20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок позакласного читання на тему: "Е.С.-Томпсон "Лобо"

Про матеріал

Поданий матеріал допоможе змістовно підготуватися до позакласного читання за темою" Оповідання Е.С.-Томпсона про тварин", а також виховуватиме у учнів бережливе ставлення до тварин та навколишнього світу.

Перегляд файлу

 

  Урок позакласного читання.

Урок-подорож.

  Е.Сетон- Томпсон. «Лобо».

(«наскрізна» тема виховання морально-етичних цінностей.)

5 клас

 

Тема: Позакласне читання. Е.Сетон –Томпсон «Лобо».

 

Мета : ознайомити учнів із творчістю  канадського письменника Е.Сетона-Томпсона; поглиблювати навички аналізу епічного твору; формувати вміння зіставляти, порівнювати та аналізувати вчинки героїв прочитаних творів; виховувати  морально-етичні цінності у дітей.

 

Обладнання : портрет письменника; тексти оповідання « Лобо»; пейзажі природи Канади;  малюнки дітей ; фонозапис звуків природи.

 

Хід уроку

І. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

ІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1.               Слово вчителя.

(Лунає фонозапис  звуків природи).

  Сьогодні нам доведеться відправитися у світ природи, краси, почуттів  та емоцій . І перша зупинка «Ми - і природа».

 Діти, прислухайтесь! Це голос природи, голос нашої матінки-землі, голос наших предків. Намагаючись іти у ногу з часом, ми не помічаємо того, що нас оточує . Ми не задумуємось над тим, чому гине природа, чому зникають певні види тварин і пташок. Ми перестали робити прогулянки до лісу, у поле, замінивши все це на сидіння біля комп'ютера та пасивний перегляд  неякісних мультиків.  А це зовсім неправильно. Адже тільки у єдності з природою людина виховується, навчається спостерігати, відволікатися та зосереджуватися., намагається любити,співчувати, допомагати,захищатися, робити правильний вибір.

(Демонстрація пейзажів та малюнків дітей про природу та тварин) .

 

 

2.Бесіда.

Мандруємо далі. Про природу  та її мешканців можна дізнатися із книжок.  І наступна зупинка  «Добрі звірі  у книгах».

  1.               Назвіть відомі   казки, де згадуються тварини, які роблять гарні вчинки.  ( «Про рибалку та золоту рибку», «Пригоди кота Леопольда», «Мауглі».)
  2.               За що ми поважаємо сім'ю Вовків у казці «Мауглі».? (Вони заступилися за беззахисного малого хлопчика, який залишився сам  у Джунглях.)
  3.               Чи  у всіх казках вовки показані нам, як позитивні герої? (Ні, в основному, це підступні, жорстокі, злі і небезпечні тварини.)
  4.               Назвіть, які звички вовків нагадують поведінку людей. (Вміння напасти на слабшого за себе, вміння довго слідкувати за здобиччю перед нападом. )
  1.               Слово вчителя.

 Відомо, що у канадського  письменника Е.Сетона-Томпсона зовсім інший підхід  до зображення вовків.  На відміну від казкарів, письменник нічого не вигадував, однак зображував тваринний світ у такій захоплюючій формі, що він поставав перед читачем у своїй  природній  красі і формі. Про це можна зробити висновок, проаналізувавши оповідання «Лобо» та зробивши  зупинку  серед дикого степу. А назвемо ми її умовно «Вовки»

(Оповідання заздалегідь прочитане учнями.)

  1.               Бліц-опитування.
  1.               Чому Лобо став вожаком зграї?  (Він був найбільший і наймудріший.)
  2.               За що його поважали мисливці? (За силу і розум.)
  3.               Назвіть ім'я супутниці Лобо. (Бланка,)
  4.               Як ставився Лобо до Бланки? (Він її любив.)
  5.               Чому Лобо  схибив? (Бо хотів допомогти Бланці, яка потрапила у пастку.)
  6.               Як назвати цей вчинок Лобо? (Подвиг. )

 

  1.               Робота з текстом.

1)Пошукове завдання учням у парах:

- Знайти  словосполучення у тексті , які допоможуть намалювати  образ

 вовка Лобо .

Узагальнити і записати на дошці та у зошитах.

   Ватажок-гігант                                                   Вовк-перевертень

   Хитрий розбійник                   ЛОБО                 Лютий хижак

   Старий король                                                    Бідний герой

 

                   2) Виразне коментоване читання  епізода про прощання Лобо і Бланки.

                 - Які почуття викликала у вас ця сцена? (Співчуття, жалю,бажання            допомогти.)

                   3)  Творче завдання. Придумати свій варіант звільнення Лобо.

                     (Декілька учнів пропонують свій варіант)

               6.Фізкультфвилинка.

               7.Коментар учителя.

        В одному зі своїх оповідань із книги «Життя і звички диких тварин»- «Вовки»- Сетон-Томпсон  пише  про «Лицарство вовка».  (Зачитати уривок)

Взагалі  таке сполучення слів неможливе, коли йдеться про відомих нам хижаків. Але саме письменник пояснює нам на прикладі поведінки цієї тварини , як повинен чоловік ставитися до коханої жінки. При цьому Сетон-Томпсон ламає все наше уявлення про вовків.

8.Завдання учням.(Зробити записи у табличці)

  Наступна зупинка «Хижаки чи Лицарі». Згадайте благородство родини Вовків у казці «Мауглі» і назвіть, які добрі риси  об'є днують   героїв казки та оповідання.

 

 

Родина Вовків -   казка «Мауглі»

Лобо -оповідання   «Лобо»

1.Любов до своєї родини.

2.Вміння постояти за себе і свою сім'ю.

3.Шанобливе ставлення  до старших.

4.Дотримання законів природи.

5.Відповідальність за свої вчинки.

 

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

1.Слово вчителя.

  Ви бачите, діти, що так написати про хижаків може тільки людина, яка відчуває свою відповідальність за « братів наших менших», яка живе сама у гармонії із природою, навчається у неї і намагається розказати нам. , що саме у природи треба навчатися мужності і боротьбі за життя, шляхетності, самопожертви, сили духу.  Сетон-Томпсон показав нам на прикладі історії про вовків, що у світі тварин усе справедливіше. Там, якщо борються - то виживають, якщо кохають – то назавжди . Наша подорож підійшла до кінця, остання зупинка- «Бережіть природу!».

Задумайтесь над тим,чи завжди ми –люди, справедливі у відношенні до природи,  чи можемо ми пожертвувати собою заради іншого, чи треба нам дотримуватися головного закону Джунглів?

2. Підсумкова бесіда.

 Подумайте і скажіть:

-  Чи правильно вчинив Лобо?

- Чого ми навчилося у цього благородного вовка?

- Як би ви вчинили на його місці?

 3.Оцінювання учнів.

ІV. Домашнє  завдання.

  Написати невелику розповідь про гарні  або незвичайні вчинки ваших домашніх тварин.

 

 

docx
Додано
8 листопада 2018
Переглядів
253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку