезії - це безцінний скарб в душі людини. Епіграфом і девізом уроку сьогодні будуть слова Л.Костенко.  

- Як ви розумієте ці слова? ( Поезія - це щось особливе, неповторне, те, що торкнеться нашої душі та залишиться в ній назавжди).

- Яке значення має поезія в житті людини? ( Вона збагачує людину та її душу добром, милосердям, щастям, вірою, любов’ю).

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

Слово вчителя.

 - Перед вами, діти, лежить «Кобзар». Ви вже відкривали сторінки цієї дивовижної книжки, захоплювались поетичним словом автора та  щирістю його душі.

   - Отже, сьогодні на уроці ми будемо слухати ваші улюблені поезії Т.Г.Шевченка, зустрінемося з його прекрасними ліричними творами, які приваблюють нас своєю щирістю, емоційністю та образністю поетичної мови.

- А які ж Ваші очікування від сьогоднішнього уроку?  ( Відповіді учнів).

IV. Сприймання й засвоєння нового матеріалу.

Слово вчителя.

  • Сьогодні ми будемо працювати в групах.
  • 1 група – «Декламатори». Вони виразно читатимуть нам свої улюблені поезії Т.Г.Шевченка.
  • 2 група – «Кореспонденти». Учні цієї групи запитуватимуть кожного з декламаторів після прочитаного вірша. Наприклад, чому обрали цю поезію, чим вона сподобалась, які емоції чи почуття викликає, що нового для вас відкрила або чому вчить. Запитання можете записувати в зошит, щоб не забути.
  • 3 група - «Художники» - знаходитимуть ілюстрації в мережі «Інтернет» або у нас в класі на столі до віршів і показуватимуть нам. Не забувайте дотримуватися академічної доброчесності та вказуйте, з якого сайту брали. Якщо це картини художників, то називайте прізвище та ім’я.
  • 4 група - «Музикознавці». Вони нам знайдуть виконання поезій Кобзаря в аудіозаписі  пісень на вірші Т. Г. Шевченка.
  • Дозволяється на деякий час переходити з однієї групи в іншу, якщо ви бажаєте декламувати поезію, запитати, показати малюнок або знайти пісню.

V. Закріплення й узагальнення знань.

      Учень з 1 групи «Декламатори» виразно читає свою улюблену поезію Т.Г.Шевченка «Садок вишневий коло хати».      

Садок вишневий коло хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.
Сім’я вечеря коло хати,
Вечірня зіронька встає.
Дочка вечерять подає,
А мати хоче научати,
Так соловейко не дає.

    Учень з 2 групи  «Кореспонденти»  запитує  у того, хто розповідав вірш Т.Г.Шевченка «Садок вишневий коло хати»:

  • Чому ти обрав цю поезію?
  • Чим вона тобі сподобалась?
  • Які емоції викликала?
  • Що нового відкрила або чому навчила?

 

        Учень з 3 групи «Художники»  знаходить ілюстрацію до цієї поезії та  показує її всьому класу.

      Учень з 4 групи  «Музикознавці»  знаходить виконання  вірша Т.Г.Шевченка «Садок вишневий коло хати» в аудіозаписі  і весь клас слухає пісню ( https://www.facebook.com/watch/?v=566370697396752 ).

   І так майже до кінця уроку.

Слово вчителя.

  • Я також дотримуюсь правил академічної доброчесності й хочу запропонувати вам цікаве завдання, яке я знайшла в мережі «Інтернет».

Скрайбінг. Робота з твором. Можна я приєднаюсь до 1 групи «Декламатори»  і прочитаю вам поезію Т.Г.Шевченка «Вітер з гаєм розмовляє», а ви всі зараз будете художниками. Візьміть аркуш паперу та олівці синього, коричневого й зеленого кольорів. Я декламую вірш, а ви уявляєте картину і малюєте почуте на аркуші. Починаймо!  

Вітер з гаєм розмовляє
Шепче з осокою
Пливе човен по Дунаю
Один за водою
Пливе човен води повен
Ніхто не спиняє
Кому спинить - рибалоньки
На світі немає

Поплив човен в синє море
А воно заграло.
Погралися гори-хвилі
І скіпок не стало…

  • Давайте ж подивимося, яку ж картину ви собі уявили? Покажіть усім учням. Ваші враження від малюнків.

 

Словникова робота.

  • Чи є у вірші слова, які вам невідомі? А що означає слово скіпка?

Скіпка (тріска) – невелика тонка пластинка, відколота від деревини. Запишіть, будь ласка, в зошит.

VІ.   Підсумок уроку

Слово вчителя.

Дорогі учні! Я бачу, що ви любите поезію, а це значить, що вона торкається вашої душі. Дорожіть Т.Г.Шевченком! Любіть Україну, як любив її поет. Бережіть її, як берегли ваші діди та прадіди. Читайте твори великого Кобзаря,  інших українських поетів та письменників, і ваша мова буде гарною, чарівною й барвистою. Т. Г. Шевченко вчив: «Учітеся, шануйте батьків, живіть дружно!». Нехай на вашому шляху завжди буде поруч мудрість Кобзаря та його невмируще слово!

Метод «Мікрофон»

  • Цей урок примусив мене замислитися над…
  • Я відкрив/ла для себе….
  • У мене виникло бажання...

 

  Домашнє завдання. Дібрати слова на першу літеру, що характеризували б

Т.Г. Шевченка.

 

Ш – швидкий;

Е – енергійний;

В – великий, видатний, вільний;

Ч – чесний, чуйний, чемний;

Е – ерудований;

Н – невмирущий, наполегливий, невільник;

К – кріпак, козачок, Кобзар;

О – осиротілий, обдарований, окрилений.

 

Список використаної літератури

                                                                                                                                             1. Гізатуліна Т. В. Т. Г. Шевченко. Година спіл­кування // Початкове навчання та виховання.— 2011.— № 5.— С. 20-21.                                                                    2. Гурбич Л. М. Уклін тобі, Тарасе! // Початкове на­вчання та виховання.— 2011.— № 5.— С. 11-12.                                                                     

3. Іваненко О. Д. Тарасові шляхи : роман.— К. : Ве­селка, 1989.— 758 с.                                                                                                 4. Клочек Г. Поезія Тараса Шевченка: сучасна інтерпретація.  – К.: Освіта, 1998. – 237 с.
5. Михайленко В. Д. Т. Г. Шевченко — батько укра­їнської мови // Початкове навчання та вихован­ня .— 2011.— № 5.— С. 13-16.                                             6. Сорохан М. Г. Невмирущий Кобзар // Початкове навчання та виховання.— 2011.— № 5.— С. 3.                                                                                                                           7. Фесенко В. Г. Його дума, його пісня не вмре, не загине... // Все для вчителя.— 2006.— № 3-4.— С. 67-72.                                                                          8. Шануймо слово Кобзаря / упор. Р. В. Орищин.— Тернопіль-Харків : Видавництво «Ранок», 2009.— 12 с.                                                                                          

9. Шевченко Т.Г. Кобзар. –К.: Вид. центр «Просвіта», 2003. С.163-164.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2022
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку